Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811328 keer gelezen)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #2520 Gepost op: 27 januari 2010 - 13:16:24
Nils Kalf zit in Amsterdam.

Ik zou het rustig even aankijken; dit komt echt niet op een keertje meer of minder dragen hoor.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2521 Gepost op: 27 januari 2010 - 13:16:50
Thanks ik ga het even aankijken.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2522 Gepost op: 27 januari 2010 - 16:55:00
Bedankt voor jullie reacties!

Ik twijfel nog steeds. Daarom plaats ik hier twee wat grotere foto's van hoe het leer plooit wanneer de buiging van de voet maximaal is. Ik kijk uit naar jullie reacties.

De flits dramatiseert het enigszins:

Laatst bewerkt op: 27 januari 2010 - 16:57:09 door foto010101
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2523 Gepost op: 27 januari 2010 - 18:00:55
Ik wil nog even benadrukken dat de foto's de plooien erg dramatiseren. In het echt is het een stuk minder erg. Het is lastig om jullie een goede indruk te geven!

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2524 Gepost op: 27 januari 2010 - 18:45:33
Deze foto's verduidelijken e.e.a. wel; de ruimte tussen de voet en het bovenleder op de plaats waar de wreef overgaat in de voet is wel erg groot, het leder plooit niet alleen maar knikt ook nog een andere richting op dan dwars over de voet.
Het lijkt er op dat de schoen te groot cq. te ruim is op die plaats en wellicht dit model niet zo goed om de voet sluit, is de pasvorm van de schoen verder niet te ruim op andere plaatsen,, dan is wellicht de schoen toch iets te groot/ruim.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Rodedidi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2525 Gepost op: 29 januari 2010 - 04:03:25
Hmmmm... is het trouwens waar dat C&J binnenkort gaat stoppen met online sales?

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2526 Gepost op: 29 januari 2010 - 08:11:54
Volstaat een half zooltje niet wat je voorin de schoen aanbrengt. Ik heb ze wel eens bij Zwartjes gezien. Je hoogt als het ware de voorvoet iets op waardoor de aansluiting van de schoenwreef en jouw voorvoet mooier verloopt
Be yourself no matter what they say

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2527 Gepost op: 29 januari 2010 - 08:45:39
Volstaat een half zooltje niet wat je voorin de schoen aanbrengt. Ik heb ze wel eens bij Zwartjes gezien. Je hoogt als het ware de voorvoet iets op waardoor de aansluiting van de schoenwreef en jouw voorvoet mooier verloopt

Als je met een zooltje wil werken, neem dan een hele inlegzool. Kan me niet voorstellen dat een half zooltje voorin erg lekker loop en het lijkt mij bovendien erg slecht voor je houding.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2528 Gepost op: 29 januari 2010 - 09:07:58
Er zijn inmiddels in de vrije handel "steun"zooltjes beschikbaar en zouden hier wellicht een perfecte oplossing kunnen zijn; in de holte onder de voet lopende naar de bal is er een duidelijke verdikking aanwezig en misschien overbrugt dit het hoogteverschil op de wreef. :-k :idea:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2529 Gepost op: 29 januari 2010 - 09:45:22
Bedankt voor jullie reacties!

Ik twijfel nog steeds. Daarom plaats ik hier twee wat grotere foto's van hoe het leer plooit wanneer de buiging van de voet maximaal is. Ik kijk uit naar jullie reacties.

De flits dramatiseert het enigszins:

En toch vind ik dit niet bijzonder storend -- zie het als plooitjes bij mouwaanzet op een shirt. Chic. Vooral in combinatie met de cap-toe.

Santoni komt nu ook met de shabby shoe:

En waar zij moeite moeten doen, alle kansen op sprezzatura verneukend, schud jij het even achteloos uit de mouw!
Wellicht heb je de schoenen wel met een formelere insteek gekocht, en dat dat een probleem vormt?

(En om misverstanden te voorkomen: deze post is niet ironisch bedoeld)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #2530 Gepost op: 29 januari 2010 - 10:22:10
Santoni komt nu ook met de shabby shoe:

En waar zij moeite moeten doen, alle kansen op sprezzatura verneukend, schud jij het even achteloos uit de mouw!
Wellicht heb je de schoenen wel met een formelere insteek gekocht, en dat dat een probleem vormt?

Ugh, die Santoni's zijn erg lelijk.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mediaman

• Gast
Reactie #2531 Gepost op: 29 januari 2010 - 10:28:39
Voor modepopjes denk ik, niet voor klassieke heren.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2532 Gepost op: 29 januari 2010 - 10:31:11
Pediwear kwam ook met het advies om inlegzooltjes te gebruiken. Volgens hun is het probleem hiermee vaak opgelost.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #2533 Gepost op: 29 januari 2010 - 12:33:52
Deze foto's verduidelijken e.e.a. wel; de ruimte tussen de voet en het bovenleder op de plaats waar de wreef overgaat in de voet is wel erg groot, het leder plooit niet alleen maar knikt ook nog een andere richting op dan dwars over de voet.
Het lijkt er op dat de schoen te groot cq. te ruim is op die plaats en wellicht dit model niet zo goed om de voet sluit, is de pasvorm van de schoen verder niet te ruim op andere plaatsen,, dan is wellicht de schoen toch iets te groot/ruim.

Hier sluit ik me bij aan.... Plooien zijn in principe nooit een probleem. Meestal veroorzaakt door de kwaliteit leer, intensiteit van belopen en het al dan niet gebruik van goede spanners.

Als ik echter deze nieuwe belgrave's zie, zeg ik: Te groot / verkeerde leest voor deze voet !!
Doordat de plooien de neiging hebben in verticale richting te gaan ipv horizontaal (van de tenen naar de wreef, ipv de linker teen naar de rechter teen) concludeer ik dat de leest niet goed bij de voet past. Te groot lijkt de schoen niet in eerste instantie, omdat de sluiting suggereerd dat de maat goed is...
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2534 Gepost op: 29 januari 2010 - 13:08:13
Hier sluit ik me bij aan.... Plooien zijn in principe nooit een probleem. Meestal veroorzaakt door de kwaliteit leer, intensiteit van belopen en het al dan niet gebruik van goede spanners.
Als ik echter deze nieuwe belgrave's zie, zeg ik: Te groot / verkeerde leest voor deze voet !!
Doordat de plooien de neiging hebben in verticale richting te gaan ipv horizontaal (van de tenen naar de wreef, ipv de linker teen naar de rechter teen) concludeer ik dat de leest niet goed bij de voet past. Te groot lijkt de schoen niet in eerste instantie, omdat de sluiting suggereerd dat de maat goed is...
Na het vergroten van de foto's lijkt het er inderdaad op dat de leest niet bij de voet past, maar vreemd genoeg lijkt de schoen zelfs wat aan de kleine [lees: lage] kant te zijn omdat de veterdelen niet in de buurt van aansluiten komen en de onderliggende gekruiste veters wel erg breed in beeld blijven [zelf heb ik het liefs de eye lids {nagenoeg} tegen elkaar aan]
Met andere woorden de schoen{leest} heeft voor de voet m.i. een te lage wreef en een te hoge overloop van eye-lids naar de neus, eveneens lijkt de schoen wat te breed te zijn anders zou zo een plooi toch echt in de voet/teen moeten snijden bij zo een diepte ervan. :-k
Laatst bewerkt op: 29 januari 2010 - 13:10:45 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“