Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811440 keer gelezen)

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones - Deel III
Reactie #1110 Gepost op: 23 maart 2008 - 15:40:36
In Madrid liggen de prijzen wel een stukje lager hoor. Zo rond de 250-300.
De cordovans uiteraard hoger.

Edit: ja, de Cordovans beginnen bij 450. Croc bij ruim 2500 meen ik.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1111 Gepost op: 23 maart 2008 - 16:16:06
Citaat van: "cypripedium"

Carminas worden in Nederland alleen aangeboden bij Sir Max.
In Barcelona, Madrid en Parijs heeft Carmina eigen winkels.
De prijzen liggen tussen de 350€ en 400€

Ik kan me herinneren dat ik bij SirMax Carmina schoenen heb gezien van ruim 500 euro.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1112 Gepost op: 23 maart 2008 - 16:27:47
Zelfs nog boven die 500 euro die je noemde.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitą - modern tailors
Reactie #1113 Gepost op: 23 maart 2008 - 17:11:54
Heren: :arrow: Carmina by Albaladejo
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitą - modern tailors

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1114 Gepost op: 24 maart 2008 - 02:20:12
Significant beter is wel een uitspraak, gezien dat het waarschijnlijk maar om een bescheiden paar schoenen gaat. :P
This, madame, is Versailles.

potter AB

• Bekijk profiel
Reactie #1115 Gepost op: 25 maart 2008 - 22:26:14
Citaat van: "Don"
Benchgrade is een verspilling van middelen naar mijn bescheiden mening. Dat leid ik af uit de benchgrades die ik heb gezien bij Van Arendonk in Groningen en ervaringen van gebruikers van dit forum.

Je breekt hier wel even 3/4 van het assortiment van C&J af :wink:

De keuze is zeer beperkt als je alleen genoegen neemt met handgrades. En je moet je met 1 leest tevreden stellen. Welke handgrade is een all weather shoe of boot voor regenachtige dagen? Hoeveel derbyschoenen of Dainitezolen zijn er bij de handgrades? Ik heb twee modellen met de 337, die zijn fraai, maar de "oerdegelijke" modellen zijn allemaal benchgrades. Overigens, in het weekend wil ik ook eens op grotere voet leven, en daarvoor is de 337 vaak te smal :D

De benchgrades van C&J bieden een uitstekende prijs/kwaliteit. Ik heb de Chepstow-boot en kan er op een sneeuwdag als vandaag geen slecht woord over zeggen. Hetzelfde geldt voor mijn Kent (loafer) of Hallam (kantoorschoen). Bij geen van de drie heb ik ook maar een enkele dag ondervonden dat zij "verspilling van middelen" zouden zijn, bijvoorbeeld in verhouding tot mijn twee handgrades, ook niet wat de leerkwaliteit betreft. Ik herinner me de dagen van voor C&J nog te goed :wink:

Natuurlijk krijg je meer waar voor je geld bij de handgrades. De schoenen voelen ook net iets lekkerder en ja de afwerking is beter. Maar je betaalt ook ruim 100 € meer in werkelijkheid (het achterpoortje van Plal/Pediwear even daargelaten). Overigens: zelfs bij de handgrades moet je een beetje uitkijken. Mijn Savile zit uitstekend, maar de Belgrave knelt een beetje, hoewel beide zelfde leest/maat hebben :shock:).

De handgrades zijn flaneermodellen. Wie a) er zo eentje zoekt en b) zijn precieze maat/leest kent en c) weet heeft van Plal, doet er natuurlijk zijn voordeel bij.

