Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811286 keer gelezen)

ML

• Gast
Re: Crockett & Jones
Reactie #2655 Gepost op: 02 maart 2010 - 14:09:54

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2656 Gepost op: 02 maart 2010 - 19:03:56
Ok, bedankt voor de reacties. Ik zal nog maar eens een kijkje nemen in Den Haag. Ik houd jullie op de hoogte.

Nogmaals bedankt voor de reacties. inmiddels aangeschaft bij Pelger. Zie de foto's in het aanwinstentopic. Overigens goed geholpen dit keer.

You can buy clothes, but you can't buy style

maikel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2657 Gepost op: 02 maart 2010 - 19:43:25
Naar aanleiding van de nieuwe aanwinst van Dirk. Een schitterend paar C&J Hallam's even een vraag. Ik zie net op de site van C&J dat er twee verschillende uitvoeringen zijn. Iemand enig idee hoe dat precies zit. Het gaat tussen deze twee uitvoeringen

- Hallam Dark Brown Cavalry Calf
- Hallam Beechnut Burnished Calf

Iemand meer info over de belangrijkste verschillen tussen deze modelen
- kleurverschil (welke is het donkerst)
- wat betekend Cavalry en wat is een Single Dainite zool? 
Zijn beide modelen overal verkrijgbaar?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2658 Gepost op: 02 maart 2010 - 19:53:44
De dark brown is niet per definitie donkerder dan de beechnut, maar vooral anders bruin [gewoon zelf kijken wat de voorkeur heeft] de chesnut is overigens ook erg mooi.
Cavalry is volgens mij een ander type leder en dainite is een kunststof zool [meestal studded overigens] de verkrijgbaarheid is uiteraard gemakkelijk te controleren door telefonisch contact met de dealers/leveranciers in de buurt. :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2659 Gepost op: 02 maart 2010 - 20:06:15
Naar aanleiding van de nieuwe aanwinst van Dirk. Een schitterend paar C&J Hallam's even een vraag. Ik zie net op de site van C&J dat er twee verschillende uitvoeringen zijn. Iemand enig idee hoe dat precies zit. Het gaat tussen deze twee uitvoeringen

- Hallam Dark Brown Cavalry Calf
- Hallam Beechnut Burnished Calf

Iemand meer info over de belangrijkste verschillen tussen deze modelen
- kleurverschil (welke is het donkerst)
- wat betekend Cavalry en wat is een Single Dainite zool? 
Zijn beide modelen overal verkrijgbaar?
Cavalry is de C&J benaming voor corrected-grain-leather. Dit leer is doorgaans van inferieure kwaliteit wat verborgen wordt door het feit dat het leer een behandeling heeft ondergaan waardoor het is ontdaan van haar structuur. Het leer oogt ook veel glimmender, door sommige zelfs als plastic-achtig ervaren. Een dainite sole is een rubbere zool gemaakt voor het stadsleven. Zie hier een voorbeeld.

Ik heb persoonlijk niks tegen dainite zolen, want ze zijn erg praktisch in het slechte Nederlandse weer. Cavalry calf vind ik echter bijzonder lelijk

maikel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2660 Gepost op: 02 maart 2010 - 20:14:04
Kijk de experts hebben geantwoord. MMorley Toevallig nog ervaring met het verschil in kleuren?
Dark Brown lijkt mij een stuk donkerder dan Beechnut maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit beide modelen naast elkaar gezien. Vind de kleur op de foto's van Dirk in 'het nieuwste aanwinst topic' echt schitterend. Dat is volgens hem Dark brown maar daar zit duidelijk geen overdreven glimmend 'plastic laagje' over.

Denk dat ik dan toch eerder voor een Audley in Dark Brown ga dan voor een Hallam in Dark Brown.
Er zijn toch wel wat verschillen tussen beide modelen hoewel ze dezelfde kleur hebben.
Laatst bewerkt op: 02 maart 2010 - 20:18:09 door maikel

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2661 Gepost op: 02 maart 2010 - 20:17:14
Het punt is dat 'Cavalry Dark Bown' heel anders is dan 'Dark Brown Calf'. De Audley is dan ook nog eens 'Dark Brown Antiqued Calf', dus die kleur is ook weer iets anders dan 'Dark Brown Calf', zoals de Lowndes. Uit ervaring weet ik dat de 'Cavalry Dark Brown' nagenoeg zwart is, echt ontzettend donker bruin. Ook uit ervaring weet ik dat de 'Beechnut Calf' van de Hallam een wat 'warmere' tint heeft dan de 'Dark Brown Antiqued' van de Audley. Narci heeft de Hallam namelijk en ik heb de Audley en ik moet zeggen dat de Hallams een mooie kleur hebben.
Laatst bewerkt op: 03 maart 2010 - 09:15:08 door MMorley

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2662 Gepost op: 02 maart 2010 - 21:14:24
Kijk, en zo leer ik ook meteen weer wat over de terminologie bij C&J. Dankje Mmorley :)
Even voor de duidelijkheid maikel, de uitvoering die ik heb beschrijft C&J als Dark brown burnish calf.
Nog even een vergroting van de foto voor de kleur:
You can buy clothes, but you can't buy style

Mediaman

• Gast
Reactie #2663 Gepost op: 02 maart 2010 - 21:26:18
Mooie warme kleur.

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #2664 Gepost op: 03 maart 2010 - 00:58:37
Leg jij alles even uit, MMorley ;)

En Dirk, welkom bij de club, mooie kleur op een vanzelfsprekend schitterende schoen!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2665 Gepost op: 03 maart 2010 - 09:16:47
Denk dat ik dan toch eerder voor een Audley in Dark Brown ga dan voor een Hallam in Dark Brown.
Er zijn toch wel wat verschillen tussen beide modelen hoewel ze dezelfde kleur hebben.
Als je tussen deze twee modellen twijfelt ga dan zeker in een winkel passen. Handgrade vs. benchgrade maakt al veel verschil, en dan moet de leest (337 vs. 348) ook nog passen...
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2666 Gepost op: 06 maart 2010 - 18:50:02
kekke tetburry's haha

Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2667 Gepost op: 06 maart 2010 - 18:51:39
Die zien er goed uit Orno.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2668 Gepost op: 06 maart 2010 - 18:53:12
Ja ben ik met je eens. Wel leuk voor de zomer maar wil eigenlijk nog een opvallender kleurtje.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

ML

• Gast
Reactie #2669 Gepost op: 06 maart 2010 - 20:02:33

De uiterst linkse, zou iets lichter mogen zijn, is leuk voor in de zomer.