Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (983156 keer gelezen)

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #1830 Gepost op: 03 augustus 2011 - 22:48:52
Ik denk niet dat je echt een bruine glans krijgt, je zal misschien wat bruine veegjes krijgen.

Kun je die post van Jepk nog herinneren in het Berluti-finish-topic? Dat zou dan wel weer gaaf zijn maar ik vrees dat bruin op zwart niet het gewenste resultaat geeft inderdaad.

Deze post http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,664.msg244329.html#msg244329
Laatst bewerkt op: 03 augustus 2011 - 23:01:07 door bavb
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1831 Gepost op: 03 augustus 2011 - 23:15:16
Nou kan ik best aardig poetsen maar aan het volgende waag ik me niet zonder jullie advies: Wanneer ik een zwarte schoen poets met donkerbruin krijgt die schoen dan een mooie bruine glans of verpest ik de schoen ermee?

Ik heb het ooit geprobeerd met bordeaux-rood.
Hoopte daarmee een spannend effect te krijgen.
Het was verloren moeite.
Maar van domme acties leer je soms het meest.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #1832 Gepost op: 04 augustus 2011 - 12:30:47
Corthay's moeten ook gepoetst worden!

[attachment deleted by admin]
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1833 Gepost op: 04 augustus 2011 - 21:13:14
Kun je die post van Jepk nog herinneren in het Berluti-finish-topic? Dat zou dan wel weer gaaf zijn maar ik vrees dat bruin op zwart niet het gewenste resultaat geeft inderdaad.

Deze post http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,664.msg244329.html#msg244329

Owja dat verhaal. Dat leidde toch tot een flame-war? :lol:

Heb je al wat geprobeerd inmiddels?

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1834 Gepost op: 04 augustus 2011 - 21:36:29
Owja dat verhaal. Dat leidde toch tot een flame-war? :lol:

Heb je al wat geprobeerd inmiddels?

Jij geloofde niet dat het zijn eigen werk was inderdaad. Heb maar gewoon een spitje met normale zwarte wax gedaan ik ben nou eenmaal een lafbek. Als ik ergens wat meer info over antigueing vind dan probeer ik wel wat moois te maken (onder begeleiding wellicht).
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1835 Gepost op: 05 augustus 2011 - 10:26:41
Van licht naar donker kan wel, andersom kan (haast) niet. Bij het 'antiqueing' worden donkere schoenen ook altijd eerst gebleekt/gestript.

maikel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1836 Gepost op: 07 augustus 2011 - 21:07:40
Ik heb dus hetzelfde probleem. Vandaag voor het eerst mijn bruin zwarte Santoni's gepoetst met de kleur die door Shoes en Shirts aanbevolen werd. Ze glimmen weer voortreffelijk maar zijn wel een tikkeltje donkerder geworden...

Heeft het nog zin om voor de volgende keer een tint lichter te kopen of is er nu geen weg terug meer?

Het is niet onoverkomelijk maar ze zijn wel veranderd.

Charlie

• Gast
Reactie #1837 Gepost op: 07 augustus 2011 - 21:35:52
Ikzelf koop altijd dezelfde kleur poets als de schoen (heb daar zo'n handig kaartje voor van Saphir) of 1x donkerder, nooit lichter.

maikel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1838 Gepost op: 07 augustus 2011 - 22:18:36
Ik heb me vergist niet erg maar zou ik de schoen lichter worden als ik hem in het vervolg met lichtere schoenpoets behandel?

Charlie

• Gast
Reactie #1839 Gepost op: 07 augustus 2011 - 23:25:21
Lijkt me sterk dat de schoen daar echt lichter van zou worden.

slam

• Bekijk profiel
Reactie #1840 Gepost op: 09 augustus 2011 - 10:11:23
Ik ben zelf ook nog geen poets expert, maar zwarte wax en creme over zwarte schoenen is gelukkig niet zo lastig. Vraagje, ik heb de volgende Borgioli's gehaald. Ik vind ze nu toch wat aan de lichte kant (in de webshop was de foto iets donkerder), de neus vind ik persoonlijk weer erg mooi.

Nu vraag ik me af of ik gewoon blauwe creme en wax kan kopen, het daarmee poetsen om de schoen iets donderder te maken (ik gebruik Saphir Medaille D'or voor mijn zwarte schoenen). Moet ik dan meteen donkerblauw nemen of eerst een tint lichter? En is het aan te raden om creme (uit pot) of wax (uit blik) te gebruiken? Zie bijgaand een foto van de schoenen.

In ieder geval dank voor het advies.

[attachment deleted by admin]

Charlie

• Gast
Reactie #1841 Gepost op: 09 augustus 2011 - 11:46:47
Met respect, maar als je de schoen te licht vindt, waarom koop je hem dan om vervolgens de moeite te moeten doen om er zelf aan te 'klussen'?

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1842 Gepost op: 09 augustus 2011 - 12:39:21
Met respect, maar als je de schoen te licht vindt, waarom koop je hem dan om vervolgens de moeite te moeten doen om er zelf aan te 'klussen'?
(in de webshop was de foto iets donkerder)

Lastig hè, lezen..

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1843 Gepost op: 15 augustus 2011 - 13:41:31
Ik heb dus hetzelfde probleem. Vandaag voor het eerst mijn bruin zwarte Santoni's gepoetst met de kleur die door Shoes en Shirts aanbevolen werd. Ze glimmen weer voortreffelijk maar zijn wel een tikkeltje donkerder geworden...

Heeft het nog zin om voor de volgende keer een tint lichter te kopen of is er nu geen weg terug meer?

Het is niet onoverkomelijk maar ze zijn wel veranderd.

De meeste fabrikanten adviseren exact dezelfde kleur tot een tint lichter dan de originele kleur te gebruiken, hierdoor wordt de schoen niet lichter maar eveneens niet donkerder.
Geen kleurpoets maar renovateur oid. zal na meerdere malen poetsen de kleur wellicht weer iets lichter laten worden.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

techknow

• Bekijk profiel
Reactie #1844 Gepost op: 15 augustus 2011 - 19:50:58
ik vond het niet echt terug op het forum, dus post ik het hier :

wat moet ik er voor doen om mijn nieuwe schoenen tegen regen en water te beschermen.
ik wil de schoenen vaak dragen (3x per week) en zal veel regen en water trotseren (dat heb je met het weer in belgie ...)
sommigen zeggen dat saphir pate genoeg is (beewax), anderen zeggen een spuitbus, etc ...
heeft er hier iemand een idee?

groeten,
Techknow