Auteur Topic: Church's  (83076 keer gelezen)

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Church's
Gepost op: 24 juli 2008 – 09:20:12
Ik zie dat er nog geen topic over Church is (of mss heb ik er over gekeken). Ik lees hier op het forum verschillende negatieve reacties over het merk. Het zou kwalitatief achteruitgegaan zijn nadat Prada het heeft overgenomen. Op de Amerikaanse tegenhanger (AAAC en Styleforum) lees ik dit ook. Ze " verwijten" Church corrected grain leather te gebruiken (wat inferieur is in vergelijking met het top grain) en daarvoor toch nog hoge prijzen te vragen. verder lees ik ook dat er een kwaliteitsvollere lijn van Church is die schoenen maakt op de manier van voor Prada en kunnen gelijk gesteld worden met handgrade C&J. Is er hier iemand op de hoogte van hoe het juist zit? Is het mogelijk op het zicht en tast corrected grain en top grain van elkaar te onderscheiden vermits ik top grain prefereer uiteraard. Volgens andere fora zou corrected grain plastiekachtige glans hebben. Ook zou het minder mooi verouderen en vermits er een soort finish (polish binder) op zit is het na een krasje niet of heel moeilijk weer bij te kleuren omdat het leder geen pigment meer opneemt. Mss kan iemand zijn ervaringen meedelen. Zijn de benchgrades van C&J ook gemaakt uit corrected grain?
Laatst bewerkt op: 05 april 2009 – 22:57:42 door Jesper

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Church
Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2008 – 09:24:49
Vorige week zag ik dat Church nu ook verkrijgbaar is in de Bijenkorf te Amsterdam.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: Church
Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2008 – 10:56:59
Citaat van: "MaChemist"
Volgens andere fora zou corrected grain plastiekachtige glans hebben. Ook zou het minder mooi verouderen en vermits er een soort finish (polish binder) op zit is het na een krasje niet of heel moeilijk weer bij te kleuren omdat het leder geen pigment meer opneemt.



Alles wat je hier zegt over corrected grain is correct, zo weet ik uit ervaring
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Church
Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2008 – 11:30:01
Kan iemand mss een foto plaatsen van corrected grain en van top grain naast elkaar zodat we de verschillen kunnen zien. Of zijn er typische zaken die dadelijk opvallen (is het echt zo plastiekerig als ze schrijven) aan corrected grain?

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Church
Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2008 – 11:36:14
Citaat van: "MaChemist"
Kan iemand mss een foto plaatsen van corrected grain en van top grain naast elkaar zodat we de verschillen kunnen zien. Of zijn er typische zaken die dadelijk opvallen (is het echt zo plastiekerig als ze schrijven) aan corrected grain?


Gaat over meubels, maar het idee is hetzelfde lijkt me.

http://www.all-about-leather.co.uk/types.htm

Voor mij is het nu duidelijk wat het verschil is. Zo'n coating ziet er vaak erg kunstmatig uit. Dan ga je twijfelen of je wel met leer te maken hebt. Sportschoenen of wat goedkopere schoenen hebben het ook vaak. Wel leer, maar je ziet het er niet aan af.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Church
Reactie #5 Gepost op: 24 juli 2008 – 15:11:07
Dank je voor de link. Het is dus echt een kunststof die ze aanbrengen over het leer (polish binder). Dan rijst bij mij de vraag hoe moet je zulk leer onderhouden? Geen enkele creme of was zal het leer kunnen voeden. In principe zit je op die manier een laag kunststof te blinken met bijenwas (gaat dat wel?). Het enige echte voordeel dat ik kan indenken, is dat het lder erg waterafstotend zal zijn. Iemand een idee hoe het zit voor C&J benchgrades? Is dit ook corrected grain en voorzien van een nep top grain patroontje.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Church
Reactie #6 Gepost op: 24 juli 2008 – 16:46:21
Citaat van: "MaChemist"
Iemand een idee hoe het zit voor C&J benchgrades? Is dit ook corrected grain en voorzien van een nep top grain patroontje.

Nee zeg, dat zou wat zijn. Volgens mij is het meeste leer van C&J zog. 'crust leather' (of, zoals het heet op de pagina waarnaar Peer linkt, 'pigmented leather'). Het leer wordt niet zoals aniline leer in stukken in een kleurbad gedompeld maar pas achteraf gekleurd, als het al tot schoen is verwerkt. Hierdoor krijgt je subtiele kleurverschillen, zo kun je ook een gepatineerd effect krijgen. Aniline gekleurd leer is egaal van kleur.

Heb ik het zo een beetje correct verwoord Soli?

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Church
Reactie #7 Gepost op: 24 juli 2008 – 22:40:25
C&J gebruikt corrected grain in sommige van de benchgrades volgens andere fora. Deze worden aangeduid met "cavalery calf", "boned calf".
De Hallam blijkt in die versie te bestaan.

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Church
Reactie #8 Gepost op: 03 februari 2009 – 13:35:37
http://www.allitalianstyle.com/detail.asp?tip=SU&type=1&brand=CH

Daar staan aardig wat Church's voor de mensen die hun maat weten of het risico durven te nemen.

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Re: Church
Reactie #9 Gepost op: 03 februari 2009 – 17:59:42
ik heb een paar leuke paarse gekocht, boot met spekzool.. ergens in de zeeuwse polder..
Tribula

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Church
Reactie #10 Gepost op: 03 februari 2009 – 18:32:27
Die site van Duco is overigens een stuk duurder dan die ene zaak in de Zeeuwse polder.

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Re: Church
Reactie #11 Gepost op: 03 februari 2009 – 19:31:44
ja had ik ook al door.. :lol:
Tribula

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #12 Gepost op: 15 april 2009 – 01:09:20
Ik heb penny loafers van Church's gekocht: Church Salisbury (leest 93). Deze leest is een beetje korter dan leest 341, 348 of 337 van C&J. Je moet het een halve maat groter nemen dan jouw gewone maat van C&J. Deze loafers doen qua maakwijze, solide indruk, leerkwaliteit en afwerking zeker niet onder C&J benchgrade. Die maken toch onafwendbare indruk dat ze veel "massiever" en zwaarder waren dan C&J loafers. Als je dan uitermate vast in je schoenen wil staan neem dan deze Church's. Wil je meer conservatief overkomen ... dan is Church Salisbury zeker voor jou. Loop je rond met de gedachten dat de economische crisis juist door een inmenging van de staat (constante verlagingen van de rente door Alan Greenspan van bovenaf opgelegd) in de marktwerking is ontstaan waardoor de Founding Fathers in hun eigen kisten in onbegrensde woede uitbarstingen ... dan koop je een liberaal conservatieve schoeisel zoals Church Salisbury. Geen fratsen, geen kitscherigheid, geen goedkope sensatie tegenover conservatieve waarden en kwaliteit. :lol:
eterum censeo Carthaginem esse delendam

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #13 Gepost op: 15 april 2009 – 01:24:51
eterum censeo Carthaginem esse delendam

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Church's
Reactie #14 Gepost op: 15 april 2009 – 01:26:27
eterum censeo Carthaginem esse delendam