Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811424 keer gelezen)

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #1545 Gepost op: 07 mei 2009 - 19:21:56
Zo, even gegeten.
Aziatisch menu genuttigd ;
Klopt, onwijs mooi deze monkton in het leer, maar niet in D te leveren.
Bij S&S me laten vertellen, dat de smalle voeten voornamelijk bij de Zuid-Europese man hoort.
Maar Aziaten, ja, klinkt ook logisch.

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1546 Gepost op: 08 mei 2009 - 20:45:25
Zoals in het Both topic en het Show hier je nieuwe aanwinst topic al gemeld heb ik vandaag de Monkton aangeschaft. Hieronder een paar foto's die nog niet in de andere topics stonden om deze dubbel post te rechtvaardigen ;) . Let niet op de vloerbedekking van mijn studentenhuis, deze is nog niet op het niveau van C&J.

"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1547 Gepost op: 08 mei 2009 - 20:50:40
Een lederen monk en een spijkerbroek blijf ik een mindere combinatie vinden.

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1548 Gepost op: 08 mei 2009 - 21:11:22
Ik vind het wel kunnen met een monk, maar zal deze schoen voornamelijk wat netter dragen, of met een wat nettere jeans (een Borrelli bijvoorbeeld).
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1549 Gepost op: 08 mei 2009 - 21:28:29
Met smallere pijp... ;)

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1550 Gepost op: 08 mei 2009 - 21:38:59
Daar heb je een punt Bogart. De broek die ik op de foto draag is 20 cm qua voetwijdte, met 1,97 lengte vind ik dat smal genoeg. Anders is het een en ander zo uit verhouding met schoenmaat 44 vind ik zelf. Neemt niet weg dat ik smalle pijpen bij de meeste mensen, zoals veelal getoond hier op het forum, erg mooi vind.

gccg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1551 Gepost op: 08 mei 2009 - 22:12:14
Ik heb geen moeite met een spijkerbroek - monk combinatie. Daarom doe ik dat gewoon ... hoewel ...ik zou niet zo graag een monk in het zwart met lichtblauw spijkerbroek dragen. Maar dat is meer de persoonlijke voorkeur dan een alom geldende regel. Voor me creëer dat überhaupt onevenwichtig contrast. C&J Monkton (Chestnut) en Poulsen Skone Felstead (Cognac) draag ik met een spijkerbroek even makkelijk als C&J Savile (Dark Brown Antique – op de foto). Welke monk zou daarbij beter passen is afhankelijk van de rast van mijn “tenue”: overhemd, jas, tas enz
eterum censeo Carthaginem esse delendam

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1552 Gepost op: 09 mei 2009 - 20:00:09
Daar heb je een punt Bogart. De broek die ik op de foto draag is 20 cm qua voetwijdte, met 1,97 lengte vind ik dat smal genoeg. Anders is het een en ander zo uit verhouding met schoenmaat 44 vind ik zelf. Neemt niet weg dat ik smalle pijpen bij de meeste mensen, zoals veelal getoond hier op het forum, erg mooi vind.

Volledig mee eens, maar weet je zeker dat die pijpen op de foto 20 cm zijn? Ik heb namelijk op mijn betere broeken ook altijd 20 cm, met schoenmaat 42.5-43. Dat ziet eruit zoals hier:

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=2693.msg234617#msg234617

(Dit is zelfs ruim 20 cm, 20.3 ofzo ;) )

Edit: Zelf heb ik overigens vrij gespierde kuiten en bovenbenen, waardoor 20 cm zo'n beetje het minimum is wil het niet op een legging gaan lijken... Als je lang bent maar dun heeft een (te) brede pijp imo weinig toegevoegde waarde, dan kun je beter voor iets meer lengte gaan - zoals jij blijkens je foto's ook hebt gedaan. Nu weet ik niet of jij dun bent natuurlijk, just my 2 cents ;)
Laatst bewerkt op: 09 mei 2009 - 20:02:37 door Ramone

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1553 Gepost op: 09 mei 2009 - 20:37:44
OT: Ramone, jij overstrekt je knieën op die foto, waardoor een grote deel van de broek achter je hak blijft hangen. Als jij je knieën buigt zal je broek denk ik niet veel anders dan die van Janusz.
Life is too short to drink bad wine

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1554 Gepost op: 09 mei 2009 - 21:00:52
Dat zou kunnen. Toch ziet de broek van Janusz er IMO op de foto uit als ong. 21cm (gelet op de schoenmaat), maar uiteraard kan ik het verkeerd hebben. Ik weet alleen dat het bij dit soort dingen echt op de mm aankomt ;)

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1555 Gepost op: 09 mei 2009 - 21:09:52
...en en mijn smalle voetjes schijnen redelijk uniek te zijn voor de Nederlandse man (ahum ahum).

Ik heb hetzelfde probleem. De oplossing heet Borgioli. :)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1556 Gepost op: 15 mei 2009 - 15:33:28
Vandaag langs Both geweest. Erg mooie leest die 360. Valt deze nou kleiner dan de 348? Hij oogt wat Italiaans mag ik best wel zeggen, mooi hoor. Zelf zit ik met een probleem en dat is dat zowel mijn Van Bommels als mijn Magnannis eigenlijk de verkeerde maat hebben. De Van Bommels zijn te groot en de Magnannis zijn te smal. Voorzichtiger conclusie: ik heb brede voeten.

Nou zat ik te vergelijken, maar volgens mij is de 337 een stuk breder dan de 348. Er zijn wel schoenen op de 348 in een F fitting, maar daar zijn er maar een paar van. Wat wel mooi is, is dat Both de Monkton in F fitting heeft op het moment. Ik ga volgende maand dan ook maar naar Both voor een uitvoerige passessie om te kijken wat mij beter past: de 348 in F, de 337 of de Connaught.

Brede voeten hebben als nadeel de keuzen te beperken. Dat is misschien ook een voordeel, maakt het kiezen wat makkelijker :)

gccg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1557 Gepost op: 16 mei 2009 - 00:06:53
Leest 337 is inderdaad wat breder dan de 348
eterum censeo Carthaginem esse delendam

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1558 Gepost op: 16 mei 2009 - 20:04:33
Wie draagt hier eigenlijk verschillende maten (verschil UK 0.5) voor de 337 en 348?
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #1559 Gepost op: 16 mei 2009 - 22:15:30
Wie draagt hier eigenlijk verschillende maten (verschil UK 0.5) voor de 337 en 348?

Ik al eens checken, maar dacht het niet!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot