Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811278 keer gelezen)

Wesley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #2595 Gepost op: 20 februari 2010 - 23:25:30
Even off-topic: Welke jeans draag je op de foto's enkele posts hierboven, foto?

ML

• Gast
Reactie #2596 Gepost op: 21 februari 2010 - 00:22:46
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Zijn jouw Belgrave schoenen nu comfortabel geworden of zitten ze nog steeds ietwat strak bij je tenen?

In de beginperiode dacht ik dat Crockett & Jones wellicht een te kleine maat had geadviseerd omdat de Belgraves bij aankomst vrij strak om de voet zaten. Het leder werd naar mate de tijd verstreek soepeler en de schoen werd dus ook comfortabeler.

Kijk, het is een kwestie van wennen. Als je eenmaal een schoen hebt die exact aansluit en comfortabel zit, zul je in de toekomst ook niets anders meer willen. Een schoen die te los om de voet zit is op de lange termijn niet comfortabel en is eveneens uitermate slecht voor de voet zelf omdat deze schoen niet-voldoende steun biedt.

Aanpassing: toevoeging.
Laatst bewerkt op: 21 februari 2010 - 00:28:32 door ML

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2597 Gepost op: 21 februari 2010 - 10:01:59
In de beginperiode dacht ik dat Crockett & Jones wellicht een te kleine maat had geadviseerd omdat de Belgraves bij aankomst vrij strak om de voet zaten. Het leder werd naar mate de tijd verstreek soepeler en de schoen werd dus ook comfortabeler.

Kijk, het is een kwestie van wennen. Als je eenmaal een schoen hebt die exact aansluit en comfortabel zit, zul je in de toekomst ook niets anders meer willen. Een schoen die te los om de voet zit is op de lange termijn niet comfortabel en is eveneens uitermate slecht voor de voet zelf omdat deze schoen niet-voldoende steun biedt.

Ok, bedankt! Helemaal duidelijk. :wink:

Even off-topic: Welke jeans draag je op de foto's enkele posts hierboven, foto?

Jacob Cohen 688.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2598 Gepost op: 21 februari 2010 - 10:24:59
Wellicht voor de zomer een merton in suede. Binnenkort maar even bij SM kijken naar de mogelijke kleuren.
This, madame, is Versailles.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2599 Gepost op: 21 februari 2010 - 13:56:06

ML, hoeveel kleiner is de "lace gap" (ik ben het Nederlandse woord even vergeten) bij jouw geworden na de inloopperiode?

ML

• Gast
Reactie #2600 Gepost op: 21 februari 2010 - 14:22:35
Beide kanten dienen nimmer tegen elkaar aan te komen. De ruimte wordt niet veel kleiner, tenzij je het allemaal wat strakker aantrekt... ook dan is het vrij minimaal.

Geen idee wat de Nederlandse term is. In het Engels is de tussenruimte onderdeel van de 'vamp'.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2601 Gepost op: 21 februari 2010 - 14:24:18
Ruimte tussen de veterlijsten?

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2602 Gepost op: 21 februari 2010 - 14:50:37
Ruimte tussen de veterlijsten?

Zoiets zocht ik. :)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2603 Gepost op: 21 februari 2010 - 14:54:43
Of heeft een schoen maar één veterlijst bestaande uit twee delen? Hm. Velponi in de buurt?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2604 Gepost op: 21 februari 2010 - 15:05:17
Een openstaande rijgsluiting?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2605 Gepost op: 21 februari 2010 - 19:27:20
Een openstaande rijgsluiting?

Bij mijn rijgmolières is tussen de bovenste twee vetergaten circa 1,5 centimeter van de tong zichtbaar... ;)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2606 Gepost op: 21 februari 2010 - 19:50:34
Of heeft een schoen maar één veterlijst bestaande uit twee delen? Hm. Velponi in de buurt?

Ja, maar alsof ik dat weet. Sorry.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2607 Gepost op: 21 februari 2010 - 20:16:39
Ja, maar alsof ik dat weet. Sorry.

Hehe. Vond ik wel iets voor jou om te weten. Was een compliment!

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2608 Gepost op: 21 februari 2010 - 20:40:55
Bij mijn rijgmolières is tussen de bovenste twee vetergaten circa 1,5 centimeter van de tong zichtbaar... ;)
Dat is best veel. Volgens mij.
This, madame, is Versailles.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2609 Gepost op: 21 februari 2010 - 22:08:13
Beide kanten dienen nimmer tegen elkaar aan te komen. De ruimte wordt niet veel kleiner, tenzij je het allemaal wat strakker aantrekt... ook dan is het vrij minimaal.

Geen idee wat de Nederlandse term is. In het Engels is de tussenruimte onderdeel van de 'vamp'.

Ik ben het in dit geval slechts gedeeltelijk met heer ML eens.
De beide kanten dienen inderdaad bij voorkeur nooit tegen elkaar te komen, omdat het anders niet meer mogelijk is om de schoen wellicht in de toekomst, of in het verloop van een dag iets strakker aan te trekken.

Uit eigen ervaring weet ik echter, dat het voetbed van met name een GY iets inzakt. Tevens loopt het leer in de breedte iets uit en / of het wordt soepeler. Dit heeft tot gevolg dat men het bovenwerk iets strakker moet kunnen aantrekken, om dezelfde 'snug fit' te behouden. Tenzij men op den duur de iets losser wordende pasvorm wenst, wordt de ruimte tussen de 'veterlijsten' dus wel degelijk iets kleiner, omdat men het geheel simpelweg strakker kan aantrekken.