Auteur Topic: Das reinigen  (42405 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Das reinigen
Reactie #30 Gepost op: 23 april 2010 - 17:00:04
Geklets in de ruimte. Ik heb nog nooit een das naar de stomerij gebracht en gelukkig maar. Het is algemeen bekend dat je een das beter niet naar de stomerij kunt brengen omdat de das hierdoor zijn fullness kwijtraakt.

Ik wist het niet, maar goed, ik ben dan ook niet zo wijs als een prins.

Charlie

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 23 april 2010 - 17:14:15
Ik wist het niet, maar goed, ik ben dan ook niet zo wijs als een prins.

Alle gekheid op een stokje, ik dacht dat dit toch hier wel algemeen bekend was?

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #32 Gepost op: 23 april 2010 - 18:07:39
x2. Als je maar goed duidelijk maakt hoe en wat je wilt hebben..

Dat heb ik ook ondervonden, kwam mijn pak halen na het innemen en de pijpen waren nog hartstikke breed. Zegt hij : "ja, dat hoort bij een suit" (altijd half NL en EN :)) Het heeft me 3x terug gaan gekost maar hij weet nu wat ik wil en verwacht en levert altijd perfect werk af.
if i stop lying i just disappoint you

explorator

• Gebruiker
  • Textilreinigungsmeister
    • Bekijk profiel
Reactie #33 Gepost op: 23 april 2010 - 18:17:47
Alle gekheid op een stokje, ik dacht dat dit toch hier wel algemeen bekend was?

jouw verhaal klopt gewoon niet,  een das verliest niet zijn " fullness" door het stomen;  een stomerij kan het echter wel verkeerd behandelen!  #-o #-o

( feitje; meer dan 60% van de dassen die ik behandel in mijn bedrijf zijn al definitief beschadigd voordat deze                                  
mijn stomerij binnen komen omdat de klant zelf al geprobeerd heeft de vlek(ken) eruit te halen )            

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #34 Gepost op: 26 april 2010 - 10:04:20
Ten overvloeden wellicht, Charlie, explorator heeft gelijk. Zie hier het volgende citaat van David Hober (van Sam Hober bespoke ties)
Citaat
With the proper care your Sam Hober necktie should last for many years.

There is no easy way to clean a necktie but the best way is to dry clean it at a reliable dry cleaning establishment, one that has extensive experience with fine neckties. Be sure to remind them not to press the tie.

As a general rule you should not iron your tie as the edges have a soft finish and ironing will flatten the edges of your tie.
The old traveler's trick of hanging a tie up while taking a shower works well for minor wrinkles. Better yet, carefully untie your tie by reversing the tie knotting process and hanging the tie up. Gravity will help remove the wrinkles.

Our lined ties use pure wool interlinings which help the tie resist wrinkles and drape beautifully. You can store your ties by hanging them up or rolling them. When rolling your tie take care to not damage the tie’s tip and when hanging a tie rotate the position of the tie to avoid creases.

We do not suggest that you steam your tie as steamers have been known to occasionally “spit” water which can cause water spots. If you need to steam your tie for difficult creases or wrinkles try steaming it from the back.

In a true emergency silk can be spot cleaned with just a little cold water on a cloth. Then dry by very gently rubbing a dry cloth against the silk. Please note that this is not always going to work! The old advice to use soda water is no longer necessary. Long ago water often had salts in it which would chafe the silk. This is no longer the case with the water supply in most places.

Please note that handwoven Thai silk is woven on a traditional wooden loom and irregularities in weave such as slubs, and variations in color are both normal and part of the silk’s charm.

Grenadine ties are woven from a special type of gauze silk which is delicate, please be very careful not to snag the silk. After wearing your tie you may notice a slight movement of the silk, due to the loose weave which is characteristic of grenadine. This is normal and will not change your tie’s knot, drape or overall beauty.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #35 Gepost op: 26 april 2010 - 12:05:12
Ik ben het met Charlie eens, ik heb denk ik 2/3 keer een das naar de stomerij gebracht die vervolgens (i) niet schoon en (ii) volstrekt vormloos terugkwam. Het zal wel aan de kwaliteit van de stomerij liggen maar dit is volgens mij typisch iets dat in theorie goed werkt maar in de praktijk nooit goed uitpakt ;-)
The man with style, is the man who can smile

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #36 Gepost op: 26 april 2010 - 12:07:32
Dat belooft niet veel goeds dan, want als je een das al niet kan laten stomen hoe moet dat dan met de dure pakken en jasjes?

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #37 Gepost op: 26 april 2010 - 12:11:29
Ja, die doen ze over het algemeen wel prima. Volgens mij is het stomen en vervolgens weer in vorm krijgen van een zijden das gewoon lastig.
The man with style, is the man who can smile

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #38 Gepost op: 26 april 2010 - 12:12:45
Mijn vertrouwen in de stomerijenindustrie is er niet veel beter op geworden. Als je een das niet kan stomen kan je ook geen jasje in vorm houden, lijkt mij dan.

Mediaman

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 26 april 2010 - 13:19:22
Dan zie ik maar één sf-waardige oplossing; een nieuwe das kopen.  :)

Charlie

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 26 april 2010 - 16:51:53
Mijn vertrouwen in de stomerijenindustrie is er niet veel beter op geworden. Als je een das niet kan stomen kan je ook geen jasje in vorm houden, lijkt mij dan.

Het beste is denk ik je pak gewoon nog naar de kleermaker brengen. Bijvoorbeeld wanneer je iets koopt bij G&H, raden zij aan om het pak ook naar hen terug te sturen wanneer het schoon moet worden gemaakt. Dit doen zij dan inhuis.

Dan zie ik maar één sf-waardige oplossing; een nieuwe das kopen.  :)

Gewoon zorgen dat je dasje niet vies wordt. Zo moeilijk is dat toch niet... dunkt me.

explorator

• Gebruiker
  • Textilreinigungsmeister
    • Bekijk profiel
Reactie #41 Gepost op: 26 april 2010 - 17:07:20
Het beste is denk ik je pak gewoon nog naar de kleermaker brengen. Bijvoorbeeld wanneer je iets koopt bij G&H, raden zij aan om het pak ook naar hen terug te sturen wanneer het schoon moet worden gemaakt. Dit doen zij dan inhuis.

ik geloof niet dat een modezaak " inhuis" reinigt;  eerder zullen zij een afspraak hebben met een stomerij alwaar zij het kledingstuk onderbrengen.

Mediaman

• Gast
Reactie #42 Gepost op: 26 april 2010 - 17:11:02

Gewoon zorgen dat je dasje niet vies wordt. Zo moeilijk is dat toch niet... dunkt me.

Als je niet werkt en voor de lunch niet buiten komt is dat idd niet moeilijk denk ik. :P

Charlie

• Gast
Reactie #43 Gepost op: 26 april 2010 - 18:14:12
ik geloof niet dat een modezaak " inhuis" reinigt;  eerder zullen zij een afspraak hebben met een stomerij alwaar zij het kledingstuk onderbrengen.

Geen idee, volgensmij heb ik ze ooit horen zeggen dat zij dit wel in huis doen... pin me er niet op vast.

Als je niet werkt en voor de lunch niet buiten komt is dat idd niet moeilijk denk ik. :P

Mijn hol mag ik nimmer verlaten,
Het slot zit erop,
Geen kant kan ik op,
Wat een ellende.

Mediaman

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 26 april 2010 - 18:57:23
Mijn hol mag ik nimmer verlaten,
Het slot zit erop,
Geen kant kan ik op,
Wat een ellende.