Auteur Topic: Church's  (83042 keer gelezen)

Pierlala

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.037
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #45 Gepost op: 15 december 2010 – 19:24:11
Floriss,

Ik heb eigenlijk een soort traditie dat ik mijn schoenen koop op Jermynstreet, zonder eigenlijk in Nederland te kijken. Ik ben en blijf echter wel een Hollander en ben benieuwd of de prijs die ik omgerekend betaald heb, euro 525,00 een beetje overeenkomt met Nederland of dat ze daar toch voordeliger zouden zijn.

Voor een Hollander heb je mooie schoenen gekocht.
Bravo.
Church heeft mij, tot nu toe, nog nooit kunnen verleiden om mijn geld te ruilen voor een paar schoenen.
Maar ik hou ze zeker in de gaten.

Zou je eens een foto willen plaatsen van je collectie "Jermyn schoenen"?
Het is maar hoe je het bekijkt..

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #46 Gepost op: 15 december 2010 – 20:21:44
Nee, spreek ajb voor jezelf of wordt moderator.

Mag toch gevraagd worden?

Het advies is je al eerder gegeven; relax.

Tone down MM. Iemand die op een forum een post begint met Best Forum, mag ik daar even mee dollen?
Ik mag toch vragen waarom hij dat wil weten? Ik vind het een beetje vreemde eerste post.

Floriss,

Ik heb eigenlijk een soort traditie dat ik mijn schoenen koop op Jermynstreet, zonder eigenlijk in Nederland te kijken. Ik ben en blijf echter wel een Hollander en ben benieuwd of de prijs die ik omgerekend betaald heb, euro 525,00 een beetje overeenkomt met Nederland of dat ze daar toch voordeliger zouden zijn.

De ervaring om op Jermynstraat de schoenen te kopen lijkt me sowieso wel wat extra waard. Ben benieuwd naar je collectie, je hoort in NL eugenlijk niet zoveel over Church.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mediaman

  • Gast
Re: Church's
Reactie #47 Gepost op: 15 december 2010 – 21:00:02
Tone down MM. Iemand die op een forum een post begint met Best Forum, mag ik daar even mee dollen?
Ik mag toch vragen waarom hij dat wil weten? Ik vind het een beetje vreemde eerste post.

Je hebt een vreemd gevoel voor humor, een vreemde ongepaste manier om nieuwe leden te begroeten en vervolgens begin je met slijmen. Het zal wel aan mij liggen, domme Mediaman,....

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #48 Gepost op: 15 december 2010 – 21:17:47
domme Mediaman,....

Hou dat vast. Verder niet overal mee bemoeien, nergens voor nodig.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Lucomaremio

  • Gebruiker
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #49 Gepost op: 15 december 2010 – 21:32:34
Heren heren, rustig aan. Het gaat per definitie maar om schoenen.

Ik zou graag mijn schoenen willen tonen, de nieuwe aanwinst reeds gedaan, maar mijn beide paar C&J, de Halam in bruin en de Monkton in Cognac zijn terug naar de fabriek. Afgegeven aan de heer Abdel Chouaib die mij zeer juist heeft behandeld. Mijn schoenen vertonen vervelende "cracks" en ze zullen opnieuw worden opgespannen en verhit om een betere pasvorm te krijgen. Verder worden ze gereinigd als ik hen beloofde nooit meer zaken van The Royal Treatment te gebruiken.

Zoals gezegd is James van Church's een ware vakman. Elke vraag over leer en de juiste onderhoud hiervan wordt met veel passie en overtuiging beantwoord. Alle info over onderhoud met dubbele deklagen kunnen wat mij betreft het ronde archief in. Hijzelf droeg 7 jaar oude schoenen die er zeer fraai uitzagen. strak gepoetst en alleen de neus glimmend. Briljant.

Tip van hem, waarvan ik niet wist dat zou werken; eens per 6 maanden met blanke was de schoenen flink reinigen en uitpoetsen, daarna om de 14 dagen gewoon onderhoud en geen dubbele creme/was  behandelingen. Heb dit toegepast met mijn 6 jaar oude zwarte Greve's. Resultaat, echt nieuwe schoenen met een mooie leerstructuur. Geen zichtbare "deklagen" meer.

Om vandaag af te sluiten een slogan die ik van iemand op dit forum tegenkwam. Treffend.
"Iedereen die commentaar heeft op stijl, heeft het zelf te weinig."  =D>



Iemand die commentaar heeft op stijl, heeft het zelf te weinig.

