Er zijn op dit forum, als ik het goed begrijp, twee filosofieėn, over wat men bij een opbouwende garderobe zou moeten doen:
1) Doorsparen en meteen 'het mooiste spul' kopen. ...
2) Eerst in de breedte investeren. Enkele RTW jasjes, paar hemdjes meer enkele goede schoenen in de uitverkoop of van Loding o.id.
Denk dat er nog een belangrijkere redenering is. Koop niet meteen de duurste spullen en ontwikkel je smaak, voorkeuren en stijl voor je begint aan MTM, zeker als je een beperkt budget hebt. Bij MTM moet je namelijk je voorkeuren goed kunnen aangeven.
V.w.b. schoenen en shirts heeft het zin vrij snel te gaan voor MTM shirts en de betere merken schoenen. Prijsverschil is ook wat minder groot, zeker als je schoenen in de uitverkoop koopt of MTM shirts in een aanbieding (die zijn er, zeker als je geduld hebt, af en toe)
Juist voor wat betreft pakken en jasjes is er meer prijsverschil en zou ik je aanraden je voorkeuren te ontwikkelen met (verbouwde) RTW ipv een MTM jasje waarvan later blijkt dat het toch net niet is.
Bovendien denk ik dat je meer geniet van je MTM garderobe als die voorafgaat aan/ afgewisseld wordt met RTW. Pas dan merk je goed het verschil...