Auteur Topic: Das reinigen  (42409 keer gelezen)

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Das reinigen
Reactie #90 Gepost op: 19 juni 2013 - 03:22:17
^klinkt plausiebel na beetje googlen.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #91 Gepost op: 19 juni 2013 - 03:48:12
Heinzelmann

alvast een paar opmerkingen over jouw stuk;

ten eerste is het wel grappig dat je mensen aanraad om stoffen zoals tetra & tri in huis te halen die KANKERVERWEKKENDE en milieuverontreinigende eigenschappen hebben!! niks voor niks zijn deze stoffen al vele jaren niet meer in gebruik bij stomerijen

jouw opmerking " De meeste kleding kun je gewoon met water en zeep wassen!" slaat ook de plank mis;  dit geldt misschien voor kleding met een samenstelling etiket uit wol/ polyester maar gaat zeker niet op voor kleding van 100% scheerwol...

mijn advies;   zoek eens een echte vak-stomerij op

Beste Explorator,

Dank voor je reactie, waar ik graag op mijn beurt het volgende over wil zeggen: Ik geef informatie, wellicht 'advies' maar nergens dwingende voorschriften.

Ook klopt het niet "dat ik mensen aanraad om stoffen zoals tetra en tri in huis te halen", zoals je schrijft.
Ik geef juist aan om het buitenshuis te gebruiken, in die exacte bewoording!

Daarnaast noem ik het feit dat tri en tetra kankerverwekkend zijn. ("dat je er ook nog eens de krebs van kan krijgen": 'de krebs' is een ander woord voor die ziekte).

En ook dat het verboden is: "[...]sinds de overheid weet dat [...] is daar moeilijk aan te komen. [...] Met wat speuren op de interwebs kun je nog wel aan tetra, tri of vergelijkbare oplosmiddelen komen." Hoeveel illegaler wil je het hebben?

Jouw opmerking dat mijn opmerking "De meeste kleding kun je gewoon met water en zeep wassen" de plank mis slaat wens ik eveneens krachtig te weerspreken.

Wel degelijk kun je de meeste kleding met water en zeep wassen, sterker nog, er is maar een betrekkelijk klein gedeelte waar dat niét mee kan, of zou kunnen, immers de meeste mensen gebruiken meermalen 's weeks hun persoonlijke wasmachine, maar komen nauwelijks bij 'de stomerij'. Reken maar uit, het klopt wat ik zeg.

En nog los daarvan: waarom zou je kleding van wol ("100% scheerwol"? Dat heet gewoon 'wol' en is altijd 100%, anders heet het geen wol, en altijd geschoren, anders was het wel kasjmier) niet kunnen wassen?
Van zulke onzin heb ik nog nooit gehoord, behalve misschien van een plakpakkenverkoper of vak-stomerij-eigenaar.

Bovendien leg ik juist net uit dàt en hòe dat wél kan, en spreek ik uit jarenlange ervaring door studie, onderzoek en ondervinding.
Beetje gek om dan van een willekeurige voorbijganger te horen dat wat ik al jaren onder mijn handen zie gebeuren helemaal niet kan!
Zou ik het dan allemaal gedroomd hebben? (Of ik was high van de tri, dát zal het wezen..!)

Jouw advies –en dat zul je begrijpen– sla ik dan ook maar gevoeglijk in de wind, tenzij je bedoelt dat ik moet uitkijken voor de neppe "vak-stomerij" als je zegt dat ik naar een "echte" moet zoeken.
(Waar leert iemand dat vak? Hogere Zeevaartschool? TH afdeling Stoomtechniek? Scheikunde in Groningen?)

Neen mon ami Explorator, minder oreren, meer exploreren.
Dan doe ik in voorkomende gevallen het expliceren wel. 
(No pun intended! Toevallig heel toepasselijk voor hier: letterlijk 'terug uitvouwen')

Dat lijkt me voor alle betrokken partijen een stuk rustiger en helderder.
En geloof me: ook jij, zélfs jij, kan waarschijnlijk –hier of daar, ooit nog eens een keer– nog wel wat van me opsteken, zeg ik in alle bescheidenheid.
Maar dan moet je er wel voor open staan, leergierig zijn, en me vooral niet tegenspreken zonder argumenten, want zo heurt dat niet en werkt dat niet, hier net als in de echte wereld, zal je misschien gaan opvallen.

Desondanks bedankt dat je de moeite nam om op mijn epistel te reageren. Neem nu ook nog even de tijd om het goed te lezen zou ik zeggen.

Rechtherzliche Grüße!
Heinzelmann.

Laatst bewerkt op: 19 juni 2013 - 04:03:04 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 19 juni 2013 - 08:11:54
Popcornsmiley. En een meme van iemand die een stoel tevoorschijn trekt.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Das reinigen
Reactie #93 Gepost op: 19 juni 2013 - 13:20:04
Explorator is wel "quality cleaner" volgens zijn profiel! :mrgreen:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 19 juni 2013 - 13:23:56
Jahaa. Wij van WC-Eend, adviseren WC-Eend.

explorator

• Gebruiker
  • Textilreinigungsmeister
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 19 juni 2013 - 13:47:23
Als 4e generatie reiniger van een (voormalig familiebedrijf en hofleverancier ) kan je wel zeggen dat ik wel iets van het vak weet..    :wink

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Das reinigen
Reactie #96 Gepost op: 19 juni 2013 - 13:52:58
Als 4e generatie reiniger van een (voormalig familiebedrijf en hofleverancier ) kan je wel zeggen dat ik wel iets van het vak weet..    :wink

Ok. Argumenten richting Heinz zijn post dan aub!

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #97 Gepost op: 19 juni 2013 - 15:06:35
Explorator is wel "quality cleaner" volgens zijn profiel! :mrgreen:

"Van zulke onzin heb ik nog nooit gehoord, behalve misschien van een plakpakkenverkoper of vak-stomerij-eigenaar."

Aap, mouw...  8)
Laatst bewerkt op: 19 juni 2013 - 15:15:52 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 19 juni 2013 - 15:12:05
Ok. Argumenten richting Heinz zijn post dan aub!

Kom, laat die jongen nou, hij is al zo van me geschrokken waarschijnlijk!

Een middenstander die dacht dat ik aan z'n brood zou komen door zijn geheimen te verklappen...
Ik snap zijn primaire, bijna instinctmatige reactie wel.

(Toch heb ik gewoon gelijk: It's all done with smoke and mirrors!8)
Laatst bewerkt op: 19 juni 2013 - 15:14:51 door Heinzelmann

explorator

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 19 juni 2013 - 15:42:33
Nee hoor,   Ik zal netjes reageren....   En schrikken van jouw opmerkingen;  [-o<

Ik vraag me alleen wel af of jij wel wilt luisteren naar argumenten van iemand die ook meer dan genoeg ervaring heeft met het onderhoud van kleding, maar dit dan doet voor zijn vak ( inderdaad, ik ben een middenstander).   Ik had namelijk het gevoel met een " water- adept te maken te hebben welke in Wageningen heeft gestudeerd  en die je sowieso nooit kan overtuigen.. :wink:
Laatst bewerkt op: 19 juni 2013 - 15:54:40 door explorator

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #100 Gepost op: 19 juni 2013 - 15:48:28
sowieso
live and let die

explorator

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 19 juni 2013 - 15:52:40
 #-o. ;   Je hebt gelijk; ik heb het reeds veranderd.
Laatst bewerkt op: 19 juni 2013 - 15:56:04 door explorator

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 19 juni 2013 - 16:27:10
Zo kun je suede bijvoorbeeld gewoon in de wasmachine wassen  :-^
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #103 Gepost op: 19 juni 2013 - 16:31:05
NknipN

Ik vraag me alleen wel af of jij wel wilt luisteren naar argumenten van iemand die ook meer dan genoeg ervaring heeft met het onderhoud van kleding, maar dit dan doet voor zijn vak ( inderdaad, ik ben een middenstander).

Ja hoor, wil ik best. Geef ze maar!   

Citaat
Ik had namelijk het gevoel met een " water- adept te maken te hebben welke in Wageningen heeft gestudeerd  en die je sowieso nooit kan overtuigen.. :wink:

'Het gevoel' heb je als je op je duim slaat; je bedoelt dat je die gedachte hebt, dat 'idee'.

Dan ben ik benieuwd waar je dat op baseert en welke argumenten je daarbij hebt.
Je lijkt de veronderstelling dat ik daar gestudeerd heb te baseren op –te onderbouwen met– een andere veronderstelling, te weten dat je niemand die in Wageningen heeft gestudeerd ooit van iets kan overtuigen.
Dat natuurlijk een hyperbool, overdrijving of generalisering is, maar bovenal –aantoonbaar– onjuist, want voor geen enkele wetenschapper geldig. (Anders is het –per definitie– geen wetenschapper, natuurlijk.)

Bovendien is het een drogreden van het type tertium non datur, leidend tot een vals dillema, en daarom een ontoelaatbare argumentatievorm en ongeldig argument, voor zover daar überhaupt al over gesproken kon worden...

Maarreh... van jou weet ik het niet, maar ik kom hier niet om ruzie te maken, of om 'gelijk te krijgen', dus ik vind het zo wel welletjes eigenlijk.
Laten we het hier bij laten.

Vertel jij dan eens iets leuks dat we nog niet wisten en waar iedereen wat aan kan hebben?
Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden!  :-^
Laatst bewerkt op: 19 juni 2013 - 16:37:52 door Heinzelmann

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 19 juni 2013 - 16:34:35
Zo kun je suede bijvoorbeeld gewoon in de wasmachine wassen  :-^

Nou... dat ligt er wel aan welk suede; een paar Clarks DBs of een pigskin petje kan inderdaad prima, maar met kleding zou ik het persoonlijk niet aandurven...  :-^

(Wat lopen we ineens gezellig samen te fluiten, Mark!)