Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980855 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #660 Gepost op: 22 september 2009 - 19:52:26

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Reactie #661 Gepost op: 23 september 2009 - 00:25:04

Naar een goede schoenmaker brengen, het probleem uitleggen en dan denk ik dat ze aangebrachte lagen schoensmeer wel kunnen verwijderen en de oude glorie voor een deel kunnen herstellen.

Welk merk en mode schoen is het? Ziet er goed uit op de foto.

Santoni, Eduard leest 7149.

Je kan zelf met de 010-crème (kleurloos) van Saphir de reeds aangebrachte lagen eraf halen (heel grondig poetsen, steeds een nieuw stukje stof), vervolgens als ze weer enigszins in oude staat zijn de Rénovateur erop doen, goed laten intrekken (dik anderhalf uur, werd me verteld) en daarna de nieuwe lagen, met dus renovateur voor de 'neutrale', lichte delen en zwart voor het gevlamde deel erop aanbrengen..
Ok maar wanneer ik zwart aanbreng kan ik het er altijd nog weer afhalen mocht het niet mooi lukken dus?
Gewoon een beetje op de neus strijken en voorzichtig wat naar achteren uitwrijven?

Ik ben bang dat je toch echt met zwarte schoenpoets aan de gang moet gaan !
Tja of door een schoenmaker laten doen.

To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #662 Gepost op: 23 september 2009 - 00:30:45
Wel, Adrem; de kleurloze schoencreme haalt bij míj altijd lagen donkerdere creme er af. Het is bij mijn zwarte schoenen in ieder geval elke keer zo dat hij grijzer en valer wordt naar mate ik vaker met kleurloos poets. Hetzelfde gebeurt als ik een leerzeep gebruik.Ik zou het alleen niet op een lichte schoen willen uitproberen, als ik eerlijk ben.

Ik zou, als je twijfelt, een goede schoenmaker (e.g. Nils Kalf op de Heiligeweg) bezoeken, en daar om kundig advies vragen.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #663 Gepost op: 28 september 2009 - 14:41:33
Nosejob in 15 minuten:  Verdere details en meer foto's kunnen jullie hier vinden!

edit: formaatpics
Laatst bewerkt op: 28 september 2009 - 14:44:11 door Migliore
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #664 Gepost op: 28 september 2009 - 15:33:27
Leuk verslag, Migliore.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #665 Gepost op: 28 september 2009 - 16:26:32
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Biturbo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #666 Gepost op: 28 september 2009 - 20:26:51
Goed bezig! =D>

Mediaman

• Gast
Reactie #667 Gepost op: 05 oktober 2009 - 20:42:51
Mannen,

Mijn schoenpoets skills worden te hulp geroepen om een paar nieuwe suede laarzen van een vriendin weer boven Jan te brengen. Er is waarschijnlijk een etherische olie overheen gegaan. Ze liep in de Bijenkorf en op één of andere manier kwam er vloeistof uit een Rituals huisparfum op haar suede laarzen. Ik vermoed dat het een olie-achtige stof is. Het was dit spul: http://www.rituals.com/nl/perfumeview.ecp?productnr=780 en dit zijn de ingredienten:
AMYL CINNAMAL, HEXYL CINNAMAL, BUTYLPHENYL METHYLPROPIONAL, EUGENOL, LINALOOL, CINNAMYL ALCOHOL, BENZYL ALCOHOL, LIMONENE

MaChemist een idee wat het is?

Vooralsnog heb ik het schoon gemaakt met Saphir suede shampoo en wacht dat even af, maar tips zijn welkom.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #668 Gepost op: 05 oktober 2009 - 21:10:56
Hexyl cinnamal is een natuurlijke olie. Ik denk dat shampoo het beste redmiddel is.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #669 Gepost op: 05 oktober 2009 - 21:25:41
Mannen,

Mijn schoenpoets skills worden te hulp geroepen om een paar nieuwe suede laarzen van een vriendin weer boven Jan te brengen. Er is waarschijnlijk een etherische olie overheen gegaan. Ze liep in de Bijenkorf en op één of andere manier kwam er vloeistof uit een Rituals huisparfum op haar suede laarzen. Ik vermoed dat het een olie-achtige stof is. Het was dit spul: http://www.rituals.com/nl/perfumeview.ecp?productnr=780 en dit zijn de ingredienten:
AMYL CINNAMAL, HEXYL CINNAMAL, BUTYLPHENYL METHYLPROPIONAL, EUGENOL, LINALOOL, CINNAMYL ALCOHOL, BENZYL ALCOHOL, LIMONENE

MaChemist een idee wat het is?

