Auteur Topic: Santoni  (1766456 keer gelezen)

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2595 Gepost op: 29 december 2006 - 20:34:45
Citaat van: "ibookje"
Vandaag bij Oger A'dam en in Arnhem (ben ff naam kwijt) geweest. Behalve de standaard (ietwat brave) modellen niets gezien.

Welke winkel heeft een leuk assortiment? Ik zit zelf in Rdam.

heeft vd Assem niets leuks? :?:
(is toch een van de grotere Santoni dealers)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2596 Gepost op: 29 december 2006 - 20:36:30
Je moet gewoon geluk hebben iets aparts van santoni tegen te komen in de sale.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2597 Gepost op: 30 december 2006 - 11:01:14
Citaat van: "Lex"
Anders zou je even contact op kunnen nemen met Sir Max, deze levert veel MTO (van Santoni weet ik het niet zeker). Volgens mij hebben ze ook wel een gladleren monk in de winkel staan, wel goodyear maakwijze dan....

Gisteren ben ik even bij SirMax geweest. Toen ik op station Heerenveen stond werd ik gebeld door Leone uit Aachen met de heugelijke mededeling dat zij maar liefst vier paren van de 7021 hadden, in de maten 7, 7.5 en 8.

Toch benieuwd naar SirMax ben ik eerst naar Amsterdam gegaan. Ik moet zeggen dat het een plezierig bezoek was, waarbij ik kennis heb gemaakt met Eduard. Bij SirMax hadden ze een Crockett & Jones Savile op de 348 leest (MTO). Dat zal de gladleren monk zijn geweest die je bedoelt. Hoewel interessant, meende ik te weten dat de 7021 van Santoni een subtielere strap en gesp heeft met een iets spitsere leest. De 337 en 341 leest heb ik ook aan mijn voet gezien, maar deze zijn te rond naar mijn smaak.

Op dezelfde dag daarom ook naar Aachen geweest. De winkel is vrij ruim gesorteerd in Allen Edmonds, maar veelal op rondere leesten (dan de C&J 348). Daardoor doet de collectie wat conservatiever aan. Voor het overige weinig tijd gehad om rond te kijken, aangezien ik nog terug naar het noorden moest.

Ondanks het feit dat de MTO C&J Savile op 348-leest wellicht meer waar voor het geld biedt (Goodyear-welted vs. Rapid-blake) uiteindelijk de Santoni gekozen. Ik vind de Santoni net iets verfijnder, een indruk die vooral wordt gewekt door de strap, gesp en patina, de leesten ontlopen elkaar niet heel veel, hoewel de Santoni iets spitser is.

Tot slot hieronder twee afbeeldingen van de 7021 en één afbeelding van de Savile op de 337 leest, ter vergelijking van gesp en strap (348 Savile Tan is MTO en daar heb ik dus geen afbeelding van):

Ik hoop dat zorgvuldig onderhoud in combinatie met relatief weinig dragen (1-2x per week) zal resulteren in een levensduur/ verouderingsproces dat dat van een Goodyear-welted schoen zo dicht mogelijk benadert.

Groeten,
Don

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2598 Gepost op: 30 december 2006 - 11:22:44
Prachtige schoen.. Gefeliciteerd met je aankoop, zeker na zo'n lange zoektocht :wink:
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2599 Gepost op: 30 december 2006 - 11:25:25
Mooi Don! Is het toch nog gelukt!
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2600 Gepost op: 30 december 2006 - 11:31:12
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Gefeliciteerd met je aankoop, zeker na zo'n lange zoektocht :wink:

:D

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel IX
Reactie #2601 Gepost op: 30 december 2006 - 11:49:51
zeker een mooie schoen, zeker die pantina erg mooi

Marcel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2602 Gepost op: 30 december 2006 - 11:49:53
Oef, wat een dunne zool...
Het is inderdaad beter deze niet te gebruiken als 'doordraagschoen'.
 know that I'm born and I know that I'll die, the in between is mine.

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2603 Gepost op: 30 december 2006 - 13:37:36
fraai patina inderdaad, veel plezier ermee!

En iemand die zo'n tocht op 1 dag overheeft voor een paar schoenen, die moet wel een liefhebber zijn! ;)
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Cornerman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
Santoni - Deel IX
Reactie #2604 Gepost op: 30 december 2006 - 16:30:29
Erg mooie schoen. Veel plezier ermee.
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

cheukert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2605 Gepost op: 30 december 2006 - 16:33:28
Santoni's gaan hier in de sale voor HK$3000 - 300e de deur uit :P Helaas geen suede boots gezien
Ik heb overigens nooit gezien dat er in de zool waar de stiknaad zit er nog een extra stukje leer is ingeplakt om het te " dichten"  ook wel leuk, wel dat de buitenzool er overheen is gezet
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2606 Gepost op: 30 december 2006 - 16:45:35
Citaat van: "cheukert"
Santoni's gaan hier in de sale voor HK$3000 - 300e de deur uit :P Helaas geen suede boots gezien
Ik heb overigens nooit gezien dat er in de zool waar de stiknaad zit er nog een extra stukje leer is ingeplakt om het te " dichten"  ook wel leuk, wel dat de buitenzool er overheen is gezet

Dat heeft de C&J handgrade lijn ook.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2607 Gepost op: 30 december 2006 - 18:26:39
Citaat van: "Marcel"
Oef, wat een dunne zool...
Het is inderdaad beter deze niet te gebruiken als 'doordraagschoen'.

Dag shoppen (meer dan 5 km) gaat er prima mee, net nog getest in Antwerpen. Wel opletten bij rottige stukken wegdek (en daar is daar heel veel van) dat je je neus niet verknald.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Riem?
Reactie #2608 Gepost op: 30 december 2006 - 19:40:18
Citaat van: "Cornerman"
Erg mooie schoen. Veel plezier ermee.

Bedankt voor de opmerkingen naar aanleiding van mijn post :) Ik denk dat ik er in de zomer veel plezier van ga hebben. Ik heb de schoen vooral gekocht met het oog op mijn zomergarderobe. Voor de winter heb ik veelal antraciet of zwart wat pantalons betreft...

Bij Leone toonden ze me achtereenvolgens een onderhoudswas, schoenspanners en een onderhoudsmiddel voor de leren zool. Daarvan alleen de laatste meegenomen. Op de terugweg bemerkte ik dat ik een bijpassende riem ben vergeten... Beetje jammer, moet ik op zoek naar een riem voor een schoen die niemand in Nederland verkoopt... :oops:

Groeten,
Don

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Santoni - Deel IX
Reactie #2609 Gepost op: 30 december 2006 - 19:40:35
Vandaag ook weer eens mijn 6140 (rapid blake) aangedaan.
Alhoewel ze prima zitten en ik ze erg mooi vind, stoor ik me ook steeds meer aan de fragiele blake zool... DIe zal ik dus ook niet meer aanschaffen.. De goodyears zijn wel goed.... IK heb met die blakes toch het gevoel dat ik soms op dik papier loop... Vooral op de kinderkopjes in maastricht...
Dat loopt een stuk beter op mijn goodyear assortiment van C&J en EG
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot