Auteur Topic: Nieuwsartikelen  (309315 keer gelezen)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #1095 Gepost op: 02 mei 2018 – 15:16:49
Goed bezig. Ik zie millenials om me heen enorm kontschoppen met geld, wou dat ik dat gedaan had op jouw leeftijd. Shit, wou dat ik het nu deed (op dat thuiswonen na).


Niks mis met een beetje leven als je jong bent.

Dieter

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.245
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #1096 Gepost op: 02 mei 2018 – 15:44:58
... zelfs aan te raden
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.888
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Nieuwsartikelen
Reactie #1097 Gepost op: 02 mei 2018 – 15:49:55
Haha, dat doe ik ook hoor...wees niet bang.
Ik ben ook graag financieel onafhankelijk.
Dat ben ik nu nog niet, maar dat zou ik wel graag willen.
Als je jong bent kun je nog makkelijk financiλle risico's lopen en dus experimenteren.
Dus dat doe ik dan ook.

Daarnaast leven boven je middelen is makkelijk en je raakt er zo aan gewend.
Dit zie ik bij mijn leeftijdsgenoten, ik vind dat onverstandig.



Dieter

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.245
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #1098 Gepost op: 02 mei 2018 – 15:54:38
Doe je ding DeJong.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #1099 Gepost op: 02 mei 2018 – 16:23:20
Ik ben ook graag financieel onafhankelijk.
(...)
Daarnaast leven boven je middelen is makkelijk en je raakt er zo aan gewend.
Dit zie ik bij mijn leeftijdsgenoten, ik vind dat onverstandig.

Zeg dat. Als ik zie hoeveel gasten maximaal lenen, onder 't mom van: "ik moet ook gewoon lekker kunnen leven", vraag ik me af hoe groot het bord voor hun kop moet zijn. Afstuderen en beginnen met een (studie)schuld van €40k+, dan ben je toch echt niet financieel onafhankelijk...
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Laurens

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.940
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Nieuwsartikelen
Reactie #1100 Gepost op: 02 mei 2018 – 16:52:19
Gewoon rijke vriendinnen vinden
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Lewis

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #1101 Gepost op: 03 mei 2018 – 04:37:20
Voor mensen met niche studies zoals jou inderdaad ellendig zulke schulden. Maar genoeg studies waar je zo'n schuld makkelijk mee kunt servicen.
Wat een enorme winnaar is hij toch!

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #1102 Gepost op: 03 mei 2018 – 06:54:35
Voor mensen met niche studies zoals jou inderdaad ellendig zulke schulden. Maar genoeg studies waar je zo'n schuld makkelijk mee kunt servicen.

Haha, ik denk dat jij te makkelijk 'makkelijk' schrijft. Ooit gehoord van een hypotheekberekening? Blijkbaar niet, want dat telt wel degelijk mee. Logisch, want ook die schuld moet je terugbetalen en dat heeft invloed op wat je maandelijks aan geld overhoudt om aan je woning uit te geven.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Oris

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.188
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #1103 Gepost op: 03 mei 2018 – 07:58:46
Nee hoor, de studieschuld van mijn vrouw telde niet mee voor onze hypotheek. Zolang je maar niet binnen twee jaar moet beginnen met aflossen.

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #1104 Gepost op: 03 mei 2018 – 08:28:15
Voor zover ik weet telt het sinds 2015 voor 0,45% mee in de maandelijkse lastenweging.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

patrique

  • Gebruiker
  • Berichten: 723
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #1105 Gepost op: 03 mei 2018 – 09:00:23
Als je het niet opgeeft kan de hypotheekverstrekker niet controleren of je een studieschuld hebt. Tot het moment dat je een uitdraai van je bankafschriften moet overhandigen en daar 'afschrijving Duo' op staat.

Hoewel je ook daar weer onderuit kunt komen is het natuurlijk schuld op schuld stapelen. Ik heb het zelf netjes opgegeven - en afgelopen juli 'gewoon' een starterswoning kunnen kopen in de randstad.

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #1106 Gepost op: 03 mei 2018 – 11:56:47
Haha, ik denk dat jij te makkelijk 'makkelijk' schrijft. Ooit gehoord van een hypotheekberekening? Blijkbaar niet, want dat telt wel degelijk mee. Logisch, want ook die schuld moet je terugbetalen en dat heeft invloed op wat je maandelijks aan geld overhoudt om aan je woning uit te geven.

Voor zover ik weet telt het sinds 2015 voor 0,45% mee in de maandelijkse lastenweging.

Aan het solliciteren bij de lokale hypotheekadviseur?

gooss

  • Gebruiker
  • Berichten: 102
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #1107 Gepost op: 03 mei 2018 – 12:15:26
Toevallig bezig met het aankopen van mijn eerste huis. Hypotheekadviseur gaf in het eerste gesprek direct aan dat ik niet moest beginnen over een eventuele studieschuld. Uiteraard moet je voor jezelf wel goed rekening houden dat je ook die lening op den duur moet gaan aflossen. Daar heb ik geen moeite mee, en daarom gekozen om niets te zeggen over een studieschuld.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #1108 Gepost op: 03 mei 2018 – 12:56:59
Vind het nogal een dingetje om dat niet te melden. Als het uitkomt en ze weigeren te financieren terwijl je een bindende overeenkomst hebt met de verkoper, heb je wel een probleemje.



Dieter

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.245
    • Bekijk profiel
Nieuwsartikelen
Reactie #1109 Gepost op: 03 mei 2018 – 13:51:33
Snap best waarom je er niet over begint als er niet naar gevraagd wordt. Maar naast inkomen wordt toch ook gevraagd naar of gesproken over eventuele schulden? Zo ja, dan noemen natuurlijk.

Ondertussen zag ik dat de fiscus zover is met het rekensommetje inkomstenbelasting 2017
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.