Auteur Topic: Church's  (82920 keer gelezen)

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #15 Gepost op: 15 april 2009 – 01:29:48
eterum censeo Carthaginem esse delendam

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #16 Gepost op: 15 april 2009 – 01:35:45
Aaaaaa ... nog een informatie. Ik heb deze schoenen gekocht via www.herringshoes.co.uk. (Church's sale and seconds) De prijs was GBP 195.
eterum censeo Carthaginem esse delendam

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #17 Gepost op: 15 april 2009 – 17:43:14
Nette schoen, voor een nette prijs.
cyka blyat

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #18 Gepost op: 15 april 2009 – 17:46:08


Ook leuk.
cyka blyat

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #19 Gepost op: 15 april 2009 – 21:09:00


Ook leuk.

weet je, dat is al een erg oude leest van church, jaren 40, en profiel is ie nog veel mooier

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #20 Gepost op: 15 april 2009 – 21:29:15
Was het afgelopen weekend in London. In de etalages van de diverse Churchs' stores stonden deze en een aantal andere modellen fraai uitgestald en hadden een prominente rol in het geheel waar voorgaande jaren de meer ingetogen modellen een hoofdrol hadden.
Ik zal mijn Diplomats op de 73 leest weer eens oppoetsen. Een mooie afwisseling op het strakke italiaanse Santoni geweld... 
 
Be yourself no matter what they say

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #21 Gepost op: 15 april 2009 – 22:49:00
Fantastische spectators! Kan je dat ergens - of via internet - kopen?
eterum censeo Carthaginem esse delendam

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #22 Gepost op: 16 april 2009 – 17:18:15
weet je, dat is al een erg oude leest van church, jaren 40, en profiel is ie nog veel mooier

Ik geloof je.
cyka blyat

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #23 Gepost op: 23 mei 2009 – 03:11:31
Church's Sahara - Bookbinder Fume
(crepe zolen)









eterum censeo Carthaginem esse delendam

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #24 Gepost op: 23 mei 2009 – 08:53:42
Bookbinder is de naam die Church geeft aan corrected grain leather wat een laagwaardig type leder is ten opzichte van het topgrain leder van de andere makers. Het heeft een erg glanzende schijn over zich die soms wel wat plastiekerig kan overkomen.

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #25 Gepost op: 23 mei 2009 – 10:17:18
Bookbinder is de naam die Church geeft aan corrected grain leather wat een laagwaardig type leder is ten opzichte van het topgrain leder van de andere makers. Het heeft een erg glanzende schijn over zich die soms wel wat plastiekerig kan overkomen.

Inderdaad ... alleen Church's corrected grain leather (daarvoor gebruiken ze wat oudere koeien) komt niet plastiekerig over in tegenstelling tot de andere merken. Ik heb nog Shipton & Heneage Childrey Boots uitgevoerd in corrected grain leather (gemaakt door Alfred Sargent - AS Childrey). Puur plastik !!!  Blijkbaar daarom kosten Church's in corrected grain leather bijna net zo veel als de in het topgrain leder gemaakte schoenen.
eterum censeo Carthaginem esse delendam

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #26 Gepost op: 23 mei 2009 – 10:45:22
Inderdaad ... alleen Church's corrected grain leather (daarvoor gebruiken ze wat oudere koeien) komt niet plastiekerig over in tegenstelling tot de andere merken. Ik heb nog Shipton & Heneage Childrey Boots uitgevoerd in corrected grain leather (gemaakt door Alfred Sargent - AS Childrey). Puur plastik !!!  Blijkbaar daarom kosten Church's in corrected grain leather bijna net zo veel als de in het topgrain leder gemaakte schoenen.

Eerlijk gezegd heb ik deze schoenen – Church’s Sahara – gekocht om vier redenen:
1.Ik wou Church’s leest 81 uitproberen want mijn oog viel op Church’s Burwood gemakt op dezelfde leest.
2. Deze schoenen waren “spotgoedkoop” (sale and seconds) – drie keer goedkoper dan de Church’s Burwood.
3. Ik wou graag een soort van nieuwe stads wandelschoenen hebben – voor de echte stadswandelingen - waarvoor mijn country boots Alfred Sargent Grasmere te “country” zijn.
Crêpe zolen kan je er uitstekend voor gebruiken. Daarom heb ik deze Church’s een halve maat groter genomen.
4. Het meest belangrijk: zeer opmerkelijke en “exotische” combinatie: corrected grain leather (bijna een lakschoen die in het geval van Church’s godzijdank niet plastikerig oogt … op crêpe zolen … uitgevoerd als Sahara Boots die hun oorsprong in de II WO vinden … Geweldig anders dan andere!

eterum censeo Carthaginem esse delendam

BB

  • Gebruiker
  • Berichten: 117
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #27 Gepost op: 25 augustus 2009 – 18:25:11

mag er best wezen


Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Church's
Reactie #28 Gepost op: 25 augustus 2009 – 19:16:39
Sorry, ik vind die bookbinder crep sahara boots echt lelijk!
"anders", dat dan weer wel!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.417
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #29 Gepost op: 05 september 2009 – 00:05:18
Ik heb zelf de 7358 (suede chukka boot) op de 103 leest, custom grade. Ze zien er na een jaartje of acht niet mooi uit, ik heb ze nooit echt onderhouden, maar ze lopen nog voortreffelijk. Er zat een lichte rubberen zool onder en die is gewoon helemaal vies en ook het suede mag wel een goede reiniging ondergaan. Ze zijn niet bepaald slank en de neus is nogal rond maar ik begin ze steeds meer te waarderen.
Binnenkort laat ik ze opknappen.
Laatst bewerkt op: 05 september 2009 – 00:13:12 door Mr.Barry