haha dat ligt ook een beetje aan de rest van je kleding natuurlijk.. waaronder wil je ze dragen?
Onder jeans en pantalons waarschijnlijk.
Ik zou niet weten waarom zo'n schoen jou niet zou staan.. ik droeg op mijn 15e wel geen santoni's maar wel italiaanse modellen met leren zool.. als jij het toch mooi vind is dat toch goed
Ik denk dat ik ze toch ga kopen dan. En voor zo'n prijs is het al helemaal mooi meegenomen.
Vanuit het perspectief van een eigenaar:
Ik zou mezelf er eerst van verzekeren dat mijn voeten niet meer groeien. Anders lijkt het me verstandiger om dat geld te investeren in een goed horloge o.i.d. waarvoor je niet afhankelijk bent van een bepaalde maat.
Verder moet je je beseffen dat de schoen geen doordraagschoen is. De zool is welgeteld 3mm. dik. Ik wissel deze schoen af met de andere (4) schoenparen. De Santoni heb ik gekocht omdat ik vind dat een monkstrap deel moet uitmaken van een garderobe. Het gevlamde uiterlijk en de kleur zorgen verder dat het aantal combinatiemogelijkheden beperkt is. Voor pantalons in donkere kleuren (bruin, zwart, antraciet) is een zwarte schoen daarom veelzijdiger. Verder is een nauwe pijpwijdte (plm. 19 cm.) bijna een vereiste omdat anders de pijp over de gesp valt en het lijkt alsof je een laars hebt gekocht.
Verder moet je je beseffen dat het een kwetsbare schoen is. Ik ben even achter een traptrede blijven hangen en dat leverde direct al een beschadiging van de punt van de zool op, waarvoor ik zometeen even langs de reparateur ga. Ik was tenminste niet van plan mijn Santoni's met een pritt-stift te lijf te gaan.
Samengevat: de Santoni 7021 zou ik beschouwen als een laatste uitbreiding in de breedte van een collectie of zelfs een uitbreiding in de diepte. Als dit het eerste of tweede paar schoenen in je collectie is dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een schoen van Crockett & Jones uit de benchgrade collection. Een mooie bruine wholecut zoals de Alex op de 348 leest bijvoorbeeld. Minder spectaculair, maar een stuk robuuster (in de goede zin van het woord).
Groeten,
Don