Hmm, leuk gevonden D. maar wat met name de tweede foto vooral toont is dat zelfs de Duke niet onfeilbaar is. Het jasje sluit slecht, om niet te zeggen lelijk, en de mouwen zijn gewoon te kort.
Wat betreft Velponi's jasje moet ik zeggen dat de link die hij gaf naar het andere setje foto's het geheel er inderdaad beter uit laat zien.
Ik zit maar te wachten tot Carwo zijn ideale pasvorm/silhouette zou gaan verdedigen, dan doe ik het maar.

Wat betreft de lengte van de mouwen van het jasje, denk ik dat ze waarschijnlijk niet te kort te zijn. Als je kijkt naar mouw numero 1 zie je dat de lengte 'correct' is, ongeveer 1 cm manchet zichtbaar waarbij het shirtmanchet de hele pols bedekt.
Als we dan kijken naar plooien 2 en 3 zien we dat de Duke zijn arm strak en wat stijfjes tegen zijn torso heeft gedrukt, waarbij de mouw omhooggekropen is. Vandaar dat de mouw te kort lijkt?
De plooi bij de sluitknoop van het jasje van de Duke is bekend probleem bij 4x1 (Kent style DB) doublebreasted. In mindere mate bij 6x2 DB, merk ik bij mezelf. Als je je lichaam iets draait ontstaat er een plooi door spanning op de sluitknoop. Hoort erbij, mijn inziens.
Zie ook deze foto's waarbij de plooi bij de sluitknoop zichtbaar is.