Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811392 keer gelezen)

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #7320 Gepost op: 04 januari 2023 - 14:16:26
de truc is juist poetsen met afwijkende kleur
live and let die

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #7321 Gepost op: 04 januari 2023 - 14:17:55
Ja crat deed dat met zn connies en heb dat gepikt. Ze worden er aanzienlijk mooier van.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #7322 Gepost op: 04 januari 2023 - 14:50:18
Het is natuurlijk gevaarlijk het advies van de huisarts in de wind te slaan, maar ik het zowel 8 als donkerbruin op voorraad. 8 (burgundy) is het zéker niet. Donkerbruin lijkt me te donker. Zal wel even een foto maken waarbij ik ze zet tussen schoenen die gepoetst worden met 8 en donkerbruin.
Mahogany (nr 9) gebruik ik zelf, is iets roder maar geeft mooi patina.

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7323 Gepost op: 04 januari 2023 - 17:49:29
^dat acajou gebruik ik voor alles tussen licht en donker bruin.
RAW SPEED

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #7324 Gepost op: 04 januari 2023 - 18:42:57
Aha. Dank

Hier foto met links donkerbruin en rechts 8 /Burgundy met in het midden de C&J.

Ik heb 5, 8, 10, 37 en 910 maar geen van die is het.

Laatst bewerkt op: 04 januari 2023 - 18:52:56 door Agent 327
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #7325 Gepost op: 04 januari 2023 - 20:15:42
Aha. Dank

Hier foto met links donkerbruin en rechts 8 /Burgundy met in het midden de C&J.

Ik heb 5, 8, 10, 37 en 910 maar geen van die is het.

Ik denk dat je echt heel blij gaat worden van nummer 9.
Althans ik vind die echt fantastisch bij deze kleur bruin.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7326 Gepost op: 19 maart 2023 - 22:25:29
Citaat

The King's shirtmaker has kicked the King's shoemaker out of its oldest London shop after 25 years.

Crockett & Jones has been served notice on its store at 69 Jermyn Street because the company it leases the space from, the shirtmaker Turnbull & Asser, wants to expand its own shop next door.

James Fox, marketing director at Crockett & Jones, said: “From our point of view it’s obviously a shame. As a business we are disappointed to essentially have our hands forced because we don’t own the building.”

Crockett & Jones was founded in 1879 in Northampton and is one of Britain’s premier shoemakers, with stores in Knightsbridge, New York, Paris and Brussels.

It was given a royal warrant by King Charles in 2017.

Turnbull & Asser, meanwhile, was founded in 1885 and was the first recipient of a warrant from King Charles when he was given the power to bestow them as the Prince of Wales in 1980.

Crockett & Jones’ store at 69 Jermyn Street opened in 1997 and was the company’s first retail outlet. It will finish trading there on March 31.
SHOP TURNBULL AND ASSER JERMYN ST.
Shirtmaker Turnbull & Asser has maintained a presence at St. James' Jermyn Street since 1903 Credit: Eddie Mulholland

The shoemaker will retain a presence on what is one of London’s premier streets for high fashion, after opening a larger flagship store at 92 Jermyn Street in 2011.

As well as supplying the King, both companies have dressed several James Bond actors: Crockett & Jones shoes were sported by Daniel Craig in the films Skyfall and Spectre, while Sean Connery and Pierce Brosnan wore Turnbull & Asser shirts.

Mr Fox said the split with Turnbull & Asser had been “amicable” and there was “no dispute”.

“It’s a great shame, we would love to be in 69 Jermyn Street for the next 50 years, but the world moves on,” he added.

“We just have to agree and say thank you very much for the 25 years, move forward and look forward.”

All of the staff at 69 Jermyn Street will be given new roles within the business, said Mr Fox.

He added the company was close to securing a new, even larger London store in “very close proximity” to Jermyn Street.

The news comes as sales at Crockett & Jones almost doubled in 2022, growing from £13m to £25m as demand for its shoes recovered from the pandemic, company accounts show.

Turnbull & Asser was approached for comment.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7327 Gepost op: 20 maart 2023 - 08:55:29
Balen voor C&J. Ik ben nog nooit in hun winkel in Londen geweest, wel in het Brusselse filiaal. Altijd vriendelijk personeel daar overigens maar helaas niet allemaal even veel kennis van zaken.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7328 Gepost op: 20 maart 2023 - 09:04:47
ja chris is pleite
live and let die

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7329 Gepost op: 20 maart 2023 - 09:16:32
Wie is Chris? Ik was er dit najaar pas voor het eerst, heel goed geholpen door een goedgeklede jonge man met Afrikaanse roots. Laatst was ik er weer en stond er een mevrouw die weliswaar heel vriendelijk was maar net wat minder goed adviseerde.

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7330 Gepost op: 20 maart 2023 - 09:27:20
Wie is Chris?
heel goed geholpen door een goedgeklede jonge man met Afrikaanse roots.

Ja dat is 'm dus!  :mrgreen:

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7331 Gepost op: 20 maart 2023 - 10:09:18
Helaas onlangs een wat mindere ervaring gehad met Crockett & Jones. Had tijdens een vakantie in Duitsland Grantham 2 loafers gekocht en kwam er thuis pas achter dat het stiksel op de zool verkeerd was. Contact opgenomen met C&J, kreeg te horen dat het ‘slechts’ een cosmetisch probleem was en me geen zorgen hoefde te maken maar dat ik contact moest opnemen met de verkoper. De Duitse winkel was heel behulpzaam maar had geen vervangend paar op voorraad. Ook zij kregen van C&J te horen dat het alleen een cosmetisch defect was. Uiteindelijk geretourneerd aan de winkel en het volledige bedrag teruggekregen, maar ik vond de houding vanuit C&J wel opmerkelijk. Het was m.i. beter geweest als ze in samenspraak met de winkel voor een nieuw paar schoenen hadden gezorgd in plaats van vol te houden dat het een cosmetisch defect was.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #7332 Gepost op: 20 maart 2023 - 10:23:21
Volgens mij was het al een tijdje bekend dat ze eruit zouden worden gezet.
Chris had jij mij niet verteld dat voor Covid dit al de bedoeling was? Kan mij zoiets herinneren.
Blijf erbij dat jouw store de leukste was. Die grote winkel iets verderop zaten veel verkopers die meer van verkopen dan adviseren hielden.
Probeerde mij van alles aan te smeren, voelde niet goed. En op de Arcade was wel leuk, maar toch weer een stukje kleiner.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7333 Gepost op: 20 maart 2023 - 10:26:37
Helaas onlangs een wat mindere ervaring gehad met Crockett & Jones. Had tijdens een vakantie in Duitsland Grantham 2 loafers gekocht en kwam er thuis pas achter dat het stiksel op de zool verkeerd was. Contact opgenomen met C&J, kreeg te horen dat het ‘slechts’ een cosmetisch probleem was en me geen zorgen hoefde te maken maar dat ik contact moest opnemen met de verkoper. De Duitse winkel was heel behulpzaam maar had geen vervangend paar op voorraad. Ook zij kregen van C&J te horen dat het alleen een cosmetisch defect was. Uiteindelijk geretourneerd aan de winkel en het volledige bedrag teruggekregen, maar ik vond de houding vanuit C&J wel opmerkelijk. Het was m.i. beter geweest als ze in samenspraak met de winkel voor een nieuw paar schoenen hadden gezorgd in plaats van vol te houden dat het een cosmetisch defect was.

Vanuit klantperspectief lijkt het misschien een eenvoudig in te lossen verzoek, maar ik kan mij voorstellen dat dit nogal inbreekt op dagelijkse processen daar.

Had je er geen vertrouwen in dat het slechts cosmetisch zou blijven of stoorde je je daar teveel aan?

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7334 Gepost op: 20 maart 2023 - 10:55:42
Het stiksel zit dusdanig dichtbij de rand dat ik inderdaad betwijfelde of dit bij een schoonheidsfoutje zou blijven. En ik ergerde me een beetje aan de houding: ‘maak je niet zo druk, het is maar een cosmetisch defect’. Want cosmetisch of niet, het is echt een behoorlijke misser. De zool is ook raar afgesneden lijkt het.