Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811357 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #7350 Gepost op: 22 maart 2023 - 12:31:54
Dit artikel bedoelde ik overigens.

https://theshoesnobblog.com/price-points-what-you-get-in-return/
Dit vind altijd zulke boehoe-verhaaltjes.

De consument zou zich beter moeten inleven in de retailer/ondernemer etc. De consument zou zich beter moeten informeren over de werkelijke gang van zaken aan de productiekant. En anders moet ie z’n onwetende bek houden (in bovenstaand jankstukje: totdat ie meer dan $1500 heeft neergelegd voor een paar herenrijgmolières).

Hoe kom je erbij? Het is andersom: niemand die ervoor kiest om in B2C z’n geld te verdienen, kan redelijkerwijs verwachten gevrijwaard te blijven van onterechte klachten. Zeker niet wanneer je, zoals elk merk met een greintje marketingverstand, in je klantcommunicatie wijselijk je mond houdt over ‘third grade leather’ en ‘little to zero QC’ en des te meer roeptoetert over traditioneel ambacht en duur klinkende Franse looierijen.

Van de Meermin website, bij een paar oxfords van 180 euro:
Citaat
Made just using the finest French boxcalf & finished with single leather closed channel soles. A beautiful full grain calf lining & thick vegetable tanned leather insoles conform the interior. This classic pair of cap toes are Goodyear Welted following traditional techniques by very skillful artisans. Our shoes are made to last & to just get better looking & more confortable over the time.

Tja, wil je dan dat mensen zich hierdoor in de luren laten leggen of niet? Can’t have it both ways.

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7351 Gepost op: 22 maart 2023 - 13:17:47
Mijn post was niet bedoeld als diskwalificatie van Crockett & Jones als merk, integendeel. Ik ben groot fan van C&J, raad het aan iedereen aan en was daarom juist nogal teleurgesteld door deze misser, dat is alles.
De suggestie dat ik te hoge verwachtingen zou hebben van C&J omdat het om een ‘mid-range’ merk zou gaan vind ik eerlijk gezegd onzin. Het ligt natuurlijk net aan je referentiekader, maar het gaat hier niet om een paar Meermins. De zool is hier verkeerd afgesneden en de streepjesmarkering wijkt af, dat is een vermijdbare fout en gaat wat verder dan ergens een slordig stikseltje. Volgens mij kun je daar gewoon een punt van maken ook als het niet om een paar St Crispins ofzo gaat.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7352 Gepost op: 22 maart 2023 - 13:27:39
Ouderwets. Een échte discussie! :)

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7353 Gepost op: 22 maart 2023 - 13:27:56
Dit artikel bedoelde ik overigens.

https://theshoesnobblog.com/price-points-what-you-get-in-return/
Eens met Velps, dit is een onzinstuk. Dit stuk zegt eigenlijk: als consument mag je niet de kwaliteit verwachten die een merk zelf belooft en totdat je meer dan 1500 euro voor een paar schoenen betaalt, moet je de producent eigenlijk op je blote knietjes danken dat hij bereid is om je schoenen te leveren.
Deze mentaliteit zorgt er alleen maar voor dat mensen er niet eens meer aan beginnen om er een beetje stijlvol proberen bij te lopen want kennelijk kan dat pas vanaf een prijs die voor de meeste mensen onhaalbaar is. Hou op hoor.

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7354 Gepost op: 22 maart 2023 - 13:35:17
ben - zoals bij sommigen bekend - erg tevreden over C&J. Inmiddels meer dan 50 paar (bijna allemaal met een redelijke korting) dus heb geen klagen. Slechts twee keer een paar moeten weggooien. Dat lag aan het gebruik van veerspanners, dus aan mijzelf.
Ik ben ook heel tevreden over C&J! Afgezien van deze mindere ervaring heb ik nooit iets te klagen gehad.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7355 Gepost op: 22 maart 2023 - 14:04:28
Eens met Velps, dit is een onzinstuk. Dit stuk zegt eigenlijk: als consument mag je niet de kwaliteit verwachten die een merk zelf belooft en totdat je meer dan 1500 euro voor een paar schoenen betaalt, moet je de producent eigenlijk op je blote knietjes danken dat hij bereid is om je schoenen te leveren.
Deze mentaliteit zorgt er alleen maar voor dat mensen er niet eens meer aan beginnen om er een beetje stijlvol proberen bij te lopen want kennelijk kan dat pas vanaf een prijs die voor de meeste mensen onhaalbaar is. Hou op hoor.

Volgens mij gaat dat stuk vooral over imperfecties in het leer.

Verder eens hoor, C&J gaan tegenwoordig voor>600 voor benchgrade. Dat is best een smak geld.

Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7356 Gepost op: 22 maart 2023 - 14:06:57
De consument zou zich beter moeten inleven in de retailer/fabrikant? Natuurlijk niet. Blindelings alle marketing praatjes geloven is aan de andere kant ook wat natief.
Als het framework voor RTW herenschoenen van ‘instap’ tot ‘perfectie benaderend’ tussen de €100-€2.5k ligt moet alle waar naar zijn geld beoordeeld worden. Subjectief is het net wat je gewend bent maar objectief gezien is 500-600 middenmoot.

@Paul B
Dure spullen is niet gelijk aan stijlvol. Goedkope Meermins kunnen ook stijlvol zijn mits goed gedragen.

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7357 Gepost op: 22 maart 2023 - 14:14:52
De consument zou zich beter moeten inleven in de retailer/fabrikant? Natuurlijk niet. Blindelings alle marketing praatjes geloven is aan de andere kant ook wat natief.
Als het framework voor RTW herenschoenen van ‘instap’ tot ‘perfectie benaderend’ tussen de €100-€2.5k ligt moet alle waar naar zijn geld beoordeeld worden. Subjectief is het net wat je gewend bent maar objectief gezien is 500-600 middenmoot.

@Paul B
Dure spullen is niet gelijk aan stijlvol. Goedkope Meermins kunnen ook stijlvol zijn mits goed gedragen.
Helemaal eens dat stijl ≠ duur. Daarom sloeg ik ook aan op dat artikel dat je deelde, omdat dat suggereert dat je onder de 1500 euro niet te veel moet verwachten en dat vind ik onzin. Niet omdat ik vind dat C&Js van 500 euro dezelfde kwaliteit moeten hebben als Fukuda’s die een veelvoud kosten, maar het is alsnog best een bedrag en dan mag je als consument ook iets verwachten. Dat is natuurlijk wat anders dan blindelings alle reclamepraatjes geloven want dan houd je inderdaad vooral jezelf voor de gek.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #7358 Gepost op: 22 maart 2023 - 14:32:19
De consument zou zich beter moeten inleven in de retailer/fabrikant? Natuurlijk niet.

Die uitspraak is gelukkig ook niet voor jouw rekening. : )

Als het framework voor RTW herenschoenen van ‘instap’ tot ‘perfectie benaderend’ tussen de €100-€2.5k ligt moet alle waar naar zijn geld beoordeeld worden.

Maar dat kan een leek dus niet, zeker niet als die geen idee heeft dat er überhaupt schoenen van boven de 1000 euro bestaan. Die shoesnob zegt zelf dat hij ondanks jaren van zelfstudie pas tot een realistische beoordeling in staat was nadat hij ook de productie- en saleskant van dichtbij had leren kennen.

Dus dit:
Citaat
$400 – $600 Welted Shoes
(…) This pricepoint has not allowed you to enter the realm of expectation.
is gewoon gejank.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #7359 Gepost op: 22 maart 2023 - 14:44:13
[edit: ingekort] Tot slot: als we het over naïviteit hebben, is die van de ondernemer die zijn spulletjes of diensten aan de man wil brengen en daarbij ook nog immateriële waardering verwacht voor zijn product dan wel bloed/zweet/tranen, nog wel wat frappanter.
Laatst bewerkt op: 22 maart 2023 - 14:47:41 door Velponi

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7360 Gepost op: 22 maart 2023 - 14:47:37
De J Fitzpatrick schoenen van de shoesnob zelf kosten 423,-. Verkoopt volgens z'n eigen logica dus ook troep.

Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7361 Gepost op: 22 maart 2023 - 14:57:59
Daarom sloeg ik ook aan op dat artikel dat je deelde, omdat dat suggereert dat je onder de 1500 euro niet te veel moet verwachten
Ik lees het als dat je onder de $1500 geen perfectie mag verwachten qua afwerking.....en zelfs dan heb ik scheve Lobb Ltd's gezien.
Justin heeft het artikel duidelijk met wat emotie geschreven maar desondanks geeft het een redelijk objectief beeld van de schoenindustrie per prijssegment en wat je waar moet verwachten. 

Maar dat kan een leek dus niet, zeker niet als die geen idee heeft dat er überhaupt schoenen van boven de 1000 euro bestaan.
Dan zou ik ze maar naar dit artiekel en Mr Fukuda verwijzen : )

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #7362 Gepost op: 22 maart 2023 - 15:30:14
De stijgende prijs van dingetjes heeft geen volkomen lineair causaal verband met betere kwaliteit en/of productie maar eerder met de marketing en positionering van het merk.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7363 Gepost op: 28 maart 2023 - 11:07:50
Laatst bewerkt op: 28 maart 2023 - 15:11:18 door Patrick Bateman
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #7364 Gepost op: 28 maart 2023 - 11:16:05
De tering. Ooit wilde ik ze, maar zo is het niet leuk meer.