Auteur Topic: Crockett & Jones  (1817477 keer gelezen)

SilverSpirit

• Bekijk profiel
C&J via Pediwear of Plal: wat me de verzending en verpakking?
Reactie #1440 Gepost op: 02 april 2009 - 19:59:01
Dag beste Stijlforumleden, dit is mijn eerste posting, dus misschien mezelf maar best meteen even voorstellen: ik ben een Belgische student die houd van mooie schoenen. Probleem is dat er bij ons maar weinig winkels zijn. Enkele weken geleden wel al eens Shoes & Shirts bezocht en was daar zeer tevreden over, hun wax is werkelijk schitterend!

Na enkele weken overwegen ben ik nu vastbesloten mezelf een paar C&J's aan te schaffen. Ik denk hierbij aan de Selbourne of de Edgware. Via een mailtje naar Plal en Pediwear werden me zeer interessante prijzen aangeboden.

Ik wil echter meteen goed starten, dus inclusief C&J schoenspanners, travelling kit, extra wax en waarschijnlijk ook een C&J riem. Nu ga ik ervan uit dat dit meteen een groot pakket wordt. Ik hoop namelijk niet dat het via de koerrierdienst beschadigd wordt.

Heeft iemand ervaring met dergelijk grote bestellingen? Ik veronderstel dat de ervaringen met Plal en Pediwear in het algemeen zeer goed zijn, althans zo lees ik hier op het forum toch.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Crockett & Jones
Reactie #1441 Gepost op: 02 april 2009 - 20:07:08
Welkom, SilverSpirit. Wat de wax betreft: klik. En wat goed beginnen betreft: koop ze (bijvoorbeeld) bij S&S. Of weet je zeker dat ze goed gaan passen?

SilverSpirit

• Bekijk profiel
Reactie #1442 Gepost op: 02 april 2009 - 20:34:56
Heel hartelijk dank Carwo voor de snelle respons. Wat betreft de maatvoering ben ik vrij zeker dat ik een maat 9 heb. Vorig jaar al een C&J gepast en deze was in maat 9. 8,5 kon ook nog volgens de verkoper, maar dat zou misschien wat gaan knellen. Enkele weken geleden nog een 9 en een 9,5 gepast bij Shoes & Shirts en wat mij betreft was ik meer overtuigd van maat 9. De 9,5 ging toch iets te gemakkelijk aan.

Voor de zekerheid ga ik deze zaterdag naar de C&J store in Brussel (Naamsestraat). Ben er al een keer geweest. Wel heel vriendelijk, maar de verkoopster begrijpt geen woord Nederlands. Haar Engels valt mee, dus dan doen we het op die manier  :)

Natuurlijk begrijp ik dat velen hier zullen vinden dat ik ze bij een "echte" dealer moet aanschaffen, maar gezien de interessante wisselkoersverhouding tot de GBP is de keuze wat mij betreft snel gemaakt. De gewone handelaars hanteren nog een verhouding van ca 1,50 euro per pond, terwijl die nu 1,08 is. Bovendien zou je ook perfect kunnen passen in de winkel in Brussel en dan toch bestellen via de besteldienst van C&J zelf. Het zou, tenminste wat mij betreft logischer zijn als de handel momenteel een verhouding van pakweg 1,25 hanteert.

Het komt er gewoon op neer dat een Selbourne in Brussel 530 euro kost en een Edgware 410 euro, terwijl ze via bv. Plal respectievelijk 315 euro en 260 euro kosten. Voor onderhoudsproducten en verzoling zal ik sowieso naar Shoes & Shirts gaan...

SilverSpirit

• Bekijk profiel
Reactie #1443 Gepost op: 02 april 2009 - 20:37:19
Misschien nog even meegeven dat de Franse site van C&J binnenkort start met de verkoop per koerrier van de modellen. Ook hier geldt weer dat ze nog altijd een stuk voordeliger zijn via de order file van C&J zelf.

Wat wisselkoersen toch niet teweeg kunnen brengen  :wink:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1444 Gepost op: 02 april 2009 - 22:50:14
Ik begrijp best dat je voor de laagste prijs gaat, SilverSpirit. Ik vroeg me alleen af of je zeker wist of je de goede maat had van de schoen die je op het oog hebt. Bij mij verschilt de maat niet alleen per merk (bij Santoni heb ik een kleinere maat dan bij C&J), maar binnen een merk zijn de leest, de breedtemaat en zelfs het model (monk, oxford, boot et cetera) nog bepalend of een schoen me past of niet. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik niet de makkelijkste voeten heb.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1445 Gepost op: 03 april 2009 - 10:38:48
Dag beste Stijlforumleden, dit is mijn eerste posting, dus misschien mezelf maar best meteen even voorstellen: ik ben een Belgische student die houd van mooie schoenen. Probleem is dat er bij ons maar weinig winkels zijn. Enkele weken geleden wel al eens Shoes & Shirts bezocht en was daar zeer tevreden over, hun wax is werkelijk schitterend!

Na enkele weken overwegen ben ik nu vastbesloten mezelf een paar C&J's aan te schaffen. Ik denk hierbij aan de Selbourne of de Edgware. (...)

Welkom SilverSpirit.

Bedenk bij je afweging tussen de Edgware en de Selborne wel dat het eerste model uit de benchgrade-lijn komt en het tweede uit de (kwalitatief betere) handgrade-lijn, en dat ze op verschillende leesten zijn geschoeid (Edgware op de 348 en Selborne op de 358). Beide leesten ogen slank, maar de 348 is wat smaller en de 358 wat breder in de voorvoet, naar ik heb begrepen.

Weet je toevallig nog op welke leest de schoen die je bij S&S hebt gepast was gemaakt, of welk model het was?

SilverSpirit

• Bekijk profiel
Reactie #1446 Gepost op: 03 april 2009 - 18:37:13
Dag Velponi en Carwo,

De schoen die ik paste kwam uit de benchgrade op leest 348. Het was de Wesbourne, zeer mooie schoen trouwens. Morgen ga ik sowieso naar Brussel om alles eens op mijn gemak te vergelijken.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1447 Gepost op: 04 april 2009 - 09:19:02
De Wetbourne heb ik ook, vind ik zelf mooier ontworpen dan zowel de Edgware als de Selborne (het medaillon op de Selborne doet me aan... iets denken). Als de Westbourne je goed paste moet de Edgware een safe bet zijn, Selborne is iets grotere gok.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1448 Gepost op: 04 april 2009 - 14:18:27
Zojuist was ik in een schoenenzaakje in Zeist. Daar werd me de keuze wel zeer makkelijk gemaakt. Er was daar een zeer beperkte keuze in C&J, een full-brogue, de Connaught en een laarsje, alledrie in meerdere uitvoeringen. Aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar de Alex (wholecut) vroeg ik of bestellen mogelijk is.

"Nee!", was het korte antwoord. Ik mocht (lees: moest) bestellen uit zijn beperkte keuze en daar zo'n EUR 475 voor betalen. Dit soort winkeliers verpesten het echt voor de betere kwaliteitszaken, want ze jagen al hun potentiele klanten naar internetsites.

Volgende week zal ik mijn geluk eens proberen in Utrecht.
Style is never out of fashion

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #1449 Gepost op: 04 april 2009 - 14:29:43
Goed dat jij dan toch ergens anders jouw geluk gaat beproeven, ipv ook naar de internetsites over te stappen!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1450 Gepost op: 04 april 2009 - 15:03:13
C&J Alex is niet op de bekende sites te krijgen, tot nu toe alleen bij Both en S&S gezien.. Hermans in Utrecht heeft wel een aantal C&J maar de Alex volgens mij niet, zou voor de zekerheid even bellen als ik jou was Humphrey

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1451 Gepost op: 04 april 2009 - 15:11:54
Both heeft ze al heel lang in het assortiment. En Sir Max ook.

Hermans is een optie, maar ik vind ze altijd belachelijk duur. Laatst nog een blake Santoni in m'n handen gehad waar ze 630 euro voor willen hebben...

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1452 Gepost op: 04 april 2009 - 19:05:14
Zojuist was ik in een schoenenzaakje in Zeist. Daar werd me de keuze wel zeer makkelijk gemaakt. Er was daar een zeer beperkte keuze in C&J, een full-brogue, de Connaught en een laarsje, alledrie in meerdere uitvoeringen. Aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar de Alex (wholecut) vroeg ik of bestellen mogelijk is.

"Nee!", was het korte antwoord. Ik mocht (lees: moest) bestellen uit zijn beperkte keuze en daar zo'n EUR 475 voor betalen. Dit soort winkeliers verpesten het echt voor de betere kwaliteitszaken, want ze jagen al hun potentiele klanten naar internetsites.

Volgende week zal ik mijn geluk eens proberen in Utrecht.

Bij welke winkel was dit?

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1453 Gepost op: 04 april 2009 - 20:07:52
Dank voor de feedback. Aangezien Utrecht, behalve Hermans, niet veel heeft, zal het een tripje naar Amsterdam worden.
Style is never out of fashion

SilverSpirit

• Bekijk profiel
Reactie #1454 Gepost op: 08 april 2009 - 22:50:58
Dag heren, ik reageer wat laat, maar wil jullie mijn pasavontuur in Brussel afgelopen zaterdag toch niet onthouden.

De Selborne was, wat mij betreft, een lelijke schoen om zelf op te kijken. Het medaillon is inderdaad nogal vreemd. Ik denk dat dit paar schoenen meer geschikt is om in een etalage te staan. C&J had deze schoen beter in een bravere kleur gemaakt, bijvoorbeeld Dark Brown Antique.

De Edgware vond ik dan weer te gewoontjes overkomen, ook de kleur beviel mij niet zo. Bovendien vrees ik serieuze loopplooien na verloop van tijd.

De schoen waarvan ik het meest onder de indruk was, was net zoals bij S&S de Westbourne in Chestnut Burnished Calf. Ik denk dat ik hierin best maat 9 neem, aangezien een 9,5 toch iets te los zat en een 8,5 nogal knelt aan mijn kleine teen van mijn rechtervoet.

Wat betreft de bediening in hun store te Brussel... Wel, misschien moeten jullie daar zelf maar eens heengaan om het echt te ervaren. Vergeet vooral jullie Frans niet mee te nemen. Hoewel ik de hele tijd in het Engels praatte (naar goede Vlaamse gewoonte), had ik de indruk dat de verkoopster me vaak niet begreep. Vaak terugkomend was haar uitdrukking "good is good" en "if it fits, than it is OK". Ze deed wel haar best, maar wat mij betreft is het een gemiste kans voor C&J om hier geen beter geschoold en vakbekwaam persoon te installeren. Daar hebben we het laatste nog niet van gehoord.

Daarstraks een mailtje gestuurd naar Plal voor een prijsofferte voor deze schoen.