Auteur Topic: Das reinigen  (39523 keer gelezen)

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Das reinigen
Gepost op: 14 december 2004 – 22:44:00
Ik vond het een beetje onzin om er een nieuw topic over te openen (weet niet of Nexus dit ok vindt...), maar hoe kan ik het beste een das reinigen? Op een das van mij zitten namelijk wat bier en andere ondefinieerbare vlekken, vrijdag moet ie weer schoon zijn!
ww.dezinvanluxe.nl

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Das reinigen
Reactie #1 Gepost op: 14 december 2004 – 22:53:15
Nexus vindt dat juist zeer ok ;) (houdt het overzichtelijk) -- heb er ff een apart topic van gemaakt.

Wat overigens schijnt te werken is de zijden das op te rollen en in 'n jampotje met wasbenzine te stoppen, dan goed schudden. En de das 'n dag ofzo ophangen zodat de geur er uit trekt.
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Das reinigen
Reactie #2 Gepost op: 14 december 2004 – 23:07:37
Schijnt inderdaad te werken....een das wassen en of stomen schijnt de das te verpesten
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Immanuel

  • Gast
Das reinigen
Reactie #3 Gepost op: 15 december 2004 – 10:54:37
er zijn een soort doekjes te verkrijgen, www.spicknspan.nl
schijnt enorm goed te werken.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Das reinigen
Reactie #4 Gepost op: 15 december 2004 – 15:33:59
met stomen van een das heb ik nog nooit problemen gehad eerlijk gezegd, maar dat heb ik ook maar twee keer gedaan ofzo dus misschien heb ik geluk gehad :)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Das reinigen
Reactie #5 Gepost op: 15 december 2004 – 16:19:37
Gewoon zorgen dat je das niet vies wordt. Slabbertjes zijn uitermate effectief  :roll:
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

guest45

  • Gast
Das reinigen
Reactie #6 Gepost op: 15 december 2004 – 23:10:30
Ik heb mn "old school tie"  een keer mishandeld  :oops:  :oops:  :oops:
maar de stomerij kreeg m weer vertoontbaar gelukkig, wasbenizne had ik ook over gehoord, zelf nog nooit geprobeerd. Doe ik straks wel met mn schoenpoetsdas.

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Das reinigen
Reactie #7 Gepost op: 16 december 2004 – 09:49:07
das vies = poetsdoek
idd
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Das reinigen
Reactie #8 Gepost op: 16 december 2004 – 11:11:48
Het ging meer om biervlekken dan andersoortige vlekken. Heb de das even in een bak water gelegd, hij ziet er nu weer goed uit.

Bedankt voor alle tips!
ww.dezinvanluxe.nl

guest45

  • Gast
Das reinigen
Reactie #9 Gepost op: 16 december 2004 – 18:58:34
met terpentine werkt het iig niet goed.....poetsdoek is wel weer wat schoner moet ik zeggen :)

beau brummel

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Das reinigen
Reactie #10 Gepost op: 15 april 2009 – 16:50:47
"Wat overigens schijnt te werken is de zijden das op te rollen en in 'n jampotje met wasbenzine te stoppen, dan goed schudden. En de das 'n dag ofzo ophangen zodat de geur er uit trekt."

Wat ik altijd doe, en het is een gegarandeerd succes, is inderdaad een schone weckfles nemen, die vullen met een liter wasbenzine en daar de vuile das of dassen (wel de kleuren in de gaten houden: dus blauw bij blauw en in een volgende batch, met schone wasbenzine, rood bij rood) in laten vallen. De dassen hoeven er niet langer dan tien muniten in te liggen. Zorg dat zij helemaal de wasbenzine opnemen. Daarna aan een hanger naast elkaar in de tuin ophangen. Binnen een kwartier zijn zij droog en geurloos.

Bij hardnekkig vuil (hardnekkig omdat er te lange tijd overheen is gegaan voordat deze behandeling is gepleegd) een paar keer de wasbenzinebeurt herhalen.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Das reinigen
Reactie #11 Gepost op: 15 april 2009 – 16:55:00
Ik vraag me af of dat de meest gangbare soorten verontreiniging (koffie, thee e.d.) er ook uithaalt? Vlekken die in water oplosbaar zijn, zijn dat niet altijd in benzine namelijk.

Alliata

  • Gebruiker
  • Berichten: 181
    • Bekijk profiel
Re: Das reinigen
Reactie #12 Gepost op: 15 april 2009 – 17:16:55
Het ging meer om biervlekken dan andersoortige vlekken. Heb de das even in een bak water gelegd, hij ziet er nu weer goed uit.

Let op met water en zijden dassen! Ik heb ooit een vlekje op m'n das proberen weg te krijgen dmv water. Gevolg was dat de vlek wel weg was, maar het water een kring op de das maakte waardoor ik hem alsnog heb moeten weggooien.  #-o
Laatst bewerkt op: 15 april 2009 – 17:21:29 door Alliata
"There are three choices in life: be good, get good or give up."
House MD

Tumblr

maikel

  • Gebruiker
  • Berichten: 351
    • Bekijk profiel
Re: Das reinigen
Reactie #13 Gepost op: 27 maart 2010 – 18:54:56
Hier nu ook een kring door het reinigen met water te zien. Het is gekomen doordat ik de das nat heb gemaakt om de kreukels eruit te persen. Het is gelukkig een heel licht kleurverschil.

Wat denken jullie zou het nog zin hebben om hem alsnog te laten stomen?
Stomen schijnt wel invloed te hebben op de glans.
Laatst bewerkt op: 27 maart 2010 – 18:56:50 door maikel

Charlie

  • Gast
Re: Das reinigen
Reactie #14 Gepost op: 27 maart 2010 – 19:38:01
Voor zover mijn ervaring... moet ik zeggen dat ik mijn das (was wel een oude) heb kunnen weggooien. Indien er een plekje met kleurverschil ontstaat, is het einde oefening...