Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811423 keer gelezen)

LJW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Re: Crockett & Jones
Reactie #7425 Gepost op: 21 januari 2024 - 14:37:01
Mannen, mijn dry spell vwb dress shoes lijkt over. In de laatste 5 jaar alleen erg casual gekocht -  vnl. Red Wing. Ik heb ook wel genoeg schoenen eigenlijk, maar toch. Mn tunnelvisie lijkt zich te richten op de pembroke in whiskey cordovan. Hebben Lou en LJW die niet? Staat op 325, net als de coniston. Ben benieuwd hoe de kleur zich heeft ontwikkeld na enige tijd dragen. Wat vindt u drvan?

Heb inderdaad de pembroke maar in burgundy cavalry calf. Prima schoen alleen over deze kleur kan ik niets zeggen
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7426 Gepost op: 21 januari 2024 - 15:55:01
Ja graag, thx Lou.

Ik heb de harlech in bruin en alden in rood, dus lijkt mij de whiskey een mooie aanvulling. Maar de fotos op reddit enzo geven geen eenduidig beeld…als de kleur irl is zoals op de c&j website, dan prachtig, maar veel lichter moet het niet worden.

Kan Chris wellicht iets toevoegen? Met name over het verloop van de kleur in gebruik?

Kleur verschilt heel erg van paar tot paar. Sommige hebben een prachtige, diepe kleur die in de richting van Ravello gaat, andere zijn flets en missen diepte.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #7427 Gepost op: 21 januari 2024 - 17:11:18
Ai, da’s geen goed nieuws. Ik vermoed dat ze besteld moeten worden, en als dan de fletse variant arriveert heb je pech…

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #7428 Gepost op: 21 januari 2024 - 20:31:50
Ai, da’s geen goed nieuws. Ik vermoed dat ze besteld moeten worden, en als dan de fletse variant arriveert heb je pech…
Inderdaad, mijn dark brown zijn eerder mid-brown. Ik heb ze eind 2021 gekocht bij Chris in de winkel, destijds vond ik de kleur heel mooi. 
De kleur is bij mij eerder mid-brown dan dark-brown.
Wellicht kun je bij je bestelling aangeven graag een wat 'donkerdere' kleur van whisky te wensen?

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #7429 Gepost op: 21 januari 2024 - 21:20:54
Inderdaad, mijn dark brown zijn eerder mid-brown. Ik heb ze eind 2021 gekocht bij Chris in de winkel, destijds vond ik de kleur heel mooi. 
De kleur is bij mij eerder mid-brown dan dark-brown.
Wellicht kun je bij je bestelling aangeven graag een wat 'donkerdere' kleur van whisky te wensen?

Ja, dat laatste. Ik bedacht me al wat foto’s te downloaden van wat ik wel en niet wil. Maar goed, eerst even ergens gaan passen of het 10 of 10,5 moet zijn.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7430 Gepost op: 26 januari 2024 - 09:42:17
niet helemaal de gewenste kleur maar wellicht toch interessant door de korting

https://www.lutz.nl/schoenen-leder-zool-d-brown-wax

de prijzen liggen al weer 10% hoger dan vorig jaar

He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #7431 Gepost op: 26 januari 2024 - 09:50:52
Oef. Bij inschrijving nieuwsbrief 10% korting...dat zou ze op eur 290 brengen...in de juiste maat...maar niet met het juiste materiaal in de juiste kleur...zei hij zichzelf moed insprekend dat de beslissing van gisteren (bestelling in whiskey cordo) de juiste was...

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #7432 Gepost op: 26 januari 2024 - 10:55:31
Oef. Bij inschrijving nieuwsbrief 10% korting...dat zou ze op eur 290 brengen...in de juiste maat...maar niet met het juiste materiaal in de juiste kleur...zei hij zichzelf moed insprekend dat de beslissing van gisteren (bestelling in whiskey cordo) de juiste was...
Joh dan koop je deze toch ook? 290,- is een koopje :mrgreen:

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7433 Gepost op: 26 januari 2024 - 11:11:07
haha zou ik zelf ook doen. En dan heb je ineens 50+ paar C&J
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7434 Gepost op: 26 januari 2024 - 11:18:16
haha zou ik zelf ook doen. En dan heb je ineens 50+ paar C&J

Gister nog een paar zwarte Belgraves voor 300,- aan me voorbij laten gaan. Draag nooit Oxfords meer en m’n  paar Hallams is nog lang niet op. Kostte wel moeite om niet meteen te happen.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7435 Gepost op: 26 januari 2024 - 11:20:01
Waar waar? :-)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7436 Gepost op: 26 januari 2024 - 12:48:12
Al weg (helaas).
Armenak.fr heeft nog wel andere kroketten in de sale.

Mrgab

• Bekijk profiel
Reactie #7437 Gepost op: 26 januari 2024 - 15:48:51
Hoi C&J liefhebbers,

Al enig tijd draag ik de Lingfields(UK7) suede lichtbruine schoenen en deze zitten aansluitend zonder echt strak te zitten, precies goed zegmaar.
Aangezien ik een tijdje heb gespaard heb ik mijzelf een paar Islay scotch grain bruin(ook UK7) cadeau gedaan en na 10x dragen kreeg ik bij mijn rechterenkel (het botje wat uitsteekt (geen idee hoe het heet) zo veel pijn dat ik ze echt niet meer kon dragen. De schoen buigt daar onder mijn botje dat uitsteekt. Een schoenmaker vertelde mij dat het niet met het inlopen te maken heeft en ik het beste mijn hak wat kan verhogen. Ik heb verschillende inlegzolen geprobeerd en alleen mijn orthopedische zolen geven een uitkomst, echter deze verhogen weer te veel zodat de rest van mijn fout te strak in de boots komt...grrrrrr
Long story short.....ik heb ze aan mijn pa cadeau gedaan en wil jullie experts vragen om advies....hebben jullie enig idee welke boots van C&J beter zouden passen bij mijn (misschien wat smalle) enkels? De Coniston lijken me zeker een geschikte kandidaat temeer omdat deze anders zijn vormgegeven bij de enkel qua stichting van het leer.
Hoe is jullie ervaring hierbij?

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7438 Gepost op: 26 januari 2024 - 22:03:27
Geen antwoord op je vraag, maar heb je ze online gekocht? Het standaard advies hier zou zijn om een winkel te bezoeken (bij voorkeur in Londen) en daar te passen en te kopen.

Mrgab

• Bekijk profiel
Reactie #7439 Gepost op: 28 januari 2024 - 07:48:10
Geen antwoord op je vraag, maar heb je ze online gekocht? Het standaard advies hier zou zijn om een winkel te bezoeken (bij voorkeur in Londen) en daar te passen en te kopen.
Nope, in de winkel inderdaad, Zwartjes Amsterdam.
Daar zaten ze ook prima en ik kreeg ook te horen dat het inlopen wat lang duurt maar de 'vouw' bij het botje lijkt niet echt anders te worden na 10x plus dragen en ik ben wel wat gewend qua inlopen van boots heb ook Bordon boots met veel pijn ingelopen maar dit was echt ondraaglijk qua pijn.