Zo en na mijn allereerste argumentatie op dit forum nu enkele leuke plaatjes :D

De lokale C&J-dealer in Kopenhagen laat een kleine selectie schoenen speciaal produceren, zoals andere dealers dat ook doen. Enkele modellen zijn al bekend. Bijzonder vind ik de herlancering van de saddle shoe (ook Ralph Lauren heeft'em in zijn programma) Hier de Bosham. Slechts een benchgrade :twisted:  maar wel een uitstekende weekendschoen, lijkt me. Is er ook in bruine sučde.

of de balmoral-laars Avebury op basis van de Belgrave:
[/URL]

Veel meer plaatjes hier:
http://www.mandbgents.com/nyhetsbrev/mto/

Beste groet,
dirk

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1116 Gepost op: 25 maart 2008 - 23:08:24
Citaat van: "potter AB"
Je breekt hier wel even 3/4 van het assortiment van C&J af :wink:

De keuze is zeer beperkt als je alleen genoegen neemt met handgrades. En je moet je met 1 leest tevreden stellen. Welke handgrade is een all weather shoe of boot voor regenachtige dagen? Hoeveel derbyschoenen of Dainitezolen zijn er bij de handgrades? Ik heb twee modellen met de 337, die zijn fraai, maar de "oerdegelijke" modellen zijn allemaal benchgrades. Overigens, in het weekend wil ik ook eens op grotere voet leven, en daarvoor is de 337 vaak te smal :D

De benchgrades van C&J bieden een uitstekende prijs/kwaliteit. Ik heb de Chepstow-boot en kan er op een sneeuwdag als vandaag geen slecht woord over zeggen. Hetzelfde geldt voor mijn Kent (loafer) of Hallam (kantoorschoen). Bij geen van de drie heb ik ook maar een enkele dag ondervonden dat zij "verspilling van middelen" zouden zijn, bijvoorbeeld in verhouding tot mijn twee handgrades, ook niet wat de leerkwaliteit betreft. Ik herinner me de dagen van voor C&J nog te goed :wink:

Natuurlijk krijg je meer waar voor je geld bij de handgrades. De schoenen voelen ook net iets lekkerder en ja de afwerking is beter. Maar je betaalt ook ruim 100 € meer in werkelijkheid (het achterpoortje van Plal/Pediwear even daargelaten). Overigens: zelfs bij de handgrades moet je een beetje uitkijken. Mijn Savile zit uitstekend, maar de Belgrave knelt een beetje, hoewel beide zelfde leest/maat hebben :shock:).

De handgrades zijn flaneermodellen. Wie a) er zo eentje zoekt en b) zijn precieze maat/leest kent en c) weet heeft van Plal, doet er natuurlijk zijn voordeel bij.

Zo en na mijn allereerste argumentatie op dit forum nu enkele leuke plaatjes :D

De lokale C&J-dealer in Kopenhagen laat een kleine selectie schoenen speciaal produceren, zoals andere dealers dat ook doen. Enkele modellen zijn al bekend. Bijzonder vind ik de herlancering van de saddle shoe (ook Ralph Lauren heeft'em in zijn programma) Hier de Bosham. Slechts een benchgrade :twisted:  maar wel een uitstekende weekendschoen, lijkt me. Is er ook in bruine sučde.
plaatje

of de balmoral-laars Avebury op basis van de Belgrave:
plaatje

Veel meer plaatjes hier:
plaatje

Beste groet,
dirk

Ik realiseer me inderdaad de beperkingen van de keuze voor handgrades. Het komt neer op een discussie die hier bij voortduring opduikt en die discussie gaat op hoofdlijnen over het doen van consessies en zo ja, welke dat dan zouden moeten zijn. Waar het op neer komt is dat het gaat om je verwachtingen van de schoen in kwestie en wat je bereid bent daaraan te spenderen. Natuurlijk zal er binnen de benchgrade-lijn verschil zijn in kwaliteit en dat zal ook opgaan voor de handgrade-lijn. Bepalende factor is natuurlijk de huid die wordt gebruikt en hoe deze veroudert.

Persoonlijk probeer ik me zo goed als ik kan te laten leiden door twee motieven: elegantie en kwaliteit. Op beide punten denk ik dat de 337-leest het beste is wat Crockett & Jones te bieden heeft. Ware het zo geweest dat de 337-leest alleen in de benchgrade-lijn zou voorkomen, dan zou ik zonder twijfel hebben gekeken naar alternatieven. Daarop is ook de stelling geėnt dat benchgrade-modellen een 'verspilling van middelen zouden zijn', puur omdat je dan beter een langere periode kunt wachten om meer middelen te verzamelen (zo dat al van toepassing is) om dan alsnog in een hoger segment een aankoop te doen.

