Zeer mooie schoen die Marston. Proficiat!
Heb overigens vandaag de mijne ook gekregen, een chestnutbruine Westbourne in maatje 9. Heb ze via Pediwear.
Mijn broer heeft vorige week overigens zijn C&J Barnes gekregen. Deze handgrades zijn enkel te verkrijgen in de UK en via de retailcatalogus van Crockett.
Dus nu ben ik in staat om de handgrades van mijn broer te vergelijken met mijn benchgrades. De verschillen zijn opmerkelijk, een vergelijking (ik hoop dat dit interessant is, hopelijk niet afgezaagd

):
- Het leder van de handgrades is zachter en krijgt na wat uren dragen praktisch geen plooien, terwijl mijn benchgrades al na een half uurtje wat lichte vouwen vertonen;
- De handgrades zijn wat minder blinkend dan de normale lijn, wat ze een mooiere uitstraling geeft;
- De handgrades ruiken heel anders, een echte ledergeur, terwijl mijn Westbournes eerder naar schoenwax ruiken;
- De binnenzijde is mooier bij de handgrades, hetgeen bij velen al bekend zal zijn;
- De handgrades hebben aan de ene zijde van het hakstuk 10 nageltjes en aan de andere 7, versus respectievelijk 9 en 6 bij de benchgrades.
- De lederen zool bij de handgrade lijkt zachter te zijn als je erover wrijft
Qua verpakking: de handgrades komen in een grotere blauwe doos, versus een kleinere groene doos:
De handgrades komen in een blauw zakje met geborduurd gouden label, versus een groen zakje met geprint gouden label.
Om eerlijk te zijn merk ik bij mijn Westbourne qua kwaliteit maar weinig verschil met mijn Van Bommels toen ik die 3 jaar geleden kocht. Hopelijk heb ik het hier mis.
Wat mij betreft neem ik volgende keer zeker Handgrades, ze zijn de meerprijs zeker waard!!
Ik hoop volgende week foto's te kunnen plaatsen!