Benchgrade is een verspilling van middelen naar mijn bescheiden mening. Dat leid ik af uit de benchgrades die ik heb gezien bij Van Arendonk in Groningen en ervaringen van gebruikers van dit forum.
Je breekt hier wel even 3/4 van het assortiment van C&J af
De keuze is zeer beperkt als je alleen genoegen neemt met handgrades. En je moet je met 1 leest tevreden stellen. Welke handgrade is een all weather shoe of boot voor regenachtige dagen? Hoeveel derbyschoenen of Dainitezolen zijn er bij de handgrades? Ik heb twee modellen met de 337, die zijn fraai, maar de "oerdegelijke" modellen zijn allemaal benchgrades. Overigens, in het weekend wil ik ook eens op grotere voet leven, en daarvoor is de 337 vaak te smal
De benchgrades van C&J bieden een uitstekende prijs/kwaliteit. Ik heb de Chepstow-boot en kan er op een sneeuwdag als vandaag geen slecht woord over zeggen. Hetzelfde geldt voor mijn Kent (loafer) of Hallam (kantoorschoen). Bij geen van de drie heb ik ook maar een enkele dag ondervonden dat zij "verspilling van middelen" zouden zijn, bijvoorbeeld in verhouding tot mijn twee handgrades, ook niet wat de leerkwaliteit betreft. Ik herinner me de dagen van voor C&J nog te goed
Natuurlijk krijg je meer waar voor je geld bij de handgrades. De schoenen voelen ook net iets lekkerder en ja de afwerking is beter. Maar je betaalt ook ruim 100 meer in werkelijkheid (het achterpoortje van Plal/Pediwear even daargelaten). Overigens: zelfs bij de handgrades moet je een beetje uitkijken. Mijn Savile zit uitstekend, maar de Belgrave knelt een beetje, hoewel beide zelfde leest/maat hebben

).
De handgrades zijn flaneermodellen. Wie a) er zo eentje zoekt en b) zijn precieze maat/leest kent en c) weet heeft van Plal, doet er natuurlijk zijn voordeel bij.
Zo en na mijn allereerste argumentatie op dit forum nu enkele leuke plaatjes
De lokale C&J-dealer in Kopenhagen laat een kleine selectie schoenen speciaal produceren, zoals andere dealers dat ook doen. Enkele modellen zijn al bekend. Bijzonder vind ik de herlancering van de saddle shoe (ook Ralph Lauren heeft'em in zijn programma) Hier de Bosham. Slechts een benchgrade

maar wel een uitstekende weekendschoen, lijkt me. Is er ook in bruine sučde.

of de balmoral-laars Avebury op basis van de Belgrave:

[/URL]
Veel meer plaatjes hier:
http://www.mandbgents.com/nyhetsbrev/mto/Beste groet,
dirk