Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980798 keer gelezen)

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #210 Gepost op: 16 september 2006 - 20:09:57
Vandaag liep ik de trap op met m'n schoenen en schraapte een stuk van de neus tegen de onderkant van de aluminium traanplaat die op de trap ligt. Nu is de neus daar wat 'rul'. Na het poetsen is ook te zien dat hij daar donkerder blijft, en niet meer glad is en glimt  :cry:

Is dit nog enigszins te repareren?
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #211 Gepost op: 17 september 2006 - 21:04:02
Citaat van: "Peer Gynt"
Vandaag liep ik de trap op met m'n schoenen en schraapte een stuk van de neus tegen de onderkant van de aluminium traanplaat die op de trap ligt. Nu is de neus daar wat 'rul'. Na het poetsen is ook te zien dat hij daar donkerder blijft, en niet meer glad is en glimt  :cry:

wat voor schoen is het als ik vragen mag?

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #212 Gepost op: 17 september 2006 - 22:39:17
Citaat van: "Palmeiras"
Back on topic, zie wat een held! Waar een das al niet goed voor is...

Gaaf !!!  Wat voor schoenen zijn dat ???
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #213 Gepost op: 17 september 2006 - 22:48:25
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Palmeiras"
Back on topic, zie wat een held! Waar een das al niet goed voor is...

Gaaf !!!  Wat voor schoenen zijn dat ???

http://www.freyersfeld.de/

Volgens mij staan ze daar ergens tussen. Verschillende merken.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #214 Gepost op: 17 september 2006 - 23:19:54
Citaat van: "cypripedium"

wat voor schoen is het als ik vragen mag?

Natuurlijk mag dat!

Deze  :cry:

"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 18 september 2006 - 19:21:44
@peer gynt,
wat een prachtexemplaar! Hoe heet dit model van C&J? Ze staan niet in de standaard folder van C&J.
Misschien kun je de schade bij S&S of Sir Max laten zien. Ik denk dat zij hetbeste kunnen inschatten of het te verhelpen is.

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 18 september 2006 - 19:27:17
@peer gynt,
wat een prachtexemplaar! Hoe heet dit model van C&J? Ze staan niet in de standaard folder van C&J.
Misschien kun je de schade bij S&S of Sir Max laten zien. Ik denk dat zij hetbeste kunnen inschatten of het te verhelpen is.

Dank je! :) Het model heet Cliveden en behoort inderdaad niet tot de standaard collectie die je in de catalogus tegenkomt.

Mja, ik kom helaas niet vaak in 't Westen op 't moment door drukte met studie. Then again, binnenkort toch naar SuSu dus dan kan ik wellicht ook wel even langs Sir Max. Misschien van tevoren even een mailtje sturen om te kijken of ze er al wat over kunnen zeggen.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #217 Gepost op: 18 september 2006 - 20:26:31
@peer gynt,

Dank je! :) Het model heet Cliveden en behoort inderdaad niet tot de standaard collectie die je in de catalogus tegenkomt.

Mja, ik kom helaas niet vaak in 't Westen op 't moment door drukte met studie. Then again, binnenkort toch naar SuSu dus dan kan ik wellicht ook wel even langs Sir Max. Misschien van tevoren even een mailtje sturen om te kijken of ze er al wat over kunnen zeggen.

Zou zonde zijn als het niet te repareren valt, mooie schoen!

Napoleon

• Gast
Reactie #218 Gepost op: 18 september 2006 - 20:35:15
misschien niet erg populair hier maar een fantastische schoenmaker danny

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #219 Gepost op: 18 september 2006 - 20:55:56
Citaat van: "Clay"
@peer gynt,

Zou zonde zijn als het niet te repareren valt, mooie schoen!

Als echt een stuk van het bovenleer eruit is zal het niet meer lukken om de schade onzichtbaar te krijgen. Zo,n mooie kwaliteitsschoen heeft met gebruikssporen echter ook zijn charme  :) .
Misschien kun je hem met saphir creme poetsen omdat de kleur bij saphir erg goed dekt. Post anders even een foto van de schade, ?

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #220 Gepost op: 18 september 2006 - 21:06:56
Mijn Qtek 9100 (telefoon) maakt niet zulke mooie foto's, maar het donkere stuk is te zien. Het valt op zich mee, maar er loopt een rul streepje over de neus waardoor het daar gemakkelijk donkerder wordt door vuil denk ik.
(Op de foto lijkt de ene schoen in z'n geheel donkerder, maar dat is alleen door de foto zo)

Misschien is opnieuw 'polijsten' wel een optie. De nog goede neus van de linkerschoen is een stuk glanzender. Het is misschien een kleine schade, maar toch vind ik het erg zonde  :)

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 18 september 2006 - 21:13:43
geen enkel probleem, lijkt me.
gewoon insmeren met saphir medaille d'or met bijenwas! Wel in de juiste kleur (cognac?) Na een half uur met een katoenen lap uitpoetsen en je bent weer een blij mensch....... :-({|=

wees ervan verzekerd dat je weer onberispelijk de straat op kunt :wink:

Napoleon

• Gast
Reactie #222 Gepost op: 18 september 2006 - 21:24:51
ziet er nog echt wel ok uit gast!

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #223 Gepost op: 18 september 2006 - 22:08:14
Citaat van: "Napoleon"

Er huist een perfectionist in me. Daarbij geeft de foto ook niet goed weer hoe het verschil tussen de 2 neuzen is.

Ik heb saphir "creme surfine", neutrale kleur. Zal nog even kijken of ik een andere kan vinden. Deze haalt niet meer uit dan de foto nu laat zien namelijk.

Kleur is trouwens zeker geen cognac! Het is volgens de doos Beige. De foto die ik als eerste heb gepost geeft het beste de kleur weer zoals ze echt zijn. Ik gebruik kleurloze schoenpoets aangezien er een soort 'spikkeleffect' (burnished?) inzit en ben bang die anders te verknoeien.

Bedankt voor 't medeleven ;)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #224 Gepost op: 18 september 2006 - 22:14:12
Citaat van: "Napoleon"

Er huist een perfectionist in me. Daarbij geeft de foto ook niet goed weer hoe het verschil tussen de 2 neuzen is.

Ik heb saphir "creme surfine", neutrale kleur. Zal nog even kijken of ik een andere kan vinden. Deze haalt niet meer uit dan de foto nu laat zien namelijk.

Kleur is trouwens zeker geen cognac! Het is volgens de doos Beige. De foto die ik als eerste heb gepost geeft het beste de kleur weer zoals ze echt zijn. Ik gebruik kleurloze schoenpoets aangezien er een soort 'spikkeleffect' (burnished?) inzit en ben bang die anders te verknoeien.

Bedankt voor 't medeleven ;)

Dat effect blijft ook zeker niet als je met blanke poets werkt. Je werkt er namelijk iedere keer weer een laagje vanaf waardoor je uiteindelijk een wat dof en wazig geheel krijgt. Dat is natuurlijk zonde van je mooie schoenen. Beter zou je je kunnen verdiepen in het behouden van die finish door middel van poetsen met kleur. Absoluut geen makkelijke taak maar dan heb je ook wat!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors