Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Saphir vs. LCA  (69696 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Schoenen - Onderhoud] Saphir vs. LCA
Reactie #15 Gepost op: 29 maart 2005 - 21:07:46
Citaat van: "bracco"
Citaat van: "FFW"
ja idd, zeg er is wat nuttigs over

nou in de eerste plaats is het niet juist als je je schoenen elke dag poetst met creme, met een doek is heel goed, moet je ook doen, maar je moet het leer niet ´verstikken´  met creme, dan wordt het uiteindelijk niet glad maar stug en gaat ´breken´

Saphire is de beste creme die ikzelf ken, ga naar de gamma en koop daar autopoetsdoeken (wit) en poets de schoenen daarmee, geen lap, geen handschoen en zelfs geen Cash sok, heeft allemaal geen zin.

verder...Saphire is zeker wel op meer plekken te koop, ik volgens mij heeft Hermans het ook, en de beter schoenmaker.

Heb vandaag Saphir gekocht en is inderdaad erg goed. Ben ook naar de Gamma geweest en vond daar de verpakking met 4 witte doeken van Valma. Kosten ongeveer EUR 1,98.  Zijn dat de doeken die je bedoeld?? Ik heb ze nog niet gebruikt. Breng je er alleen de saphir mee aan, of poets je daarna er ook je schoenen mee uit??

Voor Saphir is meer dan 20 kleuren, in Maastricht!!:
http://www.mergellandmarathon.nl/heubel/
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

bracco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16 Gepost op: 29 maart 2005 - 21:23:17
Goed dat ik het even lees!

je brengt de Saphire op met de spons op de tube, heel rustig verdelen, dan even laten drogen, maar niet meer dan 1 minuut.
Dan:

Met een paardenharen borstel alle overgebleven creme weg vegen, heel ruw!

dan:

met de gamma doeken wrijven, wrijven, wrijven, minutenlang, overal

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #17 Gepost op: 29 maart 2005 - 21:30:31
Goed dat ik het even lees!

je brengt de Saphire op met de spons op de tube, heel rustig verdelen, dan even laten drogen, maar niet meer dan 1 minuut.
Dan:

dan:

met de gamma doeken wrijven, wrijven, wrijven, minutenlang, overal

Ik heb Saphir uit een potje??? Wel die met bijenwas 32%!!
Ik heb ook een paardenharen borstel gekocht bij Shoes & Shirts, en uiteraard was ik in de overtuiging dat ik die moest gebruiken voor het uitpoetsen??
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Marco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Reactie #18 Gepost op: 29 maart 2005 - 21:30:39

Dan:

borstel gebruik ik eigenlijk nooit, waar is dat goed voor
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

bracco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #19 Gepost op: 29 maart 2005 - 21:43:29
Citaat van: "Marco"

Dan:

borstel gebruik ik eigenlijk nooit, waar is dat goed voor

nou voornamelijk om de rimpels en stiksels creme of smeer vrij te maken, anders lukt dat niet.

die uit de potjes ken ik niet.

met een gewonde doek opbrengen dan en voor de rest hetzelfde. de gamma doek is voor de glans!

Marco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Reactie #20 Gepost op: 30 maart 2005 - 14:31:14
Citaat van: "yvra"
Smerige schoenen behandelen met een stevige borstel is een achterhaalde methode. Stugge haren kunnen het leer doen krassen, verstandiger is het gebruik van een oude lap of sok. Engelsen zullen zweren bij de onderbroeken van hun grootmoeders en een toefje spuug, Italianen houden het veelal op een oude zachtwollen sok. Aan deze opties is sinds kort een nieuweling toegevoegd waarmee ook de vieze handen tot het verleden behoren. Met de nieuwe handschoen van kalfshuid gaat het poetsen niet alleen veel schoner en gemakkelijker maar ook het resultaat mag er zijn. Omdat de kalfshuid snel warm wordt door de wrijving ontstaat een glans die het resultaat van de reguliere borstels overtreft.
Prijs f 24,94

weer wat geleerd, ik iig  :shock:
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

bracco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #21 Gepost op: 30 maart 2005 - 16:08:01
Citaat van: "Marco"
Citaat van: "yvra"
Smerige schoenen behandelen met een stevige borstel is een achterhaalde methode. Stugge haren kunnen het leer doen krassen, verstandiger is het gebruik van een oude lap of sok. Engelsen zullen zweren bij de onderbroeken van hun grootmoeders en een toefje spuug, Italianen houden het veelal op een oude zachtwollen sok. Aan deze opties is sinds kort een nieuweling toegevoegd waarmee ook de vieze handen tot het verleden behoren. Met de nieuwe handschoen van kalfshuid gaat het poetsen niet alleen veel schoner en gemakkelijker maar ook het resultaat mag er zijn. Omdat de kalfshuid snel warm wordt door de wrijving ontstaat een glans die het resultaat van de reguliere borstels overtreft.
Prijs f 24,94

weer wat geleerd, ik iig  :shock:

nee maarat werkt dus niet echt vind ik persoonlijk

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #22 Gepost op: 05 april 2005 - 13:26:01
Ik weet niet of het al in dit topic staat maar mocht iemand de cremes van Saphire zoeken in Utrecht dan is het te koop bij Mister Minit in Hoog Catharijne (schoenmakertje)....
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

FFW

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 05 april 2005 - 13:52:21
Zit die in de stationshal? of verder het winkelcentrum in? Ik kom bijna elke dag op Utrecht centraal dus je tip, is voor mij ook echt een tip.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #24 Gepost op: 05 april 2005 - 13:58:24
Ik werd net gebeld door Romae en die zei dat het het winkeltje is als je vanaf stationshal richting stad loopt (door HC) net iets na de ABN AMRO pinautomaten en dan aan de linkerkant. Ik geloof dat je daar ook t-shirts kan laten maken ofzo :? , maarja ik spreek hem vanavond dus dan kan ik meer duidelijkheid geven of hij doet dat zelf.....

(ben er dus niet zelf geweest)
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Romaé

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 05 april 2005 - 15:41:35
ja ja heren, saphire wordt ook verkocht bij MIster minit, zoals Foklex al aangaf :wink: het zit schuin tegenover de abn-amro

pemazel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
SAPHIR in het Noorden
Reactie #26 Gepost op: 24 april 2005 - 18:03:36
Mooi,

Saphir is dus in ieder geval te koop in Amsterdam, Maastricht en Utrecht. Voor iemand uit Groningen nog de oplossing. Wie helpt? (Kan ook online zijn).

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: SAPHIR in het Noorden
Reactie #27 Gepost op: 24 april 2005 - 19:11:43
Citaat van: "pemazel"
Mooi,

Saphir is dus in ieder geval te koop in Amsterdam, Maastricht en Utrecht. Voor iemand uit Groningen nog de oplossing. Wie helpt? (Kan ook online zijn).
Kijken of er ook in groningen een mister minit zit.

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #28 Gepost op: 24 april 2005 - 20:54:08
Citaat van: "FokLex"
Ik weet niet of het al in dit topic staat maar mocht iemand de cremes van Saphire zoeken in Utrecht dan is het te koop bij Mister Minit in Hoog Catharijne (schoenmakertje)....

Thanks, volgende week cursus in Utrecht,  dan ga ik ff langs...
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

pemazel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: SAPHIR in het Noorden
Reactie #29 Gepost op: 26 april 2005 - 20:39:10
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "pemazel"
Mooi,

Kijken of er ook in groningen een mister minit zit.

Het antwoord is ja. Het antwoord is nee: ze verkopen geen saphir ...