Idd een vrij kansloze opmerking weer.
Gewoon de schoentjes behandelen volgens het stappenplan en lopen maar. Na een regenbui op hun zijkant laten drogen met de spanners erin (niet op de verwarming!). Eventueel de volgende dag andere schoenen pakken (sowieso aan te bevelen) en de dag erna zijn de eerstgenoemde schoenen weer de oude! Wel haal ik er dan altijd nog een lapje overheen om spetters e.d. te verwijderen.
Het kansloze zit juist besloten in bovenstaande 1e opmerking;
Dit is exact de reden dat ik veel van mijn oude schoenen nog steeds bezit en gebruiken kan.
Het zijn uiteraard gebruiksvoorwerpen, maar ik wil mijn schoenen wat langer gebruiken en niet binnen een paar jaar weg moeten gooien wegens verwaarlozing van het onderhoud en bijdragen aan de afvalberg.
Vanzelfsprekend ben ik begonnen met een beperkt aantal schoenen, maar zodra ik overgestapt ben naar het betere schoeisel heb ik idd. meerdere paren gekocht in een redelijk korte tijd, teneinde de genoemde afwisseling mogelijk te maken en zodoende de levensduur van de schoenen te kunnen verlengen.
Voor sommigen blijven het slechts voetbeschermers, welke men regelmatig wenst te of moet vervangen.
Het tweede deel van de reactie is uitsluitend van toepassing op schoenen? Ik wissel mijn jasje,broek,shirt of pak tenslotte ook niet om de andere dag terug, maar ja ik heb dan ook iets met schoenen zullen we maar zeggen.