Ervι

  • Gebruiker
  • Berichten: 143
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #50 Gepost op: 15 december 2010 – 21:35:46



Tip van hem, waarvan ik niet wist dat zou werken; eens per 6 maanden met blanke was de schoenen flink reinigen en uitpoetsen, daarna om de 14 dagen gewoon onderhoud en geen dubbele creme/was  behandelingen. Heb dit toegepast met mijn 6 jaar oude zwarte Greve's. Resultaat, echt nieuwe schoenen met een mooie leerstructuur. Geen zichtbare "deklagen" meer.




Wat is gewoon onderhoud?


edit: Citaat toegevoegd.
Laatst bewerkt op: 15 december 2010 – 21:38:16 door Ervι

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #51 Gepost op: 15 december 2010 – 21:43:20
Verder worden ze gereinigd als ik hen beloofde nooit meer zaken van The Royal Treatment te gebruiken.

Waarom moest je hen dat beloven?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Lucomaremio

  • Gebruiker
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #52 Gepost op: 15 december 2010 – 21:45:58
Volgens James gewoon onderhoud en ik heb nog geen betere manier gevonden;

Per 14 dagen;
Vuil afborstelen
Nat lapje schoenen reinigen en laten drogen
(Kleur) waslaagje aanbrengen, ook op de tong en lekker laten drogen
Uitborstelen
Voor extra glans extra laagje was aanbrengen en drogen, uitborstelen.
Met een oude panty napoetsen
Zoolrand kleuren

Periodiek kleurcreme gebruiken.

Mocht iemand een betere manier hebben, dan hoor ik en leer ik dit graag.

Floriss
Men was niet onder de indruk van het resultaat en vond de manier welke Danny beschrijft teveel van het goede.
Leer is sterk genoeg om tegen een stootje te kunnen en moet wel kunnen blijven ademen.

Laatst bewerkt op: 15 december 2010 – 21:48:34 door Lucomaremio
Iemand die commentaar heeft op stijl, heeft het zelf te weinig.

Ervι

  • Gebruiker
  • Berichten: 143
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #53 Gepost op: 16 december 2010 – 08:31:34
Duidelijk, dank je.

Pierlala

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.037
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #54 Gepost op: 16 december 2010 – 19:02:34
Heren heren, rustig aan. Het gaat per definitie maar om schoenen.

....
.....
....

Maar schoenen? Je zegt: maar schoenen?
Begrijp je het niet of maak je maar een grapje?

Verder vind ik je berichten informatief. (van Danny heb ik me al nooit iets aangetrokken)
Waarvoor dank.

edit:
Laatst bewerkt op: 16 december 2010 – 19:23:21 door Pierlala
Het is maar hoe je het bekijkt..

Lucomaremio

  • Gebruiker
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #55 Gepost op: 16 december 2010 – 20:25:29
Peirlala,

Je weet dat je alles in het juiste perspectief dient te plaatsen.
Schoenen zijn, na mijn gezin, mijn voornaamste passie.

Om twee heren hierover een woordenstrijd te zien voeren gaat mij in dit perspectief iets teveel.

Al met al, grapje dus. Lekker leven en laten leven en idolaat raken van een paar mooi stukjes leer welke met passie zijn gefabriceerd.

Gegroet,
Iemand die commentaar heeft op stijl, heeft het zelf te weinig.

Advocatus

  • Gebruiker
  • Berichten: 726
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #56 Gepost op: 16 december 2010 – 20:31:44
Haha, Pierlala was schertsend, joh! <sarcasm> Voor mensen die schoenen 'maar schoenen' vinden is hier op Stijlforum natuurlijk geen plek! </sarcasm>

Volgens mij is hij het volmondig met je andere opmerkingen eens. Evenals ik. Dank voor je goede bijdragen!

Lucomaremio

  • Gebruiker
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #57 Gepost op: 23 december 2010 – 18:02:07
Vraagje aan de leden van dit forum.

Wie weet van het bestaan van hoesjes of iets dergelijks met een rubberen onderkant, die je over je schoenen kunt dragen. Dit moet het lopen in de sneeuw gemakkelijker maken en er voor zorgen dat mijn juweeltjes niet beschadigen.

Ik loop nu uit pure ellende op een paar aftandse Van Lier's en dat kan niet de bedoeling zijn.
Laatst bewerkt op: 23 december 2010 – 18:14:57 door Lucomaremio
Iemand die commentaar heeft op stijl, heeft het zelf te weinig.

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #58 Gepost op: 23 december 2010 – 18:26:00
Dat zijn Swims. Lees je even in in de diverse topics, ze zijn hier de laatste dagen uitvoerig besproken
Be yourself no matter what they say

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #59 Gepost op: 23 december 2010 – 18:36:35
Eduard Pelger verkoopt ook van die overschoentjes wel van een ander merk .
Support your local Mikey Fuoco chapter.