Poll

Hoe strak moet het pak, hoe beklemd het hemd?

Camiceriaal
11 (12.1%)
Strak is niet strak genoeg
5 (5.5%)
Strak is strak genoeg
53 (58.2%)
Iets meer ruimte, graag
21 (23.1%)
Doe maar lekker los
1 (1.1%)
Geef me alle ruimte
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 80

Poll gesloten: 23 mei 2008 - 15:44:20

Auteur Topic: The Battle of the Fit  (287126 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #90 Gepost op: 27 mei 2008 - 16:11:06
Citaat van: "Carwo"
Hehe. Hoe oud ben je, Velponi, if I may ask?

Pas 34, maar je bent zo oud als je je voelt he. :?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #91 Gepost op: 27 mei 2008 - 16:13:59
Citaat van: "Velponi"

Pas 34, maar je bent zo oud als je je voelt he. :?

Zeker!

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #92 Gepost op: 28 mei 2008 - 22:48:58
Picture perfect. Dit is geen fit voor mijn lichaam (de lengte van de broek bijvoorbeeld), maar het staat deze meneer zeer goed. Ook de fit van het jasje is mijns inziens just right.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #93 Gepost op: 28 mei 2008 - 23:38:54
Voor de bollere mede mens inderdaad een mooie fit. Ik zou de broek toch iets korter willen als ik hem was ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #94 Gepost op: 29 mei 2008 - 00:03:39
Citaat van: "Timothy"
Voor de bollere mede mens inderdaad een mooie fit. Ik zou de broek toch iets korter willen als ik hem was ;)

Ja misschien korter en pijp iets smaller, daardoor lijkt hij optisch langer en minder bol

(lekker geformuleerd tim  :lol: )
Quotidie potest esse ultimo die

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #95 Gepost op: 29 mei 2008 - 00:13:24
Citaat van: "Bachelor"

Ja misschien korter en pijp iets smaller, daardoor lijkt hij optisch langer en minder bol

Niet dus, deze broek is ideaal voor hem. Een kortere pijp zorgt voor verticale lijnen die hem optisch korter doen lijken (dik en klein is een slechte combinatie!). En wanneer je de pijp van de broek smaller maakt zal je z'n brede taille enkel benadrukken. De bredere pijp maskeert die nu.

De fit van de kleding van deze heer vind ik eigenlijk ook een voorbeeld van ideale pasvorm.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #96 Gepost op: 29 mei 2008 - 00:18:43
@ D: net als Timothy zou ik de broek iets korter doen, zowel voor de elegantie als voor het 'verlengende' aspect: nu lijkt hij korter door de te lange pijpen; zoals jij zegt: niet smallere pijpen.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #97 Gepost op: 29 mei 2008 - 00:51:08
Citaat van: "paulbrussel"
@ D: net als Timothy zou ik de broek iets korter doen, zowel voor de elegantie als voor het 'verlengende' aspect: nu lijkt hij korter door de te lange pijpen; zoals jij zegt: niet smallere pijpen.

Precies. Misschien denkt D dat ik op hoogwater doel maar dat is dus niet zo.
Ik opteer alleen voor een broek die valt zoals dat hoort, zonder onnodige kreukels dus.

(trouwens misschien is hij wel lang en dik...uit dit plaatje blijkt in ieder geval niets qua verhouding lengte/dikte... vind ik)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #98 Gepost op: 29 mei 2008 - 07:35:44
Citaat van: "Daedalus"
Citaat van: "Bachelor"

Niet dus, deze broek is ideaal voor hem. Een kortere pijp zorgt voor verticale lijnen die hem optisch korter doen lijken (dik en klein is een slechte combinatie!). En wanneer je de pijp van de broek smaller maakt zal je z'n brede taille enkel benadrukken. De bredere pijp maskeert die nu.

De fit van de kleding van deze heer vind ik eigenlijk ook een voorbeeld van ideale pasvorm.

Exactly my thoughts, D.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #99 Gepost op: 29 mei 2008 - 08:12:11
Eens met Tim.

Die broek is gewoon te lang. Jouw stelling zou opgaan Daedalus, als er niet een vouw of vijf, maar een enkele (of misschien dubbele) knik onderaan de pijp aanwezig zou zijn. Nu heeft het hetzelfde effect als ware het een omslag  :arrow: ruis  :arrow: optisch kortere lijnen :arrow: ietwat corpulente meneer lijkt nog ronder.

Ben ik trouwens de enige die zich afvraagt of de pijpen wel van gelijke lengte zijn?

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #100 Gepost op: 29 mei 2008 - 09:25:52
Als je even inzoomt zie je dat de pijpen wel degelijk van gelijke lengte zijn. Alleen de rechterpijp rust een beetje raar op de schoen.

Nog even over de lengte; die is niet te lang. Je kan de broek te lang vinden, maar de lengte en de daarbij behorende knikken dragen mijns inziens bij aan de look en proporties. De broek in combinatie met het jasje benadrukken juist de positieve kanten van zijn fysiek.

:wink:

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
The Battle of the Fit
Reactie #101 Gepost op: 29 mei 2008 - 10:15:18
Deze fit vind ik top

Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #102 Gepost op: 29 mei 2008 - 10:31:13
Meestal ben ik één van de eerste die roept dat een broek te lang is, maar om de één of andere reden past het bij deze heer. Heeft idd te maken met de totale look icm zijn fysiek.

Ik zal wel koorts hebben, zo even de temperatuur opnemen. :lol:
This, madame, is Versailles.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #103 Gepost op: 29 mei 2008 - 10:34:53
Citaat van: "Solitarias"
Deze fit vind ik top
[Plaatjes]

Tweede plaatje doet het bij mij niet.

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #104 Gepost op: 29 mei 2008 - 10:36:42
Citaat van: "Rogier"
Meestal ben ik één van de eerste die roept dat een broek te lang is, maar om de één of andere reden past het bij deze heer. Heeft idd te maken met de totale look icm zijn fysiek.

Ik zal wel koorts hebben, zo even de temperatuur opnemen. :lol:

Precies! Dat heb ik nou ook.