Poll

Hoe strak moet het pak, hoe beklemd het hemd?

Camiceriaal
11 (12.1%)
Strak is niet strak genoeg
5 (5.5%)
Strak is strak genoeg
53 (58.2%)
Iets meer ruimte, graag
21 (23.1%)
Doe maar lekker los
1 (1.1%)
Geef me alle ruimte
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 80

Poll gesloten: 23 mei 2008 – 15:44:20

Auteur Topic: The Battle of the Fit  (260247 keer gelezen)

Monsieur Seriziat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.823
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #15 Gepost op: 10 februari 2008 – 22:54:21
met alle respect Migliore, maar dat is niet de JK stijl waar marcos het over heeft --> broekspijpen 11 cm boven de grond en 18,5cm pijpen zou jezelf buiten de groep plaatsen. Je outfit is gewoon prima, netjes, elegant.. maar niet 'extreem'  :wink:

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #16 Gepost op: 10 februari 2008 – 22:55:59
Citaat van: "Migliore"
Kan dit niet als Lawyer of IB??
D้nk het niet: jasje werd gemaakt toen je nog wat slanker was  :lol:  - en: die zakjes op je jasje kan volgens mij ook niet in de wereld waar je het over hebt.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #17 Gepost op: 10 februari 2008 – 22:59:32
Citaat van: "Monsieur Seriziat"
met alle respect Migliore, maar dat is niet de JK stijl waar marcos het over heeft --> broekspijpen 11 cm boven de grond en 18,5cm pijpen zou jezelf buiten de groep plaatsen. Je outfit is gewoon prima, netjes, elegant.. maar niet 'extreem'  :wink:


Mwah, opgestikte zakken, knoopje open, (te) extreme taillering (imho) en cognac kleurige schoen... dat kan als a) zoveel talent hebt dat je kleding niet meer uitmaakt b) flink hogerop bent geraakt c) je net als Gusto van niemand wat hoeft aan te trekken omdat je eigen baas bent.

Edit: in the City dus.
cyka blyat

Monsieur Seriziat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.823
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #18 Gepost op: 10 februari 2008 – 23:02:33
tja, misschien ben ik wel zo'n angry young man  :D

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #19 Gepost op: 10 februari 2008 – 23:02:59
Zoals Monsieur Seriziat zegt: dit bedoel ik dus niet. Wat ik wel vind is dat de kleuren van je outfit - hoe mooi dan ook - wat mij betreft zakelijk niet geschikt zijn. Het hangt er natuurlijk sterk vanaf in welke sector je werkzaam bent, maar waar ik actief ben geweest heb je twee mogelijkheden: grijs of donkerblauw met zwarte schoenen en als je een keer gek wilt doen bruin suede. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het er super uitzien maar ik kom het gewoon nooit tegen.
- Reactie op post Migliore

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #20 Gepost op: 10 februari 2008 – 23:13:40
Opgestikte zakken en licht gekleurde schoenen zijn het enige dat misschien uit de toon valt in een zakelijke omgeving, broek is absoluut niet extreem qua hoogwater of snit, lichte knik zit er zelfs in.

StevenK

  • Gebruiker
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #21 Gepost op: 10 februari 2008 – 23:31:47
Als iemand zich prettig voelt in de SF-stijl, dan hij zich daar naar mijn  mening uitstekend in kleden, ook wanneer hij bijvoorbeeld advocaat is. Uiteraard wordt je daar dan door mensen op aangesproken, maar het is imho erger om je zo te kleden dat je niet opvalt.

Wat wel van belang is dat je, juist wanneer je je afwijkend kleedt, dat met stijl doet. Ik zie genoeg mensen lopen die van de mooiste pakken een ramp maken door de wijze waarop ze het dragen.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #22 Gepost op: 10 februari 2008 – 23:52:56
Citaat van: "Monsieur Seriziat"
tja, misschien ben ik wel zo'n angry young man  :D
En ik angry old man kom overigens genoeg investment bankers tegen die er goed uit zijn.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #23 Gepost op: 11 februari 2008 – 00:02:03
Friendly old man, Gusto.

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #24 Gepost op: 11 februari 2008 – 00:06:12
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Monsieur Seriziat"
tja, misschien ben ik wel zo'n angry young man  :D
En ik angry old man kom overigens genoeg investment bankers tegen die er goed uit zijn.


Gordon Gekko  :P

Alberts

  • Gebruiker
  • Berichten: 791
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #25 Gepost op: 11 februari 2008 – 10:22:11
Ik vind dat je gewoon moet dragen waar je je prettig bij voelt en wat goed staat. Het hele "niet kunnen" verhaal vind ik maar onzin. Als het wel of niet zaken doen met iemand afhangt van de lengte van zn pijpjes dan lijkt me dit in eerste instantie al niet een erg sterk samenwerkingsverband. Vergeet ook niet dat het dragen van iets 2 kanten op werkt: Draag je een outfit waarin je je zelf goed voelt en waar je zelf van vind dat het goed staat, dan straal je dat ook uit. Je komt dan met meer zelfvertrouwen over. Doe eenzelfde persoon vervolgens iets aan waar die zich niet lekker in voelt en het resultaat is een grijs muisje die niet lekker in zn "vel" zit.
Een en ander moet natuurlijk ook in perspectief gezien worden. De doorsnee oudere man kan zijn kleding in verband met zijn figuur ook niet meer zo strak dragen als een jeugdigere man. Hier heb ik het slechts over de gemiddeldes, er zijn natuurlijk best oudere mannen met nog een goed figuur en jeugdige uitstraling die dan ook best een wat strakker gesneden pak aankunnen.
Ik kan me overigens ook vinden in het argument om kleding wat ruimer te dragen in verband met het feit dat men er dag in dag uit in moet werken. Voor een boel jongere forummers gaat dit niet op: Deze dragen de pakken meer voor de lol, of voor gelegenheden of gewoon omdat ze het zelf mooi vinden. Tevens hebben we hier ook best wat ondernemers die in eerste instantie al minder afhankelijk zijn van wat "men" op de werkvloer over hun kledij denkt.
Samenvattend zijn er dus aan de ene kant de jonge vogels die niet perse voor hun baan een pak dragen, en het dan dus zo kunnen dragen zoals ze willen(strak). En aan de andere kant de mensen die in verband met hun werk liever een iets ruimere snit opteren, eventueel ook om her en der iets van hun figuur te camoufleren.
Zelf zit ik in de eerste groep, en zolang ik me er goed bij voel en het esthetisch verantwoord is kies ik voorlopig voor een strakke fit.

//edit//
Flinke lap tekst geworden  :P
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #26 Gepost op: 11 februari 2008 – 14:54:15
Als een pak gewoon CTTB gesneden is, dan zal het niet oncomfortabel zitten, dat is tenminste mijn ervaring. Als je echter 'beyond' CTTB gaat, dus nog een gradatie strakker dan CTTB, kan ik het mij voorstellen dat het oncomfortabel wordt. Ik heb met beide snit ervaring overigens.

@ Migliore: volgens kan dat prima als lawyer zijnde. Goed voorbeeld van CTTB, maar niet 'beyond' CTTB alias SF-Stijl.

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #27 Gepost op: 11 februari 2008 – 17:00:13
Citaat van: "Clay"
Opgestikte zakken en licht gekleurde schoenen zijn het enige dat misschien uit de toon valt in een zakelijke omgeving, broek is absoluut niet extreem qua hoogwater of snit, lichte knik zit er zelfs in.


Helemaal mee eens. Ik ben geen iBanker, maar weet hoe mijn studiegenoten in Engeland zich kleedden tijdens sollicitaties in de City. Jouw outfit is slechts ongeschikt vanwege de door Clay genoemde punten. De rest is prima hoor.

@Alberts: je zult je soms toch wel degelijk moeten confirmeren. Helaas werkt dat zo in bepaalde sectors.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #28 Gepost op: 11 februari 2008 – 19:54:26
als of zijnde, maar niet samen.
ch m๖chte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #29 Gepost op: 11 februari 2008 – 20:06:11
Ik ben zelf niet zo van het extreme cttb dus meer van de ruimere snit. Mede dus omdat ik me er de hele werkdag achter mn bureau mee moet doorbrengen (en dan bijv. merk dat manchetknopen met typen niet handig is).

Maar door SF heb ik wel leren letten op de pasvorm van kleding, hoe een jasje, shirt e.d. moet vallen. Het pak in dit topic vind ik persoonlijk dan weer net te. Net of je iets dikker bent geworden. Moet dan altijd denken aan een strip van Jan, Jans en de kinderen. Waarbij ze belangrijke visite krijgen en Jan in een net knellend pak naar beneden komt waarop Jans roept "nee, niet je trouwpak van 15 jaar oud".

Broek op hoogwater dragen blijf ik niks vinden. Vandaag weer twee voorbeelden van gezien: bij een ICT-medewerker en bij een schoonmaker.  :roll:
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton