Auteur Topic: Santoni  (1766454 keer gelezen)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Riem?
Reactie #2610 Gepost op: 30 december 2006 - 19:47:26
Citaat van: "Don"
Bij Leone toonden ze me achtereenvolgens een onderhoudswas, schoenspanners en een onderhoudsmiddel voor de leren zool. Daarvan alleen de laatste meegenomen.

Verder beetje tevreden over de zaak?

Over het onderhoud (n.a.v. PM): ik gebruik bijenwas van C&J, zowel blank als bruin voor de specifieke plekken. De schoen ziet er nog steeds mooi gepatineerd uit dus met een beetje inspanning moet het lukken de boel goed te houden.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2611 Gepost op: 30 december 2006 - 21:25:15
Don na de grote wereld reis van jou wens ik je heel veel plezier met de nieuwe schoenen en ze zullen jou zeker staan.Een bijpassende riem zal je toch wel vinden in Leeuwarden neem ik maar aan.

Immanuel

• Gast
Reactie #2612 Gepost op: 30 december 2006 - 22:08:22
Citaat van: "Cornerman"
Erg mooie schoen. Veel plezier ermee.

Bedankt voor de opmerkingen naar aanleiding van mijn post :) Ik denk dat ik er in de zomer veel plezier van ga hebben. Ik heb de schoen vooral gekocht met het oog op mijn zomergarderobe. Voor de winter heb ik veelal antraciet of zwart wat pantalons betreft...

Bij Leone toonden ze me achtereenvolgens een onderhoudswas, schoenspanners en een onderhoudsmiddel voor de leren zool. Daarvan alleen de laatste meegenomen. Op de terugweg bemerkte ik dat ik een bijpassende riem ben vergeten... Beetje jammer, moet ik op zoek naar een riem voor een schoen die niemand in Nederland verkoopt... :oops:

Groeten,
Don

misschien wel de kleur, kijk eens wat er op de doos staat en vraag het nog eens.. de schoen staat bij santoni los van de kleur en de meeste schoenen kan je in de diverse kleuren krijgen.. dus weer een nieuwe uitdaging

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2613 Gepost op: 31 december 2006 - 00:49:49
Citaat van: "Migliore"
Vandaag ook weer eens mijn 6140 (rapid blake) aangedaan.
Alhoewel ze prima zitten en ik ze erg mooi vind, stoor ik me ook steeds meer aan de fragiele blake zool... DIe zal ik dus ook niet meer aanschaffen.. De goodyears zijn wel goed.... IK heb met die blakes toch het gevoel dat ik soms op dik papier loop... Vooral op de kinderkopjes in maastricht...
Dat loopt een stuk beter op mijn goodyear assortiment van C&J en EG

Ik ben het inderdaad met je eens dat deze zool erg dun is. Elke andere schoen zou ik graag hebben gekocht in een Goodyear-variant. Soms moet het praktische echter aan de kant worden geschoven voor het esthetische!

In de nabije toekomst wil ik graag nog eens kijken wat er mogelijk is op de 348 leest, maar eerst heb ik nog een MTM-pantalon te goed.

Groeten,
Don

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2614 Gepost op: 31 december 2006 - 00:52:14
Citaat van: "Fastcruiser"

Verder beetje tevreden over de zaak?

Jazeker! Een hele plezierige ervaring. Mij werd zelfs een drankje aangeboden omdat ze wisten dat ik uit Nederland kwam.

Voor het overige een vlotte en attente service. Al met al een goede indruk.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2615 Gepost op: 31 december 2006 - 11:47:02
Citaat van: "ruby tuesday"
Heb je v Assem wel geprobeerd Don? Ik kan me sterk vergissen, maar volgens mij heb ik dit model daar gezien. Misschien in een andere shine dat kan.

De meeste verkooppunten heb ik telefonisch benaderd. Van Assem in Rotterdam heeft voor mij inderdaad de voorraad gecontroleerd, maar daar was de schoen niet aanwezig. Het kan gaan om een misverstand omdat bepaalde verkooppunten een eigen voorraadsystematiek hanteren. Dan is het modelnummer van Santoni niet bruikbaar om de eigen voorraad te controleren. Ik weet niet of dit ook bij Van Assem het geval is.

Heb er niet zelf rondgekeken omdat mijn uitvalsbasis Groningen is. SirMax heb ik gekozen op basis van de e-mailwisseling en Leone nadat ik een positieve reactie heb gehad op mijn brief.

Wat betreft de andere shine: Lex had ook een vergelijkbare schoen bij Hermans in Utrecht gespot, maar toen ik contact met Hermans opnam bleek dat niet de 7021.

Bijzonder is dat de patina op de foto anders uitkomt dan wanneer je de schoen met eigen ogen ziet.

Groeten,
Don

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Santoni - Deel IX
Reactie #2616 Gepost op: 31 december 2006 - 11:57:47
Vandaag ook weer eens mijn 6140 (rapid blake) aangedaan.
Alhoewel ze prima zitten en ik ze erg mooi vind, stoor ik me ook steeds meer aan de fragiele blake zool... DIe zal ik dus ook niet meer aanschaffen.. De goodyears zijn wel goed.... IK heb met die blakes toch het gevoel dat ik soms op dik papier loop... Vooral op de kinderkopjes in maastricht...
Dat loopt een stuk beter op mijn goodyear assortiment van C&J en EG

Ik ben het inderdaad met je eens dat deze zool erg dun is. Elke andere schoen zou ik graag hebben gekocht in een Goodyear-variant. Soms moet het praktische echter aan de kant worden geschoven voor het esthetische!

