Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Saphir vs. LCA  (69687 keer gelezen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Saphir vs. LCA
Reactie #45 Gepost op: 26 augustus 2005 - 20:28:14
Citaat van: "ruby tuesday"
LCA heeft daar ook een handschoen voor..

wat een geheimen allemaal :wink:
:lol:  :lol:  :lol: mijn  geheim is dat ze gewoon glimmen .Het zijn dus normaal glimmende schoenen en niet dat als ik in rotterdam loopt ze in den haag last van hun ogen krijgen.

Huey

• Gast
Reactie #46 Gepost op: 31 augustus 2005 - 18:12:39
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "ruby tuesday"
LCA heeft daar ook een handschoen voor..

wat een geheimen allemaal :wink:
:lol:  :lol:  :lol: mijn  geheim is dat ze gewoon glimmen .Het zijn dus normaal glimmende schoenen en niet dat als ik in rotterdam loopt ze in den haag last van hun ogen krijgen.

Dat vind ik met Saphir dus mooi. Als je ze daar mee poetst krijg je een diepere glans. Het wordt geen oppervlakkige glans, zoals een spiegel. Maar 'dieper' als je begrijpt wat ik bedoel :)

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #47 Gepost op: 31 augustus 2005 - 21:41:07
Hmm... ik moet ook aan de Saphir...
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

• Gast
Reactie #48 Gepost op: 01 september 2005 - 22:41:45
Danny, was ik je v/d week nog vergeten te vragen. Ik heb nu 2 types Saphir thuis liggen. Die natural kleur die in dat potje met blauwe deksel zit, en die zwarte tubes met dispenser zeg maar.

Zit daar nog verschil in, of is het puur de 'verpakking'? Want jij bent de enige die die Saphir in zwarte tubes verkoopt heb ik begrepen?

pemazel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #49 Gepost op: 01 september 2005 - 22:49:34
Citaat van: "Nexus"
Hmm... imoet ook aan de Saphir...

Ik heb zo langzamerhand  wat vergelijkingsmateriaal. Voor wat betreft de polish ontlopen LCA en Saphir elkaar weinig: ik gebruik ze door elkaaren kan niet zeggen dat de een beter is dan de ander. Voor wat betreft de was ( glazing) ligt dat anders: ik vind dat Saphir een diepere glans geeft dan LCA.  Bovendien is het met S werkelijk een fluitje van een cent: je smeert het er dun op met een vochtig doekje en na een paar minute bostel/wrijf je het in no time op met een perfect resultaat. Bij LCA duurt dat langer en ik vind de glans minder mooi. Kam aan mijn methode liggen natuurlijk, maar ik denk dat de grote merken als Lobb, Hermes, Green , etc. niet voor niets voor S kiezen. Die euro per blikje inkoop (?) zal het verschil niet zijn. Ik ken S overigens niet met een dispenser en vind dat ook niet op de website www.avel.com
Paul[/code]

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #50 Gepost op: 01 september 2005 - 22:56:41
S in de dispenser is toch de Saphir Med. D'Or Pomm de luxe ????

Die in het platte blikje met blauwe deksel is iig de Pate de Luxe
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #51 Gepost op: 01 september 2005 - 23:09:06
...

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #52 Gepost op: 01 september 2005 - 23:19:18
...

jos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #53 Gepost op: 02 september 2005 - 21:05:17
Citaat van: "Danny"
Mega-glans door de finishing touch; een nylonkous!

Beste Danny,

Werkt een nylonkous veel beter dan de wollen autopoetsdoek?  Dan ga ik morgen even wat kousen halen bij de Zeeman.  :lol:

Heeft langer wrijven of sneller wrijven ook nog effect? Op een gegeven moment is de creme toch uitgevreven en of je dit doet met een wollen doek of een nylon kous maakt toch niet uit of wel? Dus ik neem aan dat langer wrijven geen effect heeft?

Groetjes,

Jos

Jason

• Gast
Reactie #54 Gepost op: 02 september 2005 - 21:26:31
Danny wat vind jij van het vriezer-verhaal? ben er nog steeds niet uit oe het nou precies moet

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #55 Gepost op: 02 september 2005 - 23:37:37
...

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #56 Gepost op: 02 september 2005 - 23:45:31
...

jos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #57 Gepost op: 03 september 2005 - 12:05:51
Citaat van: "Danny"

Eerst de microfiber poetsdoek, dan een nylonkous!
Probeer het 'langer wrijven' eens, kijk of je zelf meer verschil ziet ;-) !

Ik heb vandaag van deze doekjes gehaald bij de Marskramer (5 voor EUR 5) en panties bij de Zeeman ("Ik weet niet wat voor model U zoekt?", "Nou maakt eigenlijk niet zoveel uit, ga ze toch gebruiken om schoenen te poetsen", EUR 2 per paar).

Vanaf maandagavond ga ik dit uit proberen, dus wie weet.

Groetjes,

Jos

everything but shoes

• Bekijk profiel
    • http://www.glacagechaussures.com
Reactie #58 Gepost op: 14 september 2005 - 11:04:17
Citaat van: "pemazel"
Citaat van: "Nexus"
Hmm... imoet ook aan de Saphir...

Ik heb zo langzamerhand  wat vergelijkingsmateriaal. Voor wat betreft de polish ontlopen LCA en Saphir elkaar weinig: ik gebruik ze door elkaaren kan niet zeggen dat de een beter is dan de ander. Voor wat betreft de was ( glazing) ligt dat anders: ik vind dat Saphir een diepere glans geeft dan LCA.  Bovendien is het met S werkelijk een fluitje van een cent: je smeert het er dun op met een vochtig doekje en na een paar minute bostel/wrijf je het in no time op met een perfect resultaat. Bij LCA duurt dat langer en ik vind de glans minder mooi. Kam aan mijn methode liggen natuurlijk, maar ik denk dat de grote merken als Lobb, Hermes, Green , etc. niet voor niets voor S kiezen. Die euro per blikje inkoop (?) zal het verschil niet zijn. Ik ken S overigens niet met een dispenser en vind dat ook niet op de website www.avel.com
Paul[/code]

Klopt bijna helemaal Paul! Was vergeten te zeggen dat LCA door Saphir wordt gemaakt! Daar ik met mijn web site voor dit soort producten bezig ben, kom ik allerlei informatie tegen, die Saphir natuurlijk nooit zal verklappen!
Ik doe trouwens op mijn toekomstige web site OOK de producten van Famaco, een onbekend merk, maar UITSTEKEND, en ietjes minder duur dan Saphir... heb ze uit geprobeerd, van de cremes zijn er evenveel als bij Saphir. Ze bebben niet het equivalent van Medaille d'Or, maar om die producten te gebruiken moet je wel een expert zijn: op de web site vertel ik meer over Famaco, want ze hebben met Saphir één overeenkomst, die héél belangrijk is! Later meer...
ul ik later in

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #59 Gepost op: 14 september 2005 - 13:51:17
Citaat van: "everything but shoes"

Was vergeten te zeggen dat LCA door Saphir wordt gemaakt! Daar ik met mijn web site voor dit soort producten bezig ben, kom ik allerlei informatie tegen, die Saphir natuurlijk nooit zal verklappen!

Die conclusie had ik ook al min of meer getrokken: ik heb de blikjes LCA en Saphir (Pate de Luxe) vergeleken en de overeenkomsten waren treffend

- Precies zelfde blikjes, alleen andere opdruk
- Geur van LCA en S precies hetzelfde (bijenwas en terpentine)
- Kleuren precies hetzelfde
- 'Smeerbaarheid' similair
- Effecten op de schoen precies hetzelfde

Toen dacht ik dus ook: LCA=S?
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias