Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811425 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Crockett & Jones
Reactie #1530 Gepost op: 28 april 2009 - 13:18:45
C&J werkt toch met een kurken voetbed? Dus in principe moet dat wel gaan lukken MF.

Inderdaad, en dat zal dus ook wel gaan lukken!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1531 Gepost op: 28 april 2009 - 13:34:20
Ah! :) Bedankt voor deze geruststelling. :-D

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1532 Gepost op: 28 april 2009 - 14:20:23
Ik ga volgende week vrijdag even langs Both schoenen in Rotterdam voor denk ik mijn eerste paar C&J schoenen. Vorig jaar heb ik daar al eens de Monkton gepast en ik denk dat hier de keuze op gaat vallen. Eventueel nog even de Lowndes bekijken, maar gek genoeg paste deze me destijds helemaal niet lekker terwijl het ook de 358 leest betreft. Ben dus op zoek voor een paar schoenen die zowel onder een jeans te dragen zijn alsmede onder een pak.

Misschien trouwens handig voor de studenten onder ons: Both hanteert 11% studentkorting. Toch een mooie gebaar!
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1533 Gepost op: 28 april 2009 - 15:06:21
Ik ga volgende week vrijdag even langs Both schoenen in Rotterdam voor denk ik mijn eerste paar C&J schoenen. Vorig jaar heb ik daar al eens de Monkton gepast en ik denk dat hier de keuze op gaat vallen. Eventueel nog even de Lowndes bekijken, maar gek genoeg paste deze me destijds helemaal niet lekker terwijl het ook de 358 leest betreft. Ben dus op zoek voor een paar schoenen die zowel onder een jeans te dragen zijn alsmede onder een pak.

Misschien trouwens handig voor de studenten onder ons: Both hanteert 11% studentkorting. Toch een mooie gebaar!

348 leest bedoel je ;)

monkton is een topschoen, lowndes sluit misschien anders omdat t een dubbele monk is..

c&j alex is ook de moeite waard en zou evt ook goed bij jeans staan

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1534 Gepost op: 28 april 2009 - 15:15:45
Ben er vandaag wel achtergekomen dat niet elke 348 identiek aanvoelt. Nu is het niet geheel eerlijk om de suède monk; de Wakefield, met deze, toch uit wat stugger leer vervaardigde oxford te vergelijken, maar toch. De Wakefield kostte me geen enkele moeite om in te lopen en bij deze zal het denk ik wat langer duren.

Toch denk ik dat je niet echt van een afwijking in pasvorm kan spreken, maar meer het 'anders aanvoelen' door de stugheid van het leer.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1535 Gepost op: 28 april 2009 - 15:31:35
Suede, naar mijn ervaring, altijd compleet anders dan een kalfjesschoen. Hoop dat ze snel naar wens zitten!

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1536 Gepost op: 28 april 2009 - 15:32:09
348 leest bedoel je ;)

monkton is een topschoen, lowndes sluit misschien anders omdat t een dubbele monk is..

c&j alex is ook de moeite waard en zou evt ook goed bij jeans staan
Klopt, ik bedoel de 348 leest Clay ;). De Alex is inderdaad ook een schitterend model, maar heb al een bruine wholecut en nog geen monk. Als ik voor de Alex zou gaan zou deze zwart moeten zijn, en dan is die weer niet zo mooi bij jeans.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

niek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1537 Gepost op: 28 april 2009 - 17:59:08
Topschoenen Mikey! Misschien nog wel mooier dan mijn Hallam's :-k

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1538 Gepost op: 29 april 2009 - 03:15:19
Klopt, ik bedoel de 348 leest Clay ;). De Alex is inderdaad ook een schitterend model, maar heb al een bruine wholecut en nog geen monk. Als ik voor de Alex zou gaan zou deze zwart moeten zijn, en dan is die weer niet zo mooi bij jeans.

die wholecut heb ik nog niet in het echt gezien.. maargoed, stat2 tentamen komt eraan, misschien dat je hem dan aandoet tijdens een bieb-sessie ;)

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1539 Gepost op: 07 mei 2009 - 16:27:27
Al eens eerder gepost dat ik een D fitting heb. Moeilijk te krijgen. Een aantal paren bij Sir Max gekocht.
Maar de voorraad is opperdepop.
Nu ben ik bij S&S geweest en zij adviseerden me eens op de franse site te kijken. (Heb trouwens een corthay gepast, nou die sloot echt perfect om mijn huidje, maar €800 is voor mij teveel).
Op de franse site gekeken en warempel, zij verkopen een chukka, in verschillende tinten.
Ook pediwear heeft ze en verkoopt deze voor €260 (zo'n 15 euro goedkoper dan C&J.).
Nu wil ik eigenlijk ze wel kopen bij de een of de ander, maar mijn vraag is of de pasvorm redelijk hetzelfde is als bij een oxford bv. Of heeft een chukka een totaal andere fit?
Graag jullie advies.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1540 Gepost op: 07 mei 2009 - 16:44:49
Bepalend is de leest waarop de oxford en de chukka zijn gemaakt. Is die identiek, dan kom je een heel eind. Zomaar aan de hand van een model kunnen we geen uitspraken doen.

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1541 Gepost op: 07 mei 2009 - 17:11:49
Nee, de anderen zijn op 348, de chukka is 200 (nooit eerder van gehoord). Lijkt me niet zo gangbaar, waarschijnlijk alleen gebruikt voor boots.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1542 Gepost op: 07 mei 2009 - 17:19:50
Heeft Sir Max de Tetbury (348) niet in D-breedte, Willem?

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1543 Gepost op: 07 mei 2009 - 17:39:38
Nee, een aantal weken geleden geweest en ze hadden alleen nog een zwarte uitvoering van ..... weet ik niet meer. Wil liever geen zwart.
Heb wel de lambourn in suede en leer, monkton in suede (in het leer bestaat ie niet, erg jammer) en eerder de westbourne gekocht. De laatste is wel op E -leest.
Krijgen ze ook weinig binnen, omdat er meerdere paren ingekocht moeten worden en mijn smalle voetjes schijnen redelijk uniek te zijn voor de Nederlandse man (ahum ahum).
Een E-leest geeft mij aan de zijkant iets teveel ruimte. Niet storend, maar als je een D aan hebt gehad merk je toch wel verschil.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1544 Gepost op: 07 mei 2009 - 18:39:02
Ik begreep dat hij ook redelijk wat Aziatische klanten had (met smalle voeten), vandaar. Je bedoelt de Monkton in D? Want die is er in de 'normale' breedte ook gewoon in glad leer (Clay en Cami hebben die, als ik met vergis).