Misschien moet je even een fotootje plaatsen maar ik poets die rand altijd gewoon met schoenpoets. Kleur naar keuze. Dat houdt het prima en netjes.
Als je dat regelmatig met zwart poetst krijg je toch een heel aardig resultaat. Zal natuurlijk nooit meer zo worden als toen ze nieuw waren. De enige optie daarvoor is vragen of je schoenmaker het kan schuren en opnieuw (met poets waarschijnlijk) inkleuren. Of bij je volgende setje nieuwe zolen laten doen. Natuurlijk wel vragen of hij de volledige zool kan vervangen.
Werkelijk? Ik zou zweren dat ze zwart suede waren...
Haha :-# Zie ik daar nou ook nog een plakzooltje?
Bij m'n schoenen is de zijkant van de leren zool erg lelijk geworden door weersinvloeden en 'slijtage'. Is het 'normaal' - of überhaupt mogelijk - dat een schoenmaker dit weer netjes opschuurt oid en vervolgens weer voorziet van een soort 'lak'? De schoenen zouden er dan weer stukken beter uitzien namelijk!
Ik zou voor het schuurpapier gaan. Als je je dremels namelijk iets te lang op een bepaalde plek houdt krijg je meteen een "deukje". Met schuurpapier kun je het mooier strak afwerken. Uiteraard wel fijn schuurpapier gebruiken, zeker niet te grof!
Nou zo'n zooi kan heel wat hebben qua schurenNadeel van fijn papier: dat is zo versleten.....Of doe het op de schoenmakersmanier: schrapen met een glasscherf....