Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811452 keer gelezen)

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones - Deel IV
Reactie #1170 Gepost op: 10 mei 2008 - 21:43:02
Mijn eerste schoenen gekocht, althans, mijn eerste betere kwaliteitsschoenen. CJ Westbourne, leest 348 maat 8,5. Heel wat schoenen gepast. Ging eigenlijk voor de wholecuts, maar deze schoenen gaven teveel plooien. Teveel ruimte op de wreef en langs de zijkanten. Deze zitten prima. Thuisgekomen lees ik de verschillen in handgrade and benchgrade. Gauw even gekeken en ik denk dus, dat ik benchgrade heb. Gezien het stiksel onder de zool zal dat wel zo zijn. Verkeerde keuze? Gekocht bij SenS. Prima bediening, alle tijd en goed meedenkend. Top.
Ik kreeg een bijenwas op kleur. Beter om met kleurloze was te poetsen of maakt dat niet uit.
Jammer, ze hadden geen bijpassende riem. Iemand een adres voor bijpassende riem?

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1171 Gepost op: 10 mei 2008 - 22:12:21
Citaat van: "Willem"
Mijn eerste schoenen gekocht, althans, mijn eerste betere kwaliteitsschoenen. CJ Westbourne, leest 348 maat 8,5. Heel wat schoenen gepast. Ging eigenlijk voor de wholecuts, maar deze schoenen gaven teveel plooien. Teveel ruimte op de wreef en langs de zijkanten. Deze zitten prima. Thuisgekomen lees ik de verschillen in handgrade and benchgrade. Gauw even gekeken en ik denk dus, dat ik benchgrade heb. Gezien het stiksel onder de zool zal dat wel zo zijn. Verkeerde keuze? Gekocht bij SenS. Prima bediening, alle tijd en goed meedenkend. Top.
Ik kreeg een bijenwas op kleur. Beter om met kleurloze was te poetsen of maakt dat niet uit.
Jammer, ze hadden geen bijpassende riem. Iemand een adres voor bijpassende riem?

Mooie schoenen, Willem! De Westborne is zeker één van de mooiste modellen op de 348. Niet mijn favoriete leest, maar als hij je goed past is het een goede keuze!
Ik heb nog nooit van SenS gehoord. Waar zitten ze?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1172 Gepost op: 10 mei 2008 - 22:16:15
Shoes & Shirts? (S en S.)

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1173 Gepost op: 10 mei 2008 - 22:22:52
Ik heb bij Hermans in Utrecht een C&J handgrade gekocht met een bordeaux rode patina. Ik kreeg daar ook een schoenwas bij van C&J.

Ik kan me herinneren dat SirMax heeft verteld dat een was niet voedend is. Toch hebben ze me bij Hermans verteld dat een was volstaat bij het onderhoud van de schoenen. Zijn de schoenwasproducten van C&J tevens voedend?
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1174 Gepost op: 10 mei 2008 - 22:29:03
Als SenS inderdaad Shoes & Shirts is, heeft Willem er waarschijnlijk hun eigen S&S-was (en dus geen C&J-was) bijgekregen. Die kreeg ik er althans bij. Ik weet ook niet of was voedend is, maar ze zeiden niet dat ik naast de was nog iets anders zou moeten gebruiken.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1175 Gepost op: 10 mei 2008 - 22:35:20
Citaat van: "Carwo"
Shoes & Shirts? (S en S.)

Tja.... :oops: had ik kunnen weten

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1176 Gepost op: 10 mei 2008 - 22:37:42
Citaat van: "foto010101"
Ik heb bij Hermans in Utrecht een C&J handgrade gekocht met een bordeaux rode patina. Ik kreeg daar ook een schoenwas bij van C&J.

Welk model heeft Hermans in deze kleur?

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1177 Gepost op: 11 mei 2008 - 16:21:54
Citaat van: "cypripedium"

C&J Handgrade Aldwych op de 350 leest.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1178 Gepost op: 11 mei 2008 - 21:48:00

Oh, hadden zij deze ook?
Ik heb ze bij Zwartjes vandaan.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1179 Gepost op: 12 mei 2008 - 16:54:36

Oh, hadden zij deze ook?

