Auteur Topic: Crockett & Jones  (1817461 keer gelezen)

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones - Deel IV
Reactie #1245 Gepost op: 24 juli 2008 - 00:07:31
Ik zit me deze avond verdiepen online naar de verschillende schoenen op
bijvoorbeeld pediwear. Scheelt toch behoorlijk veel met normale winkels en als student zijnde is het budget relatief beperkt.

Bij Both schoenen heb ik zowel maar 9,5 en maat 10 op de 348 leest geprobeerd. 9,5 zat behoorlijk strak terwijl ik maar 10 meteen lekker vond zitten. Iets dat me wat tegenstaat. Ik heb ergens gelezen dat Crocket&Jones werkt met een kurken voetbed wat enkele millimeters indeukt. In combinatie met lichtelijk oprekken van het leer is misschien 9,5 toch de goede maat.

Daarnaast vroeg ik me af in hoeverre de 337 leest zich onderscheidt van de 348 leest? In de vorige topics las ik vaak dat de 337 iets ruimer valt. Dat zou dus goed uitpakken kijkende naar de behoorlijk strakke maar 9,5 op de 348 leest. Zou een ervaren C&J drager mij wat opheldering willen geven?
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1246 Gepost op: 24 juli 2008 - 00:11:00
Citaat van: "Janusz"

Daarnaast vroeg ik me af in hoeverre de 337 leest zich onderscheidt van de 348 leest? In de vorige topics las ik vaak dat de 337 iets ruimer valt. Dat zou dus goed uitpakken kijkende naar de behoorlijk strakke maar 9,5 op de 348 leest. Zou een ervaren C&J drager mij wat opheldering willen geven?

Zoals in de PM al besproken, is de 337 naar mijn ervaring ruimer aan de voorzijde, mogelijk net de extra ruimte die je nodig hebt om maatje 9,5 goed te laten zitten.

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1247 Gepost op: 25 juli 2008 - 18:49:25
Op deze foto zie je het verschil tussen de twee leesten goed.

Links de 348 leest en rechts de 337 leest.

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1248 Gepost op: 25 juli 2008 - 18:56:14
Erg leuk om die foto te zien! De 348 zou mijn voorkeur hebben omdat die net wat eleganter is.

Op de andere schoen lijkt de toe cap wat scheef te lopen, maar dat zal opzettelijk zijn!?
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1249 Gepost op: 25 juli 2008 - 22:07:38
Inderdaad is optisch de 348 wel wat eleganter. Nu wil ik de zwarte Weymouth aan gaan schaffen, deze is er alleen op de 337 leest.

Vandaag bij Van Arendonk nog even een Lowndes op de 348 leest maat 10 gepast. Zat veel te strak, in tegenstelling tot de Monkton 348 leest maat 10. Toch wel apart, nu wordt het wel een redelijke gok om de Weymouth in maat 10 uit Engeland te laten komen.

Wellicht dat een dubbele monk gewoon wat anders zit qua passing. Van Magnanni kwam ik namelijk ook niet lekker in hun dubbele monk maat 10.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1250 Gepost op: 25 juli 2008 - 23:53:09
Zou iemand fotos kunnen plaatsen van de Malvern monk aub. Eigen fotos om een beter beld te krijgen van hoe deze leest eruit ziet. Graag hoor ik ook wat ervaringen met deze schoen.

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1251 Gepost op: 26 juli 2008 - 01:03:48

Hier enkele foto's uit een ander topic van mijn zwarte Malvern monks.

.Storm
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1252 Gepost op: 26 juli 2008 - 01:09:03
Oeps... vergeten!

Mijn ervaringen met deze schoen zijn goed te noemen. Wel vind ik achteraf gezien de Savile monk eleganter dan de Malvern. De 341 leest van de Malvern maakt de schoen iets plomper, vergeleken met zijn handgrade broertje. Toch is de Malvern zeker waar voor zijn geld. Gekocht toen ik nog niet van Pediwear had gehoord :oops: Als je van mening bent dat je meerdere zwarten schoenen nodig hebt, kan een zwarte monk niet ontbreken op je schoenenplank!

Hopelijk biedt mijn chaotische verhaal enige soelaas  :lol:

.Storm
-Oscar Wilde-

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1253 Gepost op: 26 juli 2008 - 10:07:51
Dank je wel voor de snelle respons. Buiten het feit dat de Malvern wat plomper is, is het ook een benchgrade in vergelijking met de Savile. Wat kan je zeggen van de leerkwaliteit van de Malvern.

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1254 Gepost op: 26 juli 2008 - 12:34:45
De leerkwaliteit is goed te noemen. Wel kan ik het (nog) niet vergelijken met een handgrade. De handgrade schoenen ontbreken nog op mijn schoenenrekken :?

Het leer ruikt nog steeds of ik de schoenen net gekocht heb en ze zien er goed uit. Ik draag ze niet zo vaak, maar er zijn al wat karakteristieke plooien te zien. De andere C&J's die ik draag zijn ook in deze conditie. De Wakefield draag ik het vaakst (1 keer per week) en ziet er nog als nieuw uit!

.Storm
-Oscar Wilde-

Edzardo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1255 Gepost op: 28 juli 2008 - 10:10:40
Voor eenieder die erover zit te denken om via internet C&J's te bestellen het volgende:
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de 348 leest. Zowel het uiterlijk, als de pasvorm, deze leest past gewoon het beste bij mij. Helaas zijn er niet al te veel modellen op deze leest becschikbaar op plal en pediwear. Ook de .co.uk site van crockettandjones geeft maar een beperkt overzicht weer.
Ik werd gewezen op de franse site, http://www.crockettandjones.fr. Hier zijn inderdaad veel meer modellen beschikbaar. Ik heb nagevraagd of plal en pediwear deze kunnen leveren, maar dit is helaas niet mogelijk (pediwear heeft nog niet gereageerd op mijn vraag). MAAR, plal gaf mij aan dat ze per september een nieuwe catalogus krijgen, dus dan zal het wellicht wel mogelijk zijn .
Mocht je dus uitkijken naar nieuwe C7J's, maar niet direct haast hebben, is dit misschien een aardige tip!

edit: ook pediwear krijgt een nieuwe catalogus in september, maar ze durven niets te zeggen over de inhoud.
@hieronder: jullie hebben gelijk. Er werd mij inderdaad verteld dat o.a. de 348 leest uit Frankrijk komt. Wellicht hebben we inderdaad pech, maar wie weet.. (hoopt op model Alex  8))

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1256 Gepost op: 28 juli 2008 - 10:21:33
Volgens mij krijgen alle C&J dealers dan de nieuwe catalogus.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1257 Gepost op: 28 juli 2008 - 12:18:57
Citaat van: "Edzardo"
Ik werd gewezen op de franse site, http://www.crockettandjones.fr. Hier zijn inderdaad veel meer modellen beschikbaar. Ik heb nagevraagd of plal en pediwear deze kunnen leveren, maar dit is helaas niet mogelijk (pediwear heeft nog niet gereageerd op mijn vraag). MAAR, plal gaf mij aan dat ze per september een nieuwe catalogus krijgen, dus dan zal het wellicht wel mogelijk zijn.

Ik zou er niet te hard op rekenen. De C&J-winkels in Parijs bevinden zich in een uitzonderingspositie: de vestiging bij La Madeleine huisvest ook de werkplaats van Dimitri Gomez, bespoke schoenmaker en ontwerper van o.a. de 337, 348 en 351 leesten. De Parijse winkels hebben modellen die zelfs in Engeland niet te krijgen zijn. P. Lal en ook Pediwear bieden alleen modellen uit de Stock Collections Catalogue aan, daar zitten vrijwel nooit 'speciale modellen' tussen voor zover ik weet.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1258 Gepost op: 28 juli 2008 - 12:22:07
Maw, naar Paris gaan. Ook geen schande. :lol:
This, madame, is Versailles.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1259 Gepost op: 28 juli 2008 - 12:40:51
Citaat van: "Velponi"

Ik zou er niet te hard op rekenen. De C&J-winkels in Parijs bevinden zich in een uitzonderingspositie: de vestiging bij La Madeleine huisvest ook de werkplaats van Dimitri Gomez, bespoke schoenmaker en ontwerper van o.a. de 337, 348 en 351 leesten. De Parijse winkels hebben modellen die zelfs in Engeland niet te krijgen zijn. P. Lal en ook Pediwear bieden alleen modellen uit de Stock Collections Catalogue aan, daar zitten vrijwel nooit 'speciale modellen' tussen voor zover ik weet.

Klopt.. Daarnaast hebben sommige winkels (zoals S&S) ook weer speciale modellen die haast nergens anders te krijgen zijn, zoals de Wakefield.