Auteur Topic: Church's  (82911 keer gelezen)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #60 Gepost op: 23 december 2010 – 18:42:08
Hier bijvoorbeeld, Lucomaremio.

GSA

  • Gast
Re: Church's
Reactie #61 Gepost op: 24 december 2010 – 00:26:27
Eduard Pelger verkoopt ook van die overschoentjes wel van een ander merk .

Ook van Swims, lieve Gusto. (In A'dam iig)

Lucomaremio

  • Gebruiker
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #62 Gepost op: 27 december 2010 – 20:27:54
Dank voor de reacties. Nu nog kijken of ik de moet op kan brengen om met Swimms te gaan lopen.

Een vraag beantwoord volgende vraag alweer gereed.

Ik heb onlangs een pagina bezocht met uitleg over de verschillende grades die men gebruikt in klasse van grade 1 tot en met, volgens mij, grade 8. Weet iemand waar ik deze pagina of een vergelijkbare site kan vinden. Ik kan hem niet meer vinden.

Bedankt alvast.
Iemand die commentaar heeft op stijl, heeft het zelf te weinig.

Lucomaremio

  • Gebruiker
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #63 Gepost op: 01 januari 2011 – 10:55:49
Ik wens alle lezers/deelnemers een goed 2011 toe. Dat er maar mooie meters op nog mooiere schoenen gelopen mag worden.

Iemand die commentaar heeft op stijl, heeft het zelf te weinig.

Lucomaremio

  • Gebruiker
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #64 Gepost op: 12 juli 2011 – 22:24:55
Steeds weer als ik uitkijk naar een volgende paar schoenen, kom in het gezever tegen over het pre- en post Prada gebeuren van Church's.

Persoonlijk vind ik het mooie schoenen en begrijp de commotie daarom ook niet.

Ik zou graag de "tegenstanders" van Church's willen vragen om foto's te plaatsen van de "slechte" kwaliteit van Church's.
Ik en de heren van S&S zijn hiervan niet overtuigd. Ook het gepraat van Binder Finish zou ik graag gestaafd zien met foto's. Mijn volgende paar wordt n.a.w. tenminste een paar Burwoods in Sandelwood en persoonlijk vind ik ze erg mooi.

Volgens de heren van S&S is Binder Finish inderdaad een correctie van de grain, maar dan wel een die bewust is aangebracht om een glans te krijgen en niet om e.e.a. te maskeren. O.a. Allen Flusser was, is hier een liefhebber van en die heeft toch best wat kennis in deze kwestie.

Goed om over modellen in het bijzonder te zwijgen, daag ik een ieder die Church's beneden de maat vinden en C&J vele malen beter vinden, uit om mij en andere liefhebbers van Church's te overtuigen van hun gelijk.
Iemand die commentaar heeft op stijl, heeft het zelf te weinig.

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #65 Gepost op: 12 juli 2011 – 22:56:27
Het is een feit at er volgens mij veel wordt overdreven over de "slechte" kwaliteit. Wel is het zo dat Church meer lelijke modellen voert met Prada als eigenaar. De klassieke modellen zijn volgens mij niet veranderd in kwaliteit. De binder vind ik persoonlijk erg lelijk en lijkt wel plastiek. Je kan ook nooit een mooie patina verkrijgen op binder. Binder is ook krasgevoeliger doordat er en soort vernis op zit. Ik denk ook wel dat je met de binder "laagwaardiger" leder kan masqueren maar dat kan ik niet hard maken natuurlijk. Ik dacht ook wel dat Church de binnenbekleding vaak in stof deed ipv leer zoals bij de concurenten. Mss dat iemand eens wat plaatjes kan posten van zijn Churchs. Ik heb er nog geen van, ik vind ze er vrij saai uitzien maar wie weet ooit een dag...

Mediaman

  • Gast
Re: Church's
Reactie #66 Gepost op: 13 juli 2011 – 06:55:46
Er zijn vrij veel mensen die geloven dat schoenen, horloges, shirts, etc. worden (100% foutloos) gemaakt in een soort Anton Pieck-wereld met daarin kleine oude mannetjes met zilverwitte haren en een klein rond gouden brilletje die krom gebogen met kromme vingers van 50 jaar ambachtelijk werken in een klein rommelig atelier tegen de middeleeuwse stadsmuren aan hun spullen zitten te maken. Het is dat ze die kromme vingers hebben, anders zouden ze een persoonlijk briefje schrijven met een ganzenveer. Dream on. Als er geen 'massaproductie' zou zijn dan zouden wij de meeste spullen niet kunnen krijgen in Nederland en zeker niet tegen de relatief lage prijzen die er betaald worden.

