Auteur Topic: Santoni  (1766451 keer gelezen)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2640 Gepost op: 08 januari 2007 - 17:11:08
Citaat van: "Carel"
Wel gelijk dat ie moet kijken of zijn voeten nog groeien maar verder vind ik het een beetje zwaar allemaal  :wink:  die jongen vind die schoenen mooi.. ik snap wel dat ie denkt over zijn leeftijd of het wel past..  met een mooie jeans kan ie em perfect dragen en ik denk niet dat hij zich druk kan maken over hoe de broek valt.. als het maar mooi staat.. hij zal wel opvallen op de middelbare school

Het komt misschien wat zwaar over, maar het is in ieder geval eerlijk. Bovendien, hij hoeft zich er niets van aan te trekken. Ik heb me een beetje geprobeerd te verplaatsen in zijn situatie. Ik weet niet of dat geslaagd is. Ik denk dat je ook praktische informatie wilt hebben naast meningen als 'als je het mooi vind koop je het toch gewoon'.

Parsifal: Het enige doel wat ik heb is dat je ook nadenkt over de minder positieve aspecten voordat je een schoen koopt die misschien niet voldoet aan je verwachtingen. Met name als je van plan bent deze schoen 5 dagen per week te gaan dragen dan verwacht ik dat de levensduur korter is dan je misschien denkt.

Groeten,
Don

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2641 Gepost op: 08 januari 2007 - 17:15:38
Citaat van: "Don"
Wel gelijk dat ie moet kijken of zijn voeten nog groeien maar verder vind ik het een beetje zwaar allemaal  :wink:  die jongen vind die schoenen mooi.. ik snap wel dat ie denkt over zijn leeftijd of het wel past..  met een mooie jeans kan ie em perfect dragen en ik denk niet dat hij zich druk kan maken over hoe de broek valt.. als het maar mooi staat.. hij zal wel opvallen op de middelbare school

Het komt misschien wat zwaar over, maar het is in ieder geval eerlijk. Bovendien, hij hoeft zich er niets van aan te trekken. Ik heb me een beetje geprobeerd te verplaatsen in zijn situatie. Ik weet niet of dat geslaagd is. Ik denk dat je ook praktische informatie wilt hebben naast meningen als 'als je het mooi vind koop je het toch gewoon'.

Parsifal: Het enige doel wat ik heb is dat je ook nadenkt over de minder positieve aspecten voordat je een schoen koopt die misschien niet voldoet aan je verwachtingen.

Groeten,
Don

Ja daar heb je ook gelijk in. Het is een blake en is niet echt om dag in dag uit te dragen want daar zal ie niet mooier op worden.. ook met regen is het niet bepaald de juiste schoen voor. Hij zal dat zelf ook wel merken als ie ze past.. ik heb ook een paar santoni's met zo'n dunnen zool en draag ze eigenlijk maar in de warmere maanden.
Tribula

Parsifal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2642 Gepost op: 08 januari 2007 - 17:31:26

Parsifal: Het enige doel wat ik heb is dat je ook nadenkt over de minder positieve aspecten voordat je een schoen koopt die misschien niet voldoet aan je verwachtingen.

Groeten,
Don

Ja daar heb je ook gelijk in. Het is een blake en is niet echt om dag in dag uit te dragen want daar zal ie niet mooier op worden.. ook met regen is het niet bepaald de juiste schoen voor. Hij zal dat zelf ook wel merken als ie ze past.. ik heb ook een paar santoni's met zo'n dunnen zool en draag ze eigenlijk maar in de warmere maanden.

Ik zal deze schoen natuurlijk aangezien de dunne zool uiterlijk maar 2/3 keer per week dragen, zeker met het slechte weer. Als ik deze Santoni's koop, zal ik ze dus gewoon afwisselend met mijn andere schoenen dragen; (want sneakers etc. horen natuurlijk in mijn garderobe aangezien mijn leeftijd :D )

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2643 Gepost op: 08 januari 2007 - 17:33:13
Dat is een mooie aanvulling aan je collectie  :wink:
Tribula

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2644 Gepost op: 08 januari 2007 - 17:41:30
Citaat van: "Parsifal"
Ik zal deze schoen natuurlijk aangezien de dunne zool uiterlijk maar 2/3 keer per week dragen, zeker met het slechte weer. Als ik deze Santoni's koop, zal ik ze dus gewoon afwisselend met mijn andere schoenen dragen; (want sneakers etc. horen natuurlijk in mijn garderobe aangezien mijn leeftijd :D )

Succes met je beslissing en geniet van de verkopers die over het algemeen een stuk aardiger worden als je voor Santoni in de markt blijkt te zijn.

Twee laatste praktische tips voor als je de schoenen gaat passen:
[list=1]
  • trek de kleren aan die je verwacht te gaan dragen bij je Santoni's. (misschien zelfs wel een beetje een open deur 8))
  • De Santoni 7021 valt edit: groot. Normaal draag ik een 8 (EU42), voor Santoni een 7,5. Met de strap heb je nog wat speling in de breedte.  
  • Edit: Koop schoenen (in het algemeen) op het einde van de dag. Gedurende een dag zwellen je voeten op. Zo voorkom je dat je schoenen gaan knellen in de loop van de dag.[/list:o]
    Groeten,
    Don

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2645 Gepost op: 08 januari 2007 - 17:49:58

• De Santoni 7021 valt klein. Normaal draag ik een 8 (EU42), voor Santoni een 7,5. Met de strap heb je nog wat speling in de breedte.
Groeten,
Don

Valt de Santoni niet groot als je normaal een 8 draagt, en voor Santoni een 7,5?
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2646 Gepost op: 08 januari 2007 - 17:53:54
Citaat van: "Peer Gynt"

[list=1]
  • (...)
  • De Santoni 7021 valt klein. Normaal draag ik een 8 (EU42), voor Santoni een 7,5. Met de strap heb je nog wat speling in de breedte.[/list:o]
    Groeten,
    Don
Valt de Santoni niet groot als je normaal een 8 draagt, en voor Santoni een 7,5?

Daar heb ik inderdaad over nagedacht... Ik ben tot de conclusie gekomen dat het een kwestie van perspectief is. De consensus lijkt in ieder geval te zijn dat je gelijk hebt en ik in de bonen ben... :D Ik heb het inmiddels aangepast.

Bottomline: koop em kleiner dan je denkt dat je zou moeten doen op basis van ervaring met andere schoenen.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2647 Gepost op: 09 januari 2007 - 07:49:42
Bottomline: koop em kleiner dan je denkt dat je zou moeten doen op basis van ervaring met andere schoenen.

C&J en Santoni schelen bij mij één maat (8 vs. 7)...

Overigens moet je de schoen dragen als je zin hebt (rusttijden in aanmerking genomen). Daar is het een schoen voor en het is zonde om zo'n mooie schoen niet te showen ;)
Uitzondering zijn natte omstandigheden, het leer kan daar bij mij helaas niet goed tegen.

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel IX
Reactie #2648 Gepost op: 10 januari 2007 - 11:40:44

Groeten,
Don

heb mijn blakes gewoon dag in dag uit gedragen...geen probleem. gewoon tijdig verzolen!

Alex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2649 Gepost op: 10 januari 2007 - 17:13:05
Citaat van: "Parsifal"

Beste SF-leden

Ik ben erg geinterresseerd in deze Santoni's, maar denken jullie dat deze schoenen bij iemand van 15 passen? Want ik liet ze aan enkele van mijn vrienden en familieleden zien en die vonden het niet echt een geslaagde schoen voor mij. Wat vinden jullie? Zouden jullie mij uitlachen als jullie mij op deze leeftijd met deze schoenen zagen lopen?

Ik zou eerder gaan voor een Boot van santoni. Ziet er iets jeugdiger uit en staat beter bij een jeans. Maar dit is mijn mening, lees hierboven al andere meningen ;)

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Santoni - Deel IX
Reactie #2650 Gepost op: 10 januari 2007 - 23:20:36

Iemand deze ergens zien staan? Vind hem mooi maar moet hem toch in real life eens zien.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2651 Gepost op: 11 januari 2007 - 00:04:03
Volgens mij in Rotterdam bij vd Assem.. Komt me bekend voor maar weet het niet 100% zeker.

Dat hele lichte suede lijkt me erg gevoelig voor vuil, maar misschien hou je van poetsen  :)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2652 Gepost op: 11 januari 2007 - 00:07:01
Het is een mooie schoen voor de zomer lijkt me.

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel IX
Reactie #2653 Gepost op: 11 januari 2007 - 15:14:44
ik zou eerder voor iets donkerder gaan, dit is wel erg 'besmettelijk'

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2654 Gepost op: 11 januari 2007 - 20:35:54
Hele mooie schoen voor de zomer. Als deze uitvoering/kleur verkrijgbaar zou zijn in een monk, dan zou die in no time in mijn schoenenkast belanden  :lol:
Volgens mij geeft de lichte kleur van deze schoen niet meer problemen dat een wat donkerder suede, maar ik kan mij vergissen natuurlijk.
Stemt rechts en haalt links in