Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811453 keer gelezen)

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones - Deel IV
Reactie #1155 Gepost op: 18 april 2008 - 20:19:33
Citaat van: "DaanL"
Heren, ik heb jullie advies even nodig.

Vandaag bij Eduard Pelger de 'Merton' gepast van C&J. Eerst een 10.5, daarna een 10. De 10,5 zat lekker om de voet, maar naar mijn gevoel iets 'losjes.' Daarna een 10 geprobeerd; behoorlijk strak.

Of je maat 10 goed past kan ik je zo niet vertellen.
Maar als 10,5 bij het passen al "losjes" zit kun je ervan uitgaan dat 10,5 te groot is.

Citaat van: "Daedalus"
Je bij Sir Max laten adviseren en daar kopen?

of bij één van de andere goede zaken in Nederland waar ze de expertise in huis hebben.
Want zó moeilijk is het nou ook weer niet.

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1156 Gepost op: 18 april 2008 - 21:43:37
Het gaat de 10 worden heren. Bedankt!

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1157 Gepost op: 19 april 2008 - 21:17:01
Het gaat de 10 worden heren. Bedankt!

we wachten met spanning op de fotos  :wink:

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1158 Gepost op: 23 april 2008 - 17:10:30
Zou een eigenaar van de Crockett & Jones Savile mij kunnen vertellen of hij het mogelijk acht om de (standaard) koperen gesp te vervangen door een een zilveren gesp?

Verder ben ik benieuwd naar de afmetingen van de gesp zelf.

Groeten,
Desiderata
Laatst bewerkt op: 27 mei 2014 - 17:20:10 door Sergio

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1159 Gepost op: 23 april 2008 - 17:33:35
Citaat van: Desiderata
Zou een eigenaar van de Crockett & Jones Savile mij kunnen vertellen of hij het mogelijk acht om de (standaard) koperen gesp te vervangen door een een zilveren gesp?

Groeten,
Desiderata

Neem aan dat je dan donkerbruin wil hebben? Aangezien mijn paar zwarte een zilveren gesp heeft.

Maargoed als je monks hebt kan je even kijken, het zit precies hetzelfde als bij andere monks, ik denk als je handig bent het zelf makkelijk kan doen.

De gesp van de Savile is vrij groot vergeleken met de Malvern, van de Savile zijn een beetje te vergelijken met die Santoni Boots van Rogier
Laatst bewerkt op: 27 mei 2014 - 17:20:28 door Sergio

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1160 Gepost op: 23 april 2008 - 17:40:12
Citaat van: Aero

Groeten,
Desiderata

Neem aan dat je dan donkerbruin wil hebben? Aangezien mijn paar zwarte een zilveren gesp heeft.

Maargoed als je monks hebt kan je even kijken, het zit precies hetzelfde als bij andere monks, ik denk als je handig bent het zelf makkelijk kan doen.

De gesp van de Savile is vrij groot vergeleken met de Malvern, van de Savile zijn een beetje te vergelijken met die Santoni Boots van Rogier
Kun je er een lineaal langs leggen? Ik vind het namelijk op foto's nogal een vertekend beeld geven.

Bij mijn Santoni schoenen zit de gesp vast aan elastiek dat in de zijkant van de schoen is genaaid.

Groeten,
Desiderata
Laatst bewerkt op: 27 mei 2014 - 17:19:54 door Sergio

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1161 Gepost op: 23 april 2008 - 19:39:51
Bij mijn Santoni schoenen zit de gesp vast aan elastiek dat in de zijkant van de schoen is genaaid.

Zo ook bij mijn C&J Grosvenor. De gesp daarvan lijkt aan één stuk en dus vastgezet met het elastiek. Dus eerst elastiek door de gesp en daarna pas vastgezet aan de schoen. Ik zie ook geen palletje of zo aan de zijkant van de gesp (die 3 x 2 cm is; maar misschien zit er een andere op de Savile).
Laatst bewerkt op: 27 mei 2014 - 17:20:43 door Sergio

Nicowico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1162 Gepost op: 23 april 2008 - 19:47:10
Citaat van: Aero

Groeten,
Desiderata

Kun je er een lineaal langs leggen? Ik vind het namelijk op foto's nogal een vertekend beeld geven.

Groeten,
Desiderata

Mag een schuifmaat ook? 32 X 28 mm. Bij de Saville zit de gesp ook met zwart elastiek vast.
Laatst bewerkt op: 27 mei 2014 - 17:21:17 door Sergio

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1163 Gepost op: 23 april 2008 - 20:05:55
Citaat van: Nicowico
Mag een schuifmaat ook? 32 X 28 mm. Bij de Saville zit de gesp ook met zwart elastiek vast.
Bedankt voor de moeite, dat is een heel ander verhaal dan de 21x18mm van mijn Santoni (7021).

Groeten,
Desiderata
Laatst bewerkt op: 27 mei 2014 - 17:18:17 door Sergio

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1164 Gepost op: 10 mei 2008 - 14:19:45
Net de Merton binnen gekregen! Uiteindelijk (zoals te lezen) voor een 10 gegaan en die past perfect; in de lengte genoeg ruimte, en in de breedte strak.

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1165 Gepost op: 10 mei 2008 - 14:24:23
Foto's aan de voet graag en waar heb je ze gekocht? Op deze foto lijken ze lichter van kleur dan het paar dat ik laatst heb gepast, blijf ze fraai vinden. =D>
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Merton
Reactie #1166 Gepost op: 10 mei 2008 - 14:37:12
Citaat van: "adelante"
Foto's aan de voet graag en waar heb je ze gekocht? Op deze foto lijken ze lichter van kleur dan het paar dat ik laatst heb gepast, blijf ze fraai vinden. =D>

Pediwear! Foto's aan de voet maak ik morgen.:wink:

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #1167 Gepost op: 10 mei 2008 - 15:48:20
Net de Merton binnen gekregen! Uiteindelijk (zoals te lezen) voor een 10 gegaan en die past perfect; in de lengte genoeg ruimte, en in de breedte strak.

Erg fraai die mertons!!
Zijn ze op de 348 leest??
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1168 Gepost op: 10 mei 2008 - 19:08:44

Deze zien er lichter uit als dat paar een aantal post hierboven.Of vergis ik mij nu DaanL.

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1169 Gepost op: 10 mei 2008 - 20:14:32
@ Migliore: De 348 leest inderdaad!

@ Gusto: Het lijkt een lichtere kleur suède, maar dat komt door de foto!