Fontys was ik idd vergeten! SVM Nivo en Vastgoed Cert is een pot nat, je kan je pas inschrijven bij het Vastgoed Cert wanneer SVM je heeft goedgekeurd en SCVM is voor VBO-ers en die neemt niemand serieus dus die vergeet ik dan maar even.
Even een tip voor je als toekomstig makelaar, je klanten zijn mensen met echte problemen. daarnaast is een huis niet hetzelfde als een horloge of een auto voor veel mensen, maar een plek waar ze zich veilig hebben gevoeld en veel mooie en niet mooie herinneringen hebben opgedaan.
Daarom is het zeggen tegen mensen van verkoop dat ding toch, of verlaag de prijs niet zo makkelijk.
net zoals in deze situatie, stel je voor dat je woont in een boerderij waar de familie van de eigenaar al 2 generaties woont.
deze woning is er niet gebouwd om deze bevingen te doorstaan, het opnieuw stucen van de wanden is zinloos want over 2 weken is er weer een scheur. verkoop is wel een optie maar op dat moment is de boerderij maar € 250.000,- waard terwijl het voor Noord oost groningen het rampengebied van NL was € 750.000,- waard. omdat deze boerderij al generaties tot het familiebezit behoord is er geen hypotheeklast. toch kan ik jou vertellen dat deze meneer geen enkele oren er naar heeft om de boerderij te verkopen voor €250.000,- puur omdat de omgeving, en de woning meer voor hem betekenen. daarnaast kan hij met die 250.000,- in de randstad net een 150m2 kopen in een vinex wijk met 150 perceel terwijl hij nu 200 m2 met 1000 m2 perceel heeft.
iedere klant is anders en ook ieder mens, dus beslis niet zo snel.
deze mensen hadden even zin in een verzetje en hebben er een aantal weekjes zonvakantie van gekocht het is hun goed recht.