Hello,*
sorry dat ik even binnen val op deze forum, maar ik voer deze Saphir producten van Avel, op de Franse Ebay, waar ik onder anderen ook Schoenen verkoop!
Elk product van Saphir heeft getypeerde functies, en de 9 verschillende "Pate de Luxe" (inderdaad met terepentine), zijn vooral voor "dagelijks" gebruik en bevalt mij al jaren! Uitstekend om je schoenen extra te laten glimmen- en daar is een hele gemakkelijke oplossing voor- maar dat zal ik larter nog eens uitleggen) De creme Surfine gebruik ik minder, want is meer bedoelt om de schoen waterdicht te maken, geeft het leer een nieuw leven, herstelt de kleur...etc Geen 20 kleuren maar 60!!! Het voordeel van Saphir is dat het kleuren pigment wordt gerespecteerd! d.w.z. moght je een bepaalde kleur gebruiken dan is die over 10 jaar nog precies hetzelfde; ik bedoel een prima kleuren stabiliteit! Voor zwarte schoenen is de Medaille d'Or UITSTEKEND en vooral voor het "glacé" effect, waar iedereen hier in Frankrijk zijn technieken geheim houden.
Ik verkoop dus deze producten (en meer)en kwam in deze forum, daar een ander lid me hierop attent maakte (hij kocht bij mij de collectie van 9 Pate de luxe)
Ik hou het hiereven bij, en hoop geen schrijf fouten te hebben gemaakt, want mijn nederlands wordt helaas met de jaren slechter... ik denk dat ik meer weet van schoenen dan het ABN...
cheerio from Paris