Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (652802 keer gelezen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #645 Gepost op: 15 oktober 2009 - 14:56:40
Dat is behalve een nogal 'rechts' (voor zover de politieke termen 'links' en 'rechts' nog enige zin hebben), ook een nogal ongenuanceerd standpunt, dunkt me, hoewel zoiets het leven weer wel een stuk eenvoudiger maakt dan dat het is.

consiglieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #646 Gepost op: 15 oktober 2009 - 15:01:23
Inderdaad.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #647 Gepost op: 15 oktober 2009 - 18:07:04
Leest allen het boek "Dead Aid" van Dambisa Moya eens.
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=9407
Leest allen het boek 'Het einde van de armoede' van J. Sachs eens.
Zeker voor critici, zoals mijzelf en de heer consiglieri kennelijk, interessant.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #648 Gepost op: 15 oktober 2009 - 18:28:37
De Volkskrant is een linkse krant. Die geloof ik dus niet.

Zo simpel is het niet, maar ik weet wel dat de auteur van links signatuur is:

Citaat
Chantal Gill'ard is lid van de PvdA-fractie en woordvoerder Medische Ethiek en Ontwikkelingssamenwerking

Leest allen het boek 'Het einde van de armoede' van J. Sachs eens.
Zeker voor critici, zoals mijzelf en de heer consiglieri kennelijk, interessant.

Sachs is een groots econoom, no doubts there, maar ook aan zijn 'Big Push'-theorieën zitten veel haken en ogen.

Zomaar een linkje:
http://users.skynet.be/Luc_Hens/Easterly_on_Sachs_2006.pdf

Mevrouw Moya was onlangs in Nederland, dacht ik, en haar mening geldt als controversieel.

Ze zegt niets nieuws hoor.
Laatst bewerkt op: 15 oktober 2009 - 18:37:29 door Daedalus

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #649 Gepost op: 15 oktober 2009 - 18:43:41
Goed artikel Daedalus. Ik moet zeggen dat ik vond dat Sachs te makkelijk over het corruptie vraagstuk dacht, maar de piece-meal oplossing klinkt ook niet helemaal zuiver. De voorbeelden die gegeven worden zijn namelijk allemaal gezondheid gerelateerd en ik denk dat er meer accent moet komen op kennis ontwikkeling in Afrika.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #650 Gepost op: 26 oktober 2009 - 16:33:00
Enkele hoofstukken gelezen van 'De boeken der kleine zielen' van Couperus. Ik voorvoel een meesterwerk.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #651 Gepost op: 26 oktober 2009 - 17:56:29
Enkele hoofstukken gelezen van 'De boeken der kleine zielen' van Couperus. Ik voorvoel een meesterwerk.
Dat ís een Meesterwerk :-).

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #652 Gepost op: 26 oktober 2009 - 22:01:02
Dan was mijn voorlopige conclusie op basis van de eerst 36 pagina's juist.
Laatst bewerkt op: 26 oktober 2009 - 22:25:30 door Willeam
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #653 Gepost op: 03 november 2009 - 13:44:42
Ook te vermelden in Nieuwe aanwinsten, maar toch maar hier, en als aangekondigd:

Vincent van Gogh - De Brieven. De volledige, geïllustreerde en geannoteerde uitgave. Bezorgd door Leo Jansen, Hans Luijten, Nienke Bakker. Zes delen, gebonden, 2.180 pagina’s, meer dan 2.000 unieke illustraties. Van Gogh Museum/Huygens Instituut/Mercatorfonds, 2009. Co-edities: Engels (Thames & Hudson), Frans (Actes Sud), Nederlands (Amsterdam University Press). ISBN: 978 90 6153 851 6

Een werkelijk schítterende uitgave van wat voor velen de mooiste kunstenaarsbrieven ooit geschreven zijn. Ik heb er sinds de levering (afgelopen vrijdag) al ùren mee doorgebracht.

Overigens staat ook alles on-line, op een al even schitterende web-site die zelfs nog vollediger is dan de boekeneditie: http://www.vangoghletters.org/.

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #654 Gepost op: 10 november 2009 - 22:25:07
Dit weekend gelezen: Het boek Genesis, getekend door Crumb.
De moeite waard.

The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #655 Gepost op: 10 november 2009 - 22:29:28
@ Edgar. Apart, hoe kom je daar zo op?

Dat ís een Meesterwerk :-).

De eerste twee boeken van de vier uit. Briljant. En dan (gelukkig) nog twee boeken te gaan.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #656 Gepost op: 10 november 2009 - 23:55:39
De eerste twee boeken van de vier uit. Briljant. En dan (gelukkig) nog twee boeken te gaan.
Dat is best snel. En weet je: je kan het ook nog eens herlezen, hetgeen ik met zekere regelmaat doe. En ik zoek nog steeds een mooie eerste druk ervan, en laatst bood ik nog op de wonderschone perkamenten editie die er van bestaat, maar ik vond de prijs van bijna 20.000 € iets te gortig...

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #657 Gepost op: 11 november 2009 - 08:56:15
Precies, Eline Vere heb ik hiervoor ook gelezen (ook zo'n beetje in één adem) en die moet zeker nog een keer herlezen worden.

Heb op marktplaats wel eens heel oude drukken gezien van 'De boeken der kleine zielen'. Dat was nog te betalen maar uiteraard geen eerste druk.

De nieuwe druk van Eline Vere en Oude mensen die je gekocht heb, hoe zien die eruit?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #658 Gepost op: 11 november 2009 - 11:57:59
De nieuwe druk van Eline Vere en Oude mensen die je gekocht heb, hoe zien die eruit?
Dat zijn nieuwe uitgaven, gebaseerd op dé editie van de Volledige Werken maar met nieuwe uitleidingen van de hand van H. T. M. van Vliet. Beide zijn fraaie uitgaven.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #659 Gepost op: 14 november 2009 - 19:54:19
Momenteel ben ik aan het lezen in de biografie van Hall Caine, van Vivien Allen. Hij was een zeer beroemd schijver in zijn tijd maar nu volstrekt (en waarschijnlijk terecht) vergeten. Wel interessant: Dracula, de roman van Bram Stoker is aan hem opgedragen en dat geeft hem alleen al een plaatsje in de geschiedenis. Hij was overigens de eerste Britse auteur van wie meer dan één miljoen exemplaren van een roman werden verkocht.