Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811441 keer gelezen)

sylax

• Bekijk profiel
Crockett & Jones - Deel III
Reactie #1095 Gepost op: 19 maart 2008 - 15:18:03
There is a thread on the French speaking forum De pied en Cap related to the SF thread : http://depiedencap.leforum.eu/t2378-Montage-GY-chez-Green-et-G-G.htm

They discuss the fact that the ridge is a separate piece, glued to the outsole while on a hand-welted shoe it is carved out of the leather. At that price level, one could think more hand processes would be performed and less glue.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1096 Gepost op: 19 maart 2008 - 15:28:55
Citaat van: "sylax"
There is a thread on the French speaking forum De pied en Cap related to the SF thread : http://depiedencap.leforum.eu/t2378-Montage-GY-chez-Green-et-G-G.htm

They discuss the fact that the ridge is a separate piece, glued to the outsole while on a hand-welted shoe it is carved out of the leather. At that price level, one could think more hand processes would be performed and less glue.

The thread looks pretty interesting. There is one problem though: it takes too much effort for me to translate all the French text :cry: .
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1097 Gepost op: 20 maart 2008 - 15:39:51
Ook maar de Belgrave in suede besteld via Pediwear, ben erg benieuwd hoe de 337 leest me bevalt t.o.v. de 348, hoop niet dat 'ie te breed blijkt in de voorvoet!
Anyway, kon 'm niet langer negeren...

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1098 Gepost op: 20 maart 2008 - 17:47:33
Zeer goede keuze, een hele goede schoen voor een nette prijs.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1099 Gepost op: 20 maart 2008 - 20:47:43
Citaat van: "Velponi"
Ook maar de Belgrave in suede besteld via Pediwear, ben erg benieuwd hoe de 337 leest me bevalt t.o.v. de 348, hoop niet dat 'ie te breed blijkt in de voorvoet!

super schoenen, Velponi!
wat kosten ze daar momenteel als ik vragen mag?
ik denk er zelf aan om de audley te bestellen.... :-k

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1100 Gepost op: 21 maart 2008 - 00:18:31
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Velponi"

super schoenen, Velponi!
wat kosten ze daar momenteel als ik vragen mag?
ik denk er zelf aan om de audley te bestellen.... :-k

Ik heb mezelf leather samples doen toesturen van (o.a.) Dark Brown Antique Calf en kwam tot de conclusie dat deze kleur nogal 'levenloos' is. Overigens kwam ik niet tot een andere conclusie toen ik een ander model zag uitgevoerd in dezelfde kleur leer. Wellicht interessant om te weten.

Groeten,
Don

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1101 Gepost op: 22 maart 2008 - 16:37:28
De Belgrave in suede is een mooie schoen. Handgrade is alleen wat prijzig.

Voor de maand mei (wachten op salaris :cry: ) overweeg ik de Chelsea in black calf en de Westfield in tobacco suede.
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1102 Gepost op: 22 maart 2008 - 16:42:47
Citaat van: "Storm"
De Belgrave in suede is een mooie schoen. Handgrade is alleen wat prijzig.

Voor de maand mei (wachten op salaris :cry: ) overweeg ik de Chelsea in black calf en de Westfield in tobacco suede.

Benchgrade is een verspilling van middelen naar mijn bescheiden mening. Dat leid ik af uit de benchgrades die ik heb gezien bij Van Arendonk in Groningen en ervaringen van gebruikers van dit forum.

Groeten,
Don

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1103 Gepost op: 22 maart 2008 - 16:43:56
Ik heb 2 benchgrades en ze houden het aardig :D, maar ik ben er niet heel erg van onder de indruk.

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1104 Gepost op: 22 maart 2008 - 17:33:39
Citaat
Benchgrade is een verspilling van middelen naar mijn bescheiden mening. Dat leid ik af uit de benchgrades die ik heb gezien bij Van Arendonk in Groningen en ervaringen van gebruikers van dit forum.

Inderdaad. Ik moet zelf nog eens een handgrade proberen, zodat ik wat vergelijkend materiaal heb. Maar ik ben echt niet te spreken over de kwaliteit van benchgrades.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1105 Gepost op: 22 maart 2008 - 19:30:51
Citaat van: "Bontius"
Citaat

Inderdaad. Ik moet zelf nog eens een handgrade proberen, zodat ik wat vergelijkend materiaal heb. Maar ik ben echt niet te spreken over de kwaliteit van benchgrades.

Omdat?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1106 Gepost op: 22 maart 2008 - 19:44:43
Citaat van: "Clay"
Citaat

Omdat?

Voor mij persoonlijk gaat het daarbij om de kwaliteit van het leer, de kwaliteit van het binnenwerk, de vorm van de leest en de manier waarop het leer zich houdt na verloop van tijd.

Groeten,
Don

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1107 Gepost op: 23 maart 2008 - 09:09:56
Citaat van: "Don"
Citaat van: "Clay"
Citaat

Omdat?

Voor mij persoonlijk gaat het daarbij om de kwaliteit van het leer, de kwaliteit van het binnenwerk, de vorm van de leest en de manier waarop het leer zich houdt na verloop van tijd.

Groeten,
Don

Don, bij welke merken krijg in dezelfde prijsklasse (400,-) dan meer kwaliteit als ik vragen mag?
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1108 Gepost op: 23 maart 2008 - 09:36:47
Don, bij welke merken krijg in dezelfde prijsklasse (400,-) dan meer kwaliteit als ik vragen mag?

Bij handgrades van Crockett & Jones (waarbij de plal- constructie via pediwear.co.uk zo langzamerhand een publiek geheim is binnen dit forum).

Wat mij bevreemdt is dat wanneer je een handgrade en een benchgrade model vergelijkt dat de punten die ik op som (kwaliteit van het leer, kwaliteit van het binnenwerk, vorm van de leest en de manier waarop het leer zich houdt na verloop van tijd) stuk voor stuk significant beter zijn bij de handgrade modellen voor een prijsverschil van omgerekend zo'n €30.

De kwaliteit van het leer kun je onder andere afzien aan de dikte van het gebruikte leer en de manier waarop dit is gekleurd. De kwaliteit van het binnenwerk is duidelijk wanneer je zowel een hand- als een benchgrade model hebt kunnen vasthouden. De Handgrade modellen zijn bij de instap helemaal 'gevoerd' met een extra laag leer, (die bovendien kleurt bij de buitenkant). Bij benchgrade modellen ontbreekt dat volledig, tenminste bij de benchgrade die ik zelf heb vastgehad.

Bij de leest gaat het natuurlijk om een persoonlijk voorkeur, maar ik blijf de 337-leest de meest elegante leest vinden die C&J voert. Dat blijkt misschien niet als je de schoen bekijkt op een afbeelding, maar als je de schoen draagt en je staat voor een spiegel dan kan ik je verzekeren dat het 'klopt'. Duidelijker kan ik het nauwelijks omschrijven, omdat het een kwestie van smaak betreft...

De manier waarop het leer zich houdt tenslotte, dat kan ik afzien aan de handgrade die ik nu krap een jaar heb. Bij regelmatig dragen (1-2x per week) houdt het leer zich veel beter dan de benchgrade modellen waarvan forumgebruikers foto's hebben gepost.

Groeten,
Don

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1109 Gepost op: 23 maart 2008 - 11:58:25
Citaat van: "Don"

.....De kwaliteit van het leer kun je onder andere afzien aan de dikte van het gebruikte leer en de manier waarop dit is gekleurd. De kwaliteit van het binnenwerk is duidelijk wanneer je zowel een hand- als een benchgrade model hebt kunnen vasthouden. De Handgrade modellen zijn bij de instap helemaal 'gevoerd' met een extra laag leer, (die bovendien kleurt bij de buitenkant). Bij benchgrade modellen ontbreekt dat volledig, tenminste bij de benchgrade die ik zelf heb vastgehad.

Bij de leest gaat het natuurlijk om een persoonlijk voorkeur, maar ik blijf de 337-leest de meest elegante leest vinden die C&J voert. Dat blijkt misschien niet als je de schoen bekijkt op een afbeelding, maar als je de schoen draagt en je staat voor een spiegel dan kan ik je verzekeren dat het 'klopt'. Duidelijker kan ik het nauwelijks omschrijven, omdat het een kwestie van smaak betreft...

De manier waarop het leer zich houdt tenslotte, dat kan ik afzien aan de handgrade die ik nu krap een jaar heb. Bij regelmatig dragen (1-2x per week) houdt het leer zich veel beter dan de benchgrade modellen waarvan forumgebruikers foto's hebben gepost.

Groeten,
Don

dit is ook mijn ervaring!

Voor mensen die niets voelen voor de 337 of er gewoon "niet in passen" is Carmina een serieus alternatief. Een vriend van mij draagt ze nu bijna 3 jaar lang, 2-3 keer per week. De kwaliteit van deze Carminas ontpopt zich achteraf als superieur t.o.v. mijn C&J Dalton (benchgrade).
Ook mijn schoenmaker spreekt uiterst positief over Carmina.

Carminas worden in Nederland alleen aangeboden bij Sir Max.
In Barcelona, Madrid en Parijs heeft Carmina eigen winkels.
De prijzen liggen tussen de 350€ en 400€