Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980783 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #255 Gepost op: 01 mei 2007 - 12:25:43
Gewoon wat opnieuw inkleuren met goeie schoenpoets, that's all.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Anonymous

• Gast
Reactie #256 Gepost op: 01 mei 2007 - 13:17:54
Citaat van: "Clay"
Trap oplopen, bovenste tree zo'n anti-slip strip van geel schuurpapier, zitten nu een paar krasjes op de neus van mn schoen  :cry:

Hoe krijg je die het beste weggewerkt? Krasjes zijn redelijk oppervlakkig.

Als 't kan iets lichtere poets gebruiken dan de kleur van de schoen. Op een of andere manier wordt 'beschadigd' leder altijd flink donkerder als je er schoensmeer opsmeert. Dan heb je ineens donkere krasjes.

Met zwart maakt 't niet uit natuurlijk.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #257 Gepost op: 01 mei 2007 - 13:20:41
:lol: Ben kennelijk m'n identiteit kwijt??? Vorige post als 'gast' :!:

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #258 Gepost op: 01 mei 2007 - 13:24:41
Citaat van: "Sergio"
Gewoon wat opnieuw inkleuren met goeie schoenpoets, that's all.

weet niet zeker welke kleur, schoen wordt donkerder bij het uiteinde..

schoenpoets van saphir neem ik aan dan, toevallig adres in tilburg iemand?

Anonymous

• Gast
Reactie #259 Gepost op: 01 mei 2007 - 13:29:06
Ik denk dat 't voor een enkele reparatie niet zoveel uitmaakt wat voor creme je gebruikt als de kleur maar de juiste is.

(o.t.: wat me enige tijd bij Sir Max ook opviel was dat als Eduard een schoen poetst hij dan ook allerlei soorten poets gebruikt, van Saphir tot Bata tot Collonil)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #260 Gepost op: 01 mei 2007 - 13:30:17
Uiteraard Saphire en dan gewoon vooraan een iets donkerdere poets gebruiken of van je gewone kleurpoets iets meer lagen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Anonymous

• Gast
Reactie #261 Gepost op: 01 mei 2007 - 13:30:31
:shock: WTF!

weer als gast geantwoord :roll:

Mods wat gaat hier mis? Ik raak in een identiteitscrisis :lol:

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
A Suitable Wardrobe
Reactie #262 Gepost op: 02 juni 2007 - 21:00:45
Van de blog met de meest interessante informatie die ik ken:

http://asuitablewardrobe.dynend.com/2007/05/maintenance-shoe-shine.html

Groeten,
Don

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hoe te poetsen?
Reactie #263 Gepost op: 15 juni 2007 - 21:09:36
Ik heb deze week een paar schoenen van de toplijn van Grenson gekocht in de kleur "cognac tan", zie ook de foto hieronder (op de foto is de kleur ietwat te veel oranje).

Bij al mijn andere schoenen maak ik bij het poetsen gebruik van twee producten:

1. Crème Pommadier SAPHIR MEDAILLE D'OR (in de juiste kleur)
2. Pate De Luxe SAPHIR MEDAILLE D'OR (in de juiste kleur)

De Saphir Medaille d'Or lijn bevat echter geen cognac kleur. Alleen de was/wax van de standaard lijn van Saphir bevat exact dezelfde kleur: Crème Surfine Pommadier SAPHIR.

Wat raden jullie mij nu aan? Dien ik de schoen eerst te poetsen met een kleurloze Crème Pommadier SAPHIR MEDAILLE D'OR om vervolgens de juiste kleur was aan te brengen van Crème Surfine Pommadier SAPHIR?

Laat het me weten, alvast bedankt!

Model: London
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #264 Gepost op: 16 juni 2007 - 11:40:14
Vandaag mijn C&J Cliveden naar Rapide in Amsterdam gebracht, op aanraden van SF leden. Sympathieke kerel in ieder geval, en ik heb er alle vertrouwen in dat ik mijn schoenen weer goed opgeknapt in ontvangst kan nemen.

Schoenen zijn nu anderhalf jaar oud, veel op gelopen (elke 2 á 3 dagen), dus beste tijd mee gedaan. Aangezien het verschil tussen een hele zool met zwaluwstaartje en halve zool met zwaluwstaartje slechts 13 euro was, heb ik besloten om gewoon de hele zool te laten vervangen.

