Ik poets mijn John Lobb's in de kleur pewter museum parisian brown al een aantal jaren wekelijks afwisseld met de kleurloze pommadier van Saphir Medaille D'or en de gele [op advies John Lobb] schoencrème van Rapide omdat Saphir geen {geschikte} kleur geel in haar assortiment heeft, bovendien is Lobb wel erg aan de prijs is met haar schoencrèmes.
Het gevolg hiervan is dat naar verloop van tijd wordt de kleur wel erg licht, hetgeen bij eenkleurige schoenen wat minder opvalt imho.
Het 2e deel van het John Lobb advies [hoewel zij opteren voor de kleur middle brown] heb ik gisteren avond geheel onvrijwillig uitgevoerd en het resultaat is voor onverwacht verbluffend te noemen; na het poetsen van mijn C&J Connaught's in de kleur tan/cognac begon ik aan mijn John Lobb Langton's maar vergiste mij in het potje dus ik koos voor de cognac ipv. de kleurloze pommadier
Mijn vergissing te laat inziende besloot ik de schoenen dan maar in zijn geheel cognac te poetsen, een uurtje of 2 laten drogen en uitpoetsen; het resultaat was beter dan verwacht/gehoopt omdat deze kleur cognac alle donkere tinten helemaal "ophaald" in het kleurpalet van de schoen kleurcombinaties beter/opnieuw tot zijn recht laat komen. Erg Fraai!