Beste Stijlisten,
Ik ben nieuw op het forum en een betrekkelijke nieuwe bezitter van de betere schoen.
Bijna 2 jaar geleden heb ik een paar Grenson (Ashington) en Crockett & Jones (Leeds) gekocht.
Dat was op dat moment nodig voor werk, gaf ik mezelf als excuus.
Ik loop er niet vaak op, maar als ik er op loop dan met heel veel plezier.
Langzaam maar zeker kom ik meer gelegenheden tegen om de betere schoen te dragen. En dat is maar zelden de werkvloer, waar stinkende gympies op mijn tenen staan en er regelmatig ook nog tegen een bal getrapt moet worden.
De advertentie van Zwartjes, over de "Sale", werkte en bracht me direct in beweging. Ik hoopte een mooi buitenkansje te vinden en een paar uur later zat ik weer thuis met een prachtig paar Crockett & Jones Chadwick.
Een schoen van 3 jaar terug. En helaas is er verder helemaal geen informatie over te vinden. Alsof die schoen nooit bestaan heeft. Heeft iemand een catalogus waar de Chadwick instaat? Wat vinden jullie van deze schoen? Waarom is deze schoen never ooit ergens besproken? Zijn het de witte stiksels in het Walnut Calf waardoor de schoen echte klasse mist? Kan iemand het zich herinneren deze schoen in zijn handen te hebben gehad en wat zijn gedachten waren?
Zoals gezegd ik ben nieuw in hemels schoenenland en moet nog het 1 en ander leren over leesten, modellen en do's en don'ts. Op mijn verlanglijstje staan nog een paar halfhoge lichtbruine en een paar zwarte "toe cap". Maar van Cordovan kan ik ook erg hebberig worden.