Yep, Hermans had ze zelfs in de uitverkoop.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1180 Gepost op: 12 mei 2008 - 22:41:34

Oh, hadden zij deze ook?

Yep, Hermans had ze zelfs in de uitverkoop.

Zwartjes ook  :lol:

Tims

• Gast
Reactie #1181 Gepost op: 12 mei 2008 - 23:56:26
*oeps*  :oops:

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1182 Gepost op: 13 mei 2008 - 07:00:59
Citaat van: "Tims"
heeft hermans alle modellen in de uitverkoop ??
ben op namelijk naar een C&J chelsea boot maat 42
kleur zwart of bruin

Ik ben zaterdag bij Hermans geweest, maar heb geen uitverkoop gezien hoor...
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1183 Gepost op: 17 mei 2008 - 22:59:15
Vandaag bij SirMax fantastisch geholpen door Eduard. Twijfel nog tussen twee C&J schoenen. Een lichte kleur (benchgrade, 348 E) en een donkere (handgrade D leest). De laatste zat heerlijk.
Vraag: Ik merk dat er aan de zijkanten wat lucht zit. Niet problematisch, maar je kunt het leer indrukken. Eduard liet mij een duurder merk voelen, EG of S of C, waarbij dat niet het geval is.
Als ik thuis een vBommel schoen pak, dan valt het me op dat de zijkanten wel van binnen goed gesteund worden. Het leer is niet in te drukken. Toch een goedkopere schoen.
Hebben jullie met C&J dezelfde ervaring en geeft dit later geen problemen? (extra plooien).
Groet.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1184 Gepost op: 17 mei 2008 - 23:52:56
Citaat van: Willem
Vandaag bij SirMax fantastisch geholpen door Eduard. Twijfel nog tussen twee C&J schoenen. Een lichte kleur (benchgrade, 348 E) en een donkere (handgrade D leest). De laatste zat heerlijk.
Vraag: Ik merk dat er aan de zijkanten wat lucht zit. Niet problematisch, maar je kunt het leer indrukken. Eduard liet mij een duurder merk voelen, EG of S of C, waarbij dat niet het geval is.
Als ik thuis een vBommel schoen pak, dan valt het me op dat de zijkanten wel van binnen goed gesteund worden. Het leer is niet in te drukken. Toch een goedkopere schoen.
Hebben jullie met C&J dezelfde ervaring en geeft dit later geen problemen? (extra plooien).
Groet.
Waar het in mijn beleving om gaat is of de schoen je te breed is als je er in staat. Wellicht een open deur, maar wel eentje die de moeite van het intrappen waard is... Nog zo'n eentje: koop schoenen op het einde van de dag, omdat de voet dan op z'n grootst is.

Bij mijn eigen handgrades kan ik het leer niet indrukken en heb ik -ook na een jaar- nog steeds het karakteristieke geluid van lucht dat langs de enkels wordt weggeduwd wanneer ik de schoen aantrek. Verder is van belang dat je hak niet omhoog komt wanneer je loopt in de schoenen, omdat de schoen in de lengte niet zal uitlopen, maar mogelijk wel in de breedte (bij mijn handgrades van één jaar oud merk ik overigens geen verschil ten opzichte van pas aangeschafte schoenen van hetzelfde model). Als je voet dan al omhoog komt tijdens het passen, dan kun je er vergif op innemen dat dit erger zal worden na verloop van tijd.

Voordeel van de handgrades is dat er een kurklaag in zit, waarin je de vorm van je voet zult gaan lopen naar mate je ze vaker draagt, daardoor lopen de schoenen beter dan op het moment van aanschaf. Ik weet niet of benchgrades dit ook hebben.

Groeten,
Desiderata
Laatst bewerkt op: 27 mei 2014 - 17:17:52 door Sergio