Auteur Topic: Nieuwsartikelen  (348124 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #660 Gepost op: 06 mei 2014 - 15:26:31
Hand ophouden omdat je schade hebt geleden/je huis minder waard is geworden ............ vergoeding ontvangen ............ vervolgens dat niet investeren in herstel van de situatie maar met vakantie gaan.

Hand ophouden? Je huis wordt door toedoen van een andere partij beschadigd. Dat noem ik geen hand ophouden.

Nogmaals, wat jij met je schadevergoeding doet moet je helemaal zelf weten, geen wet die je verplicht om je schade ervan te laten herstellen. Het is een ieders vrije keuze om de zaak beschadigd te laten en andere dingen met zijn centen te doen.

Kruimeldief heeft wel een punt, wel eens mensen gesproken die bezig zijn met de toekomst van dat gebied.

Gebied is waardeloos, werkgelegenheid wordt alleen nog maar minder.

Woning verkopen met verlies, schadevergoeding investeren in nieuwe woning en verkassen naar Randstad of op zijn minst Zwolle als je niet ver weg durft..

Jullie praten erover alsof het een paar schoenen is dat je weggooit. Er is ook nog zoiets als een hypotheekverstrekker die zijn centjes wil bij verkoop en die gaan die arme mensjes daar echt niet zomaar op kunnen hoesten. Ook al zou je het in je huis gestoken hebben dan nog lukt het je niet om met een positief eindresultaat te verkopen omdat niemand een huis wil dat bij de volgende beving weer beschadigd raakt. Zelfs met een groot verlies verkoop je het niet.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Nieuwsartikelen
Reactie #661 Gepost op: 06 mei 2014 - 15:36:53
Eens met MF. Wordt voor mij wel andere zaak als ze dezelfde schade, of schade die voortkomt uit het niet repareren van eerdere schade, weer proberen te verhalen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #662 Gepost op: 06 mei 2014 - 15:48:12
Precies, dat zou fraude zijn, maar daar is hier geen sprake van.

Ik zit redelijk dicht bij een betrouwbare bron, de ouders van mijn collega wonen in noord-oost Groningen en die reparen het ook niet. Na elke beving wordt een dag en datum bijgeschreven aan het eind van de barsten in de muren. Je kunt wel repareren, maar omdat de funderingen er niet op gemaakt zijn zitten er na herstel bij de eerste beving weer dezelfde scheuren in de muren.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Nieuwsartikelen
Reactie #663 Gepost op: 06 mei 2014 - 15:50:05
Sja als je er wilt blijven wonen zou ik het ook zeker niet investeren in die woning die met de dag minder waard is..

Kruimeldief

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #664 Gepost op: 06 mei 2014 - 16:31:06
Jullie praten erover alsof het een paar schoenen is dat je weggooit.

Uiteraard moet je het zelf weten. En nee ik denk er niet licht over. De overheid dupeert die inwoners behoorlijk door er gas te blijven winnen. En nee ik zou ook niet reparaties uitvoeren. Maar het is wel hun eigen verantwoordelijkheid om geen geld in een andere wel degelijke woning te investeren en het is jammer dat ze dat niet doen, want dit geeft alleen maar grotere problemen voor de toekomst.

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #665 Gepost op: 06 mei 2014 - 16:34:46
Hand ophouden? Je huis wordt door toedoen van een andere partij beschadigd. Dat noem ik geen hand ophouden.

Ssssh, rustig maar.

Met 'hand ophouden' bedoel ik niet 'onterecht hand ophouden', misschien verkeerde woordkeuze. Kennelijk heeft een aantal mensen recht op schadevergoeding. Natuurlijk mag je zelf weten wat je met jouw eigen geld doet, dat lijkt me duidelijk.

Wat mij hier opvalt is dat men de vergoeding niet investeert in de richting van een oplossing, reparatie/verhuizen etc., maar op vakantie gaat. That's all.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #666 Gepost op: 06 mei 2014 - 16:37:45
^

Omdat herstel zinloos is en eventuele verkoop onmogelijk, zoals inmiddels toegelicht.

Maar het is wel hun eigen verantwoordelijkheid om geen geld in een andere wel degelijke woning te investeren en het is jammer dat ze dat niet doen, want dit geeft alleen maar grotere problemen voor de toekomst.

Ja, dus je steekt dat geld in een nieuw huis zonder dat je ooit van het oude afkomt.  X|

Kruimeldief

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #667 Gepost op: 06 mei 2014 - 16:51:22
Omdat herstel zinloos is en eventuele verkoop onmogelijk, zoals inmiddels toegelicht.
Ja, dus je steekt dat geld in een nieuw huis zonder dat je ooit van het oude afkomt.

Ik zei niet dat het leuk was, de realiteit is hard. De grond kun je altijd verkopen, mits het kaal is. Samen met de vergoeding proberen iets anders op te bouwen. Meer kun je gewoon niet doen, tenzij je de overheid aanklaagt.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #668 Gepost op: 06 mei 2014 - 17:02:08

Kruimeldief

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #669 Gepost op: 06 mei 2014 - 17:09:32

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #670 Gepost op: 06 mei 2014 - 17:37:10
Wie van de discussiėrende heren hier is uberhaupt huiseigenaar of beter; eigenaar van een 'huis onder water'? Als je geen huis hebt, maar in staat bent 2 ton af te schrijven op je investeringen reken ik het ook goed.

Kruimeldief

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #671 Gepost op: 06 mei 2014 - 17:40:27
Wie van de discussiėrende heren hier is uberhaupt huiseigenaar of beter; eigenaar van een 'huis onder water'? Als je geen huis hebt, maar in staat bent 2 ton af te schrijven op je investeringen reken ik het ook goed.

Telt het volgen van studie Makelaardij ook?

guest45

• Gast
Nieuwsartikelen
Reactie #672 Gepost op: 06 mei 2014 - 17:44:06
Hoe verder je er vanaf staat hoe nuchterder en rationeler je er over kan discussieren, lijkt me.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #673 Gepost op: 06 mei 2014 - 17:48:02
Ik stuurde bovenstaande bericht ook uit Zeeland.

guest45

• Gast
Nieuwsartikelen
Reactie #674 Gepost op: 06 mei 2014 - 17:54:22
: )