Vooralsnog heb ik het schoon gemaakt met Saphir suede shampoo en wacht dat even af, maar tips zijn welkom.

Al gedacht aan een kleine aansprakelijkheidsstelling van de Bijenkorf? Aangenomen dat het niet aan eigen schuld te wijten is?

Mediaman

• Gast
Reactie #670 Gepost op: 05 oktober 2009 - 22:01:07
Al gedacht aan een kleine aansprakelijkheidsstelling van de Bijenkorf? Aangenomen dat het niet aan eigen schuld te wijten is?

@MMorley; dank, ik wacht het resultaat morgenochtend af.

@Advodactus; je doet je naam eer aan en had ik ook al geopperd. Maar ja, mevrouw was zo verbouwereerd dat ze was doorgelopen en naar huis was gegaan. Ondertussen is het niet meer hard te maken denk ik.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #671 Gepost op: 05 oktober 2009 - 22:05:47
Overigens als het olie is, dan is lauw water de beste optie. Dus minder shampoo en meer water ;)

En hehe Advocatus, ik neem aan dat je ook wel eens hebt gehoord van het 'litigation deficit' en 'ADR'.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #672 Gepost op: 05 oktober 2009 - 22:33:08
Overigens als het olie is, dan is lauw water de beste optie. Dus minder shampoo en meer water ;)

En hehe Advocatus, ik neem aan dat je ook wel eens hebt gehoord van het 'litigation deficit' en 'ADR'.

Eerlijk gezegd niet, maar het lijken me specifieke common law termen?

Voor wat betreft het hardmaken, MM, denk ik dat je toch best een zaakje zou kunnen hebben. Anders kan je sowieso eens contact opnemen met de klantenservice i.v.m. een oplossing uit coulance, volgens mij is de Bijenkorf daar wel goed in.

Mocht je er geen zin in hebben hoop ik in ieder geval dat de laarsjes snel herstellen!

Mediaman

• Gast
Reactie #673 Gepost op: 08 oktober 2009 - 09:06:13

Heren, helaas niet het gewenste resultaat. Zou het zin hebben om de shampoo behandeling meerdere keren te herhalen? Ik heb het idee dat de stoffen zijn ingetrokken/ingedroogd in het suede, het zou ook opgeruwd leer kunnen zijn.

Dit zijn de schoenen:
Laatst bewerkt op: 08 oktober 2009 - 09:09:41 door Mediaman

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #674 Gepost op: 14 oktober 2009 - 00:47:31
Eerlijk gezegd niet, maar het lijken me specifieke common law termen?

Voor wat betreft het hardmaken, MM, denk ik dat je toch best een zaakje zou kunnen hebben. Anders kan je sowieso eens contact opnemen met de klantenservice i.v.m. een oplossing uit coulance, volgens mij is de Bijenkorf daar wel goed in.

Mocht je er geen zin in hebben hoop ik in ieder geval dat de laarsjes snel herstellen!

ADR: Alternative Dispute Resolution als ik het wel heb. Dat is een juridische term voor hetgeen niet-juristen 'gezond verstand' plegen te noemen.

In casu - zoals je zelf ook al had bedacht - zou dat kunnen betekenen dat contact wordt gezocht met De Bijenkorf om te bekijken of ze geneigd zijn de schade te vergoeden.

Als De Bijenkorf gaat sputteren dan zou dat volgens mij inderdaad een bewijsprobleem opleveren voor de vriendin c.s., omdat er geen reden is om af te wijken van art. 150 Rv., voor zover dat is af te leiden uit de berichten.

Edit: BB Code
Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009 - 00:51:32 door Don