Foto's volgen!
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #265 Gepost op: 16 juni 2007 - 13:41:26
Citaat van: "Peer Gynt"
Vandaag mijn C&J Cliveden naar Rapide in Amsterdam gebracht, op aanraden van SF leden. Sympathieke kerel in ieder geval, en ik heb er alle vertrouwen in dat ik mijn schoenen weer goed opgeknapt in ontvangst kan nemen.

Ik heb vorige week daar 5 paar afgegeven. Komen over als zeer vakkundige lui die ook graag over hun werk praten en je dingen graag laten zien en uitleggen!

Maar goed, dit terzijde
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #266 Gepost op: 16 juni 2007 - 18:20:50
Het probleem is grotendeels opgelost, SirMax had nog een creme in de kleur cognac (Medaille d'Or).

Eduard zegt dat een wax/was niet nodig is. Zijn jullie het daarmee eens? Toen ik een paar zwarte C&J Dalton kocht was wax volgens hem ook niet nodig. Wil hij ze niet verkopen of is de wax werkelijk niet nodig? Ik lees namelijk op de verschillende forums dat men adviseert wax te gebruiken voor een extra glans en ter bescherming.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #267 Gepost op: 16 juni 2007 - 23:52:09
Citaat van: "foto010101"
Het probleem is grotendeels opgelost, SirMax had nog een creme in de kleur cognac (Medaille d'Or).

Eduard zegt dat een wax/was niet nodig is. Zijn jullie het daarmee eens? Toen ik een paar zwarte C&J Dalton kocht was wax volgens hem ook niet nodig. Wil hij ze niet verkopen of is de wax werkelijk niet nodig? Ik lees namelijk op de verschillende forums dat men adviseert wax te gebruiken voor een extra glans en ter bescherming.

Ik gebruik zelf alleen Saphir Medaille d'Or. Dit is een crème die op bijenwas is gebaseerd. Ik gebruik geen aparte was. Als het regent zie ik mooie bolle druppels op mijn schoen liggen, dus dat is voor mij voldoende aanwijzing dat de crème water afstoot. Volgens mij is er dus geen zuiver was product nodig in aanvulling op de Saphir Medaille d'Or lijn. Of je in jouw situatie was nodig hebt hangt af van de producten die je gebruikt.

Wanneer een (op) was (gebaseerd product) te ruimhartig wordt toegepast zal dat het het leer afsluiten, hetgeen de kwaliteit niet ten goede komt. Dat is zeker iets om rekening mee te houden als je overweegt dat te gebruiken voor onderhoud van je schoenen.

Groeten,
Don

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #268 Gepost op: 17 juni 2007 - 09:50:45
Citaat van: "Don"
Citaat van: "foto010101"

Ik gebruik zelf alleen Saphir Medaille d'Or. Dit is een crème die op bijenwas is gebaseerd. Ik gebruik geen aparte was. Als het regent zie ik mooie bolle druppels op mijn schoen liggen, dus dat is voor mij voldoende aanwijzing dat de crème water afstoot. Volgens mij is er dus geen zuiver was product nodig in aanvulling op de Saphir Medaille d'Or lijn. Of je in jouw situatie was nodig hebt hangt af van de producten die je gebruikt.

Wanneer een (op) was (gebaseerd product) te ruimhartig wordt toegepast zal dat het het leer afsluiten, hetgeen de kwaliteit niet ten goede komt. Dat is zeker iets om rekening mee te houden als je overweegt dat te gebruiken voor onderhoud van je schoenen.

Groeten,
Don

Ik ben zelf nog wel aan het twijfelen hoe het zit met de pigmentstoffen...
De creme van "M d'Or" bevat het volgens mij niet.... toch lijkt het me om te patineren en het op kleur houden van je schoen, dat er iets van pigment in de creme of wax zit...

Wie weet hoe het zit, of is er al iets in een ander topic bekend!?
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #269 Gepost op: 17 juni 2007 - 10:07:14
Ik heb bijna anderhalf jaar mijn beige C&J's alleen met blanke cremewas gedaan, zonder dat ik het idee had dat de kleur verloren ging.

Maar goed, voor de zekerheid gebruik ik sinds een week of twee oo een gepigmenteerde was die ik eens in de zoveel tijd zal afwisslene met de blanke was.

Kleine beschadigingen in het leer kan je denk ik alleen goed wegkrijgen met een gekleurde was.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France