Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980863 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #705 Gepost op: 23 november 2009 - 21:42:22
Had ik ook gezien. Was wel eventjes shocking voor mij. Maar goed, die gasten werken met zo veel schoenen en met zulke dure schoenen, het kan blijkbaar en werkt kennelijk ook.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #706 Gepost op: 23 november 2009 - 21:47:43
Had ik ook gezien. Was wel eventjes shocking voor mij. Maar goed, die gasten werken met andermans dure schoenen, het kan blijkbaar en werkt kennelijk ook.

Ja, dat is waar.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #707 Gepost op: 23 november 2009 - 21:59:39
Ik weet niet of dit filmpje eigen gebruik was of dat van een klant. Ik had het idee dat het eigen gebruik was, Carwo! Anders, tja dan is het inderdaad niet helemaal eerlijk :mrgreen:. Ik wil jouw mooie suede C&Jtjes wel eens in de wasmachine doen.

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Reactie #708 Gepost op: 23 november 2009 - 22:03:16
Ah de Paté dus. Is er een site met uitleg waar ik de Pommadier of Dubbin Graisse voor dien te gebruiken?

Een reactie op de suede washdown:  
fabio Says:
November 22nd, 2009 at 12:00 am
I’m sorry but I can’t stomach this video, this is like torture to me

:D
Laatst bewerkt op: 23 november 2009 - 22:08:43 door Adrem
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #709 Gepost op: 23 november 2009 - 22:09:42
Ik weet niet of dit filmpje eigen gebruik was of dat van een klant. Ik had het idee dat het eigen gebruik was, Carwo! Anders, tja dan is het inderdaad niet helemaal eerlijk :mrgreen:. Ik wil jouw mooie suede C&Jtjes wel eens in de wasmachine doen.

Misschien kan het ook geen kwaad, maar ik zou toch eerder de subtielere weg van het gebruik van shampoo kiezen. (Die ik overigens nog niet heb bewandeld voor mijn 'goede' schoenen.)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #710 Gepost op: 23 november 2009 - 22:56:51
Ah de Paté dus. Is er een site met uitleg waar ik de Pommadier of Dubbin Graisse voor dien te gebruiken?
Pommadier is goed om te kleuren. Als je alleen wax gebruikt dan breng je maar beperkt kleur aan. Mijn C&J Audleys worden lichter op de loopkreuken, nee het is geen shell, en dan helpt alleen wax niet.

Mediaman

• Gast
Reactie #711 Gepost op: 24 november 2009 - 07:04:27
Misschien kan het ook geen kwaad, maar ik zou toch eerder de subtielere weg van het gebruik van shampoo kiezen. (Die ik overigens nog niet heb bewandeld voor mijn 'goede' schoenen.)

De shampoo werkt uitstekend, idem voor de Renovateur.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #712 Gepost op: 27 november 2009 - 21:13:55
*Ok, de grootste schoenbarbaar ter wereld meldt zich*

Jim-Jorden

• Gebruiker
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
Reactie #713 Gepost op: 27 november 2009 - 23:17:40
WOW  :-({|= mijn complimenten, dat ziet er goed uit !
"Greed is good"

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #716 Gepost op: 03 december 2009 - 22:36:35
Ik loop slechts enige tijd mee in het sartoriale gebeuren en ik ben bij tijd ende wijle wel
eens verbaasd geweest hoever men wil gaan om als gentleman door het leven te gaan,
maar ik ben nooit geschokt geweest ... tot vandaag:

http://www.quality-shop.nl/schoen_cabinet/bekijk_alle_producten.html

Ik durf in een stoute bui te beweren dat personen die een dergelijk iets in huis hebben
in Nederland op twee handen te tellen zijn, maar ik ben gaarne bereid meteen toe geven
dat ik er naast zit ...
Laatst bewerkt op: 03 december 2009 - 22:40:05 door Cambiare

Mediaman

• Gast
Reactie #717 Gepost op: 03 december 2009 - 22:40:08
En als die mensen er zijn in Nederland, dan zitten ze hier. :wink:

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #718 Gepost op: 08 december 2009 - 10:53:34
Ik poets mijn John Lobb's in de kleur pewter museum parisian brown al een aantal jaren wekelijks afwisseld met de kleurloze pommadier van Saphir Medaille D'or en de gele [op advies John Lobb] schoencrème van Rapide omdat Saphir geen {geschikte} kleur geel in haar assortiment heeft, bovendien is Lobb wel erg aan de prijs is met haar schoencrèmes.
Het gevolg hiervan is dat naar verloop van tijd wordt de kleur wel erg licht, hetgeen bij eenkleurige schoenen wat minder opvalt imho.
Het 2e deel van het John Lobb advies [hoewel zij opteren voor de kleur middle brown] heb ik gisteren avond geheel onvrijwillig uitgevoerd en het resultaat is voor onverwacht verbluffend te noemen; na het poetsen van mijn C&J Connaught's in de kleur tan/cognac begon ik aan mijn John Lobb Langton's maar vergiste mij in het potje dus ik koos voor de cognac ipv. de kleurloze pommadier :-(
Mijn vergissing te laat inziende besloot ik de schoenen dan maar in zijn geheel cognac te poetsen, een uurtje of 2 laten drogen en uitpoetsen; het resultaat was beter dan verwacht/gehoopt omdat deze kleur cognac alle donkere tinten helemaal "ophaald" in het kleurpalet van de schoen kleurcombinaties beter/opnieuw tot zijn recht laat komen. Erg Fraai! :-D
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #719 Gepost op: 08 december 2009 - 11:22:15
Foto's.