In de nabije toekomst wil ik graag nog eens kijken wat er mogelijk is op de 348 leest, maar eerst heb ik nog een MTM-pantalon te goed.

Groeten,
Don

Als ik naar het Santoni assortiment  bij Sir Max kijk, oftewel de goodyears...
kan ik niet zeggen dat die esthetisch niet goed zijn, integendeel!!

Dus dat argument is wat mij betreft echt passé!!
Blake heeft volgens mij meet met goedkopere productie te maken dan met een betere look!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2617 Gepost op: 31 december 2006 - 11:58:05
Bij van Assem geeft de computer van alle filialen de voorraad aan.

Immanuel

• Gast
Santoni - Deel IX
Reactie #2618 Gepost op: 31 december 2006 - 12:32:15
to be a man...

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2619 Gepost op: 31 december 2006 - 14:14:59

Blake heeft volgens mij meet met goedkopere productie te maken dan met
een betere look!!

Blijkbaar heb ik mijn reactie onscherp geformuleerd. Ik heb niet willen beweren dat Blake esthetisch superieur is aan Goodyear. Je hebt gelijk dat Blake een andere, minder arbeidsintensieve (en dus goedkopere) maakwijze is dan Goodyear. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik bij de afweging Santoni 7021 of Crockett & Jones Savile het esthetische zwaarder heb laten wegen dan het praktische.

De meeste verkooppunten heb ik telefonisch benaderd. Van Assem in Rotterdam heeft voor mij inderdaad de voorraad gecontroleerd, maar daar was de schoen niet aanwezig. Het kan gaan om een misverstand omdat bepaalde verkooppunten een eigen voorraadsystematiek hanteren. Dan is het modelnummer van Santoni niet bruikbaar om de eigen voorraad te controleren. Ik weet niet of dit ook bij Van Assem het geval is.
Citaat van: "gusto napolitano"
Bij van Assem geeft de computer van alle filialen de voorraad aan.

Vergeeft u mij deze omissie. Zoals het een jurist betaamt leek het mij verstandig mijzelf te exonereren, gezien het feit dat ik 33 verkooppunten heb benaderd... :wink:

Citaat van: "Immanuel"
to be a man...

Edit:Als het om Corthay gaat: natuurlijk was een Jouvet uit de Œdipe-collectie schitterend geweest. Puur praktisch gezien heb ik dan liever 2x Crockett & Jones op een 348 leest.

Groeten,
Don

Immanuel

• Gast
Santoni - Deel IX
Reactie #2620 Gepost op: 31 december 2006 - 14:19:09
Citaat van: "Immanuel"
to be a man...

Mocht dit aan mij gericht zijn, dan kan ik verzekeren dat ik het punt volledig heb gemist.

Groeten,
Don[/quote]

welnee joh, gaat over gusto zn nieuwe onderschrift..

prettige avond allen

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Santoni - Deel IX
Reactie #2621 Gepost op: 31 december 2006 - 15:08:30

Blake heeft volgens mij meet met goedkopere productie te maken dan met
een betere look!!

Blijkbaar heb ik mijn reactie onscherp geformuleerd. Ik heb niet willen beweren dat Blake esthetisch superieur is aan Goodyear. Je hebt gelijk dat Blake een andere, minder arbeidsintensieve (en dus goedkopere) maakwijze is dan Goodyear. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik bij de afweging Santoni 7021 of Crockett & Jones Savile het esthetische zwaarder heb laten wegen dan het praktische.

Groeten,
Don

Ach zo!
Tuurlijk... Ik heb ook wel een voor at dilemma gestaan....
Heb inmiddels beide!!! Overigens niet de 7021, maar de 6140, maar ook de savile (op een 337 leest, dus niet MTO)
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Volgende project
Reactie #2622 Gepost op: 03 januari 2007 - 14:14:01
Hallo allemaal,

Voor mijn volgende project zou ik graag willen weten wie de Santoni Townsend (in donkerbruin) heeft gespot:

Met vriendelijke groet,
Don

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2623 Gepost op: 03 januari 2007 - 15:09:25
Lastig, is een Goodyear Santoni en volgens mij ook voor de Amerikaanse markt als ik het goed heb....
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IX
Reactie #2624 Gepost op: 03 januari 2007 - 15:32:34
Citaat van: "Lex"
Lastig, is een Goodyear Santoni en volgens mij ook voor de Amerikaanse markt als ik het goed heb....

2x goed... dat maakt het eigenlijk alleen maar leuker om de schoen te pakken te krijgen... :wink:

Mocht het nu niet lukken dan kan ik altijd nog voor een Crockett & Jones Westfield kiezen, maar eerlijkgezegd vind ik het medaillon van de Townsend mooier. Kijk en vergelijk:

Groeten,
Don