Die balmoral-laars vind ik werkelijk een toevoeging aan het assortiment, vooral omdat het zal lijken alsof je een oxford aan hebt, maar ondertussen zijn deze schoenen beter bestand tegen de elementen. Veel laarzen zijn derby's en derhalve (naar mijn mening) niet geschikt om onder een pak of pantalon te dragen.

Het nadeel van het MTO programma van C&J vind ik dat er een hoge drempel wordt opgeworpen voor de particulier om een enkel model te bestellen. De laatste keer dat ik er naar heb geļnformeerd kwam dat neer op GBP550. Wellicht wijken prijzen via je verkooppunt daar van af, gezien de mogelijkheid om grotere series te bestellen.

Groeten,
Don

potter AB

• Bekijk profiel
Reactie #1117 Gepost op: 25 maart 2008 - 23:23:56
Hallo Don,

Dank voor je uitleg  :D

De afgebeelde exemplaren kosten precies wat de gewone handgrade resp. benchgrade bij deze dealer kosten, vertelden zij mij. Mogelijk liggen die prijzen nog wat hoger dan in NL. Komt neer op 3900 kroon voor de handgrades (520 euro) en 3100 kroon (415 euro) voor benchgrades.

Ze hebben deze 19  modellen uitgekozen en moeten er minimum vier van bestellen bij C&J, vertelden zij mij. Ik weet nu niet of ze alle 19 daadwerkelijk gaan bestellen. Ze hebben nog een zaak in Malmö aan de overkant van het water (Zweden). Voor de laars zou ik wel door de kniėn kunnen gaan, vrees ik. Maar anderzijds: tegen dat je hem hebt, is het zomer en te warm ervoor :oops:
beste groet,
dirk

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1118 Gepost op: 26 maart 2008 - 11:25:58
Citaat van: "potter AB"
Hallo Don,

Dank voor je uitleg  :D

De afgebeelde exemplaren kosten precies wat de gewone handgrade resp. benchgrade bij deze dealer kosten, vertelden zij mij. Mogelijk liggen die prijzen nog wat hoger dan in NL. Komt neer op 3900 kroon voor de handgrades (520 euro) en 3100 kroon (415 euro) voor benchgrades.

Ze hebben deze 19  modellen uitgekozen en moeten er minimum vier van bestellen bij C&J, vertelden zij mij. Ik weet nu niet of ze alle 19 daadwerkelijk gaan bestellen. Ze hebben nog een zaak in Malmö aan de overkant van het water (Zweden). Voor de laars zou ik wel door de kniėn kunnen gaan, vrees ik. Maar anderzijds: tegen dat je hem hebt, is het zomer en te warm ervoor :oops:
beste groet,
dirk

Er zijn zeker interessante modellen te zien op de site. Voor mijn Balmorals heb ik gekozen voor Cordovan, aangezien dit beter tegen de elementen bestand is dan kalfsleer. De mijne zouden nu zo ongeveer de Carmina-fabriek moeten verlaten. Dat ze dan in de lente aankomen deert mij vrij weinig, maar ik kan me voorstellen dat je je in een keuze tussen zomer- en winterschoenen er wel door laat leiden.

Wat ik wel jammer vind is dat veel schoenen alleen op leest 348 in breedte F verkrijgbaar zijn, maar aan de andere kant een 348 in F is misschien een 337 in E gelijk. Een Handgrade Edgware of Westbourne op leest 337 zou ik serieus overwogen hebben.

Groeten,
Don

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1119 Gepost op: 27 maart 2008 - 00:44:25
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Don"

.....De kwaliteit van het leer kun je onder andere afzien aan de dikte van het gebruikte leer en de manier waarop dit is gekleurd. De kwaliteit van het binnenwerk is duidelijk wanneer je zowel een hand- als een benchgrade model hebt kunnen vasthouden. De Handgrade modellen zijn bij de instap helemaal 'gevoerd' met een extra laag leer, (die bovendien kleurt bij de buitenkant). Bij benchgrade modellen ontbreekt dat volledig, tenminste bij de benchgrade die ik zelf heb vastgehad.

Bij de leest gaat het natuurlijk om een persoonlijk voorkeur, maar ik blijf de 337-leest de meest elegante leest vinden die C&J voert. Dat blijkt misschien niet als je de schoen bekijkt op een afbeelding, maar als je de schoen draagt en je staat voor een spiegel dan kan ik je verzekeren dat het 'klopt'. Duidelijker kan ik het nauwelijks omschrijven, omdat het een kwestie van smaak betreft...

De manier waarop het leer zich houdt tenslotte, dat kan ik afzien aan de handgrade die ik nu krap een jaar heb. Bij regelmatig dragen (1-2x per week) houdt het leer zich veel beter dan de benchgrade modellen waarvan forumgebruikers foto's hebben gepost.

Groeten,
Don

dit is ook mijn ervaring!

Citaat van: "Storm"
Don, bij welke merken krijg in dezelfde prijsklasse (400,-) dan meer kwaliteit als ik vragen mag?

Voor mensen die niets voelen voor de 337 of er gewoon "niet in passen" is Carmina een serieus alternatief. Een vriend van mij draagt ze nu bijna 3 jaar lang, 2-3 keer per week. De kwaliteit van deze Carminas ontpopt zich achteraf als superieur t.o.v. mijn C&J Dalton (benchgrade).
Ook mijn schoenmaker spreekt uiterst positief over Carmina.

Carminas worden in Nederland alleen aangeboden bij Sir Max.
In Barcelona, Madrid en Parijs heeft Carmina eigen winkels.
De prijzen liggen tussen de 350€ en 400€

Vandaag dagje A'dam gehad. Voor het eerst bij Sir Max geweest. Kleine winkel, maar echt uitstekende service!! Ik heb Carmina boots gepast, en wil ze echt hebben!! Nog even sparen, maar dan ga ik ze zeker halen! Ik was eerst van plan de Cottesmore's van C&J te kopen, maar de Carmina boots zijn veel mooier.
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Sean Connery

• Bekijk profiel
Reactie #1120 Gepost op: 31 maart 2008 - 00:50:37
Voor de mensen die binnen de Randstad nog op zoek zijn naar de Westbourne: gisteren zag ik deze ineens staan bij Paanakker & Co Shoes & Accessories in Leiden!

Deze winkel is te vinden op Maarsmansteeg 12; het straatje rechts naast V&D vanaf de Breestraat gezien.

potter AB

• Bekijk profiel
Reactie #1121 Gepost op: 02 april 2008 - 23:51:01
Vandaag heb ik de balmoral-boot Avebury - basis is de Belgrave - eens gepast bij de lokale C&J-dealer in Kopenhagen.

Waar ik het normaalgezien met 9.5 moet stellen in de fitting E, volstond hier de maat 9  :shock:
De laars is namelijk in de bredere fitting F. Op mijn vraag hoe dat nou kon, zei de verkoper dat je het met een bredere fitting vaak met een maatje kleiner kunt stellen. Hoe dan ook een prachtig, apart gevoel aan de voeten :lol:

Zo ziet hij eruit; deze onderbelichte foto's komen uit AskAndyForum:

[/URL]
(foto's van user culverwood uit: http://www.askandyaboutclothes.com/f...hlight=avebury)

Zit perfect aan de voet, bovendien geeft zo een nauwe laars lekker veel steun, anders dan de laarzen die tot vlak onder de enkels gaan. Een bestelling hangt vermoedelijk in de lucht :oops:
Prijs: 4100 Deense kroon, 550 euro.

Tja, een vurige laars, zoveel is zeker   :twisted:

Beste groet,
dirk

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1122 Gepost op: 03 april 2008 - 10:50:03
Super mooi! Er zijn nog maar weinig mensen op dit forum die dit soort modellen in hun collectie hebben.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1123 Gepost op: 03 april 2008 - 11:36:03
Niet mijn ding, maar gefeliciteerd!

Overigens is het normaal dat je in verschillende modellen/leesten verschillende maten kan hebben.
This, madame, is Versailles.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1124 Gepost op: 03 april 2008 - 11:40:13
Citaat van: "Rogier"
Niet mijn ding, maar gefeliciteerd!