Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811380 keer gelezen)

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Re: Crockett & Jones
Reactie #7335 Gepost op: 20 maart 2023 - 11:02:42
Wel netjes opgelost door de winkel, normaal nemen ze gedragen schoenen echt niet meer terug.
Bij Alden heb ik het ook een keer meegemaakt, maar dat was stiksel op het leer zelf. Hadden een cm'tje gemist dus dat zat letterlijk op de rand gestikt.
Had ik in de winkel niet door, maar toen ik ging lopen schoot het van de rand.
Is terug gegaan naar de VS en hebben het opnieuw gestikt. Je blijft het zien, maar na een paar keer dragen stoort het niet meer.

B2P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7336 Gepost op: 20 maart 2023 - 11:44:21
Begrijp je wel Paul. Het zijn ook geen Meermin’s. Je betaalt er flink voor en dan hoef je dit soort concessies niet te doen.

oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #7337 Gepost op: 20 maart 2023 - 13:45:05
Lijkt inderdaad op verkeerd afgesneden. Stiksel lijkt netjes door te lopen.
"Style is not fashion, it's something we have inside"

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #7338 Gepost op: 20 maart 2023 - 13:57:28
Lol ik dacht dat de streepjes in het leer de fout waren, maar dat hoort dus zo :mrgreen:

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #7339 Gepost op: 20 maart 2023 - 15:11:43
Lijkt inderdaad op verkeerd afgesneden. Stiksel lijkt netjes door te lopen.
Er is meer misgegaan want de streepjesmarkering die normaliter evenwijdig aan het stiksel loopt is ook afwijkend.

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7340 Gepost op: 20 maart 2023 - 15:14:52
Begrijp je wel Paul. Het zijn ook geen Meermin’s. Je betaalt er flink voor en dan hoef je dit soort concessies niet te doen.
Precies. Ik ben de lulligste niet maar het idee van C&J is toch een beetje: “Het kost wat, maar dan heb je ook topkwaliteit”. Dat was hier een beetje misgegaan. Uiteindelijk prima opgelost door de Duitse winkel dus ik lig er niet wakker van, maar toch.

oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #7341 Gepost op: 20 maart 2023 - 15:20:18
Er is meer misgegaan want de streepjesmarkering die normaliter evenwijdig aan het stiksel loopt is ook afwijkend.
Ik zie het nu inderdaad… 😞
"Style is not fashion, it's something we have inside"

consiglieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7342 Gepost op: 21 maart 2023 - 11:31:13
Het stiksel zit dusdanig dichtbij de rand dat ik inderdaad betwijfelde of dit bij een schoonheidsfoutje zou blijven. En ik ergerde me een beetje aan de houding: ‘maak je niet zo druk, het is maar een cosmetisch defect’. Want cosmetisch of niet, het is echt een behoorlijke misser. De zool is ook raar afgesneden lijkt het.

Terecht om hier mee terug te gaan, maar waarom zag je dit bij de verkoop niet?
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7343 Gepost op: 21 maart 2023 - 13:16:09
Omdat hij de koper is.

Winne2

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7344 Gepost op: 21 maart 2023 - 16:41:37
Precies. Ik ben de lulligste niet maar het idee van C&J is toch een beetje: “Het kost wat, maar dan heb je ook topkwaliteit”. Dat was hier een beetje misgegaan. Uiteindelijk prima opgelost door de Duitse winkel dus ik lig er niet wakker van, maar toch.
C&J is producent, geen verkoper en daarmee niet de partij die dit behoort  op te lossen volgens EU consumentenrecht. De verwijzing naar de winkel is dus terecht. Fijn dat die het netjes heeft opgelost. Blijkbaar hebben zij niet gecheckt wat ze binnenkregen, hoezo hebben ze deze aan jou verkocht?
TAFKADM

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7345 Gepost op: 22 maart 2023 - 00:26:53
C&J is producent, geen verkoper en daarmee niet de partij die dit behoort  op te lossen volgens EU consumentenrecht. De verwijzing naar de winkel is dus terecht. Fijn dat die het netjes heeft opgelost. Blijkbaar hebben zij niet gecheckt wat ze binnenkregen, hoezo hebben ze deze aan jou verkocht?
Klopt Winne2! Inderdaad slordig van de winkel dat dit kennelijk niet was opgemerkt (en suf van mij dat ik het niet had gezien).
Gewoon terecht dat C&J me naar de winkel heeft verwezen maar ik vond de reactie dat dit defect wel meeviel toch wat lauwtjes.
Verder kan dit natuurlijk gewoon gebeuren en lig ik er niet wakker van maar ik baalde wel en blijf het raar vinden dat zo’n fout niet is opgemerkt bij de kwaliteitscontrole in de fabriek.

Paul B

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7346 Gepost op: 22 maart 2023 - 00:29:31
Terecht om hier mee terug te gaan, maar waarom zag je dit bij de verkoop niet?
Tijdens vakantie even snel een winkel in met mevrouw B en een vriendin, schoenen gepast, geconstateerd dat het dezelfde leest was als een paar dat ik al had (en perfect past), en gelijk afgerekend. Stond in 15 minuten weer buiten. Dom, dom, dom dat ik niet even beter had gekeken inderdaad.

Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7347 Gepost op: 22 maart 2023 - 08:18:16
De fout is inderdaad cosmetisch; zolen slijten voornamelijk aan de onderkant en niet niet de zijkant.
Mooi is het natuurlijk niet maar het klinkt een  alsof de houding van C&J  het grootste punt van irritatie was, terwijl zij geen partij zijn in dit geschil.  In Londen zou je 10% korting op de schoenen krijgen en zou de esthetische imperfectie voor de verkoop  onder de aandacht worden gebracht. Waarschijnlijk zou voor peace of mind aangeboden worden dat als het stiksel op die plek vroegtijdig loslaat de schoenen gratis verzoold worden. Na een verzoling is het probleem namelijk weg.

QC van C&J en de winkelier hebben hier wel lopen slapen  natuurlijk maar objectief gezien is er niets mis met de schoenen anders dan dat een stiknaad niet recht loopt. (Streepjesmarkeering en zoolrand lopen wel evenwijdig aan elkaar, alleen de stiknaad zit niet netjes in het midden)

Citaat
“Het kost wat, maar dan heb je ook topkwaliteit”
Snijdt geen hout in dit argument aangezien de kwaliteit/integriteit/levensduur van de schoen gelijk zal zijn aan die van een schoen met een rechte stiknaad. Daarnaast zit C&J qua prijs in de mid-range. Voor verfijning en afwerking van het hoogste niveau moet je naar Fukuda et al. C&J's kracht is P/K en aanbod.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7348 Gepost op: 22 maart 2023 - 11:12:59
ben - zoals bij sommigen bekend - erg tevreden over C&J. Inmiddels meer dan 50 paar (bijna allemaal met een redelijke korting) dus heb geen klagen. Slechts twee keer een paar moeten weggooien. Dat lag aan het gebruik van veerspanners, dus aan mijzelf.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7349 Gepost op: 22 maart 2023 - 11:28:49