pi

  • Gebruiker
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #67 Gepost op: 13 juli 2011 – 13:33:06
Er zijn vrij veel mensen die geloven dat schoenen, horloges, shirts, etc. worden (100% foutloos) gemaakt in een soort Anton Pieck-wereld met daarin kleine oude mannetjes met zilverwitte haren en een klein rond gouden brilletje die krom gebogen met kromme vingers van 50 jaar ambachtelijk werken in een klein rommelig atelier tegen de middeleeuwse stadsmuren aan hun spullen zitten te maken. Het is dat ze die kromme vingers hebben, anders zouden ze een persoonlijk briefje schrijven met een ganzenveer. Dream on. Als er geen 'massaproductie' zou zijn dan zouden wij de meeste spullen niet kunnen krijgen in Nederland en zeker niet tegen de relatief lage prijzen die er betaald worden.

Mediaman heeft gisteravond nl3 gekeken? :P
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939

Mediaman

  • Gast
Re: Church's
Reactie #68 Gepost op: 13 juli 2011 – 13:54:40
Mediaman heeft gisteravond nl3 gekeken? :P

Nope, wat was er te zien? De strijd om Brussel o.i.d.?

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #69 Gepost op: 14 juli 2011 – 08:44:43
Mijn ervaringen met Church's stammen ongetwijfeld uit het pre Prada tijdperk en hebben mij destijds doen besluiten verder af te zien van Church's, niet omdat het slechte schoenen zijn maar het zijn niet 'mijn' schoenen.
Te klassieke en soms echt minder fraaie modellen, keuze voor zeer stug en vaak niet mooi leder plus voor mijn voeten vaak te smalle leesten, bovendien moeten ze behoorlijk lang en bovendien soms pijnlijk ingelopen worden.
Mijn vrouw heeft overigens nog wel een paar Church's in de kast staan en is er tevreden over, hoewel ook zij rekening moest houden met de nogal smalle leesvoering.
Indien men geen last heeft van wat bredere voeten kunnen Church's wellicht een goede keuze zijn, maar de modellen en leesten van C&J genieten mijn voorkeur in dit vergelijk bovendien kiest men daar gelukkig voor wat zachter leder hetgeen de inloop periode aanzienlijk verkort.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Fleming

  • Gebruiker
  • Berichten: 865
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #70 Gepost op: 14 juli 2011 – 10:12:05
Leone: Church's behoort ook voor mij tot het verleden, maar voeger was het toch zo dat elk model in verschillende breedtes beschikbaar was? Is dat ondertussen veranderd?

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #71 Gepost op: 14 juli 2011 – 10:22:52
Leone: Church's behoort ook voor mij tot het verleden, maar voeger was het toch zo dat elk model in verschillende breedtes beschikbaar was? Is dat ondertussen veranderd?
Ik heb geen idee, hoe het er tegenwoordig aan toe gaat bij Church's en ja ook ik heb al jaren geen Church's meer in mijn kast staan.
De standaard breedte van eigenlijk ieder merk was voor mij okι m.u.v. Church's hier moest ik inderdaad breedte maten kiezen, helaas werd het model daar dan niet beter op qua verhoudingen en het pascomfort voor mijn voeten ook niet.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Paolo

  • Gebruiker
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #72 Gepost op: 29 december 2011 – 21:57:06
Was iets langer dan een week geleden in Londen en liep over Jermyn street en kon het niet laten toch weer eens bij Church naar binnen te lopen. Ik was al weer even op zoek naar een stevige schoen voor nat weer en sneeuw.
Vorig jaar nog met mijn C & Jones leren zool door de regen en sneeuw gelopen en heb besloten dit niet meer te doen.
Uiteindelijk toch de Church Ryder III gekocht (danite zool)waar ik erg blij mee ben. Hij loopt zoals hij toont, super degenlijk kwa materiaal en afwerking. Gewoon een stevige schoen waar je niet alleen in de winter maar ook s'zomers plezier aan kunt hebben.
Hij is natuurlijk niet zo mooi gelijnd als de C&J 348 leest maar voldoet voor mij prima als winterschoen.
Paolo :-D

[attachment deleted by admin]

Cesare

  • Gebruiker
  • Berichten: 955
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #73 Gepost op: 29 december 2011 – 23:21:43
Klopt t dat dit model ook met crepe zool verkocht wordt/werd?
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Paolo

  • Gebruiker
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #74 Gepost op: 30 december 2011 – 11:03:21
Ja inderdaad Cesare, dan krijg je een soort van veredelde Clark? ( Dessert shoe )