Poll

Hoe strak moet het pak, hoe beklemd het hemd?

Camiceriaal
11 (12.1%)
Strak is niet strak genoeg
5 (5.5%)
Strak is strak genoeg
53 (58.2%)
Iets meer ruimte, graag
21 (23.1%)
Doe maar lekker los
1 (1.1%)
Geef me alle ruimte
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 80

Poll gesloten: 23 mei 2008 – 15:44:20

Auteur Topic: The Battle of the Fit  (260225 keer gelezen)

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #45 Gepost op: 13 februari 2008 – 15:55:21
Dit is Scuderi, en volgens mij Lawyer en consultant wereldje  proof!  :wink:

Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #46 Gepost op: 13 februari 2008 – 16:55:29
Citaat van: "Migliore"
Dit is Scuderi, en volgens mij Lawyer en consultant wereldje  proof!  :wink:



Vond de outfits in de oude Migliore-pose beter tot hun recht komen

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #47 Gepost op: 13 februari 2008 – 17:03:06
blije dude. :wink:

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #48 Gepost op: 13 februari 2008 – 18:40:33
Zo ietsje beter?!:

Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
De SF-look of een ruimere snit?
Reactie #49 Gepost op: 13 februari 2008 – 18:42:57
Mooie rol in je revers Migli. Mooie das ook met het oog op het voorjaar dat eraan komt.  :)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #50 Gepost op: 23 mei 2008 – 15:44:20
Als de gemoederen weer eens oververhit raken op Stijlforum, heeft dat vaak te maken met meningsverschillen over pasvorm. Wat is de juiste fit? Wie staat waar op het strijdtoneel?

Hoe belangrijk is comfort, met andere woorden: moet je ook nog kunnen bewegen of telt alleen het plaatje? En hoe hoog moet de broek en hoe breed (smal) de pijp?

Hoe zit het met de pasvorm van het shirt: graag wat speelruimte of T-shirtstrak?

En welke rol speelt de lichaamsbouw? Bestaat er een ideale pasvorm ongeacht bierbuik, bolbips of bochel? Of vraagt ieder figuur (lang, klein, dik, dun) om een andere pasvorm?

Afbeeldingen ter illustratie zijn vanzelfsprekend welkom. Hieronder staat een voorbeeld van het, wat mij betreft, volmaakte samenspel van pasvorm en comfort. Wie volgt?


DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
Re: The Battle of the Fit
Reactie #51 Gepost op: 23 mei 2008 – 15:47:14
Citaat van: "Carwo"


Afbeeldingen ter illustratie zijn vanzelfsprekend welkom. Hieronder staat een voorbeeld van het, wat mij betreft, volmaakte samenspel van pasvorm en comfort. Wie volgt?



Eensch.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #52 Gepost op: 23 mei 2008 – 15:53:04




Matt en onze T4.  
Laatst bewerkt op: 09 mei 2010 – 23:56:54 door Daedalus
cyka blyat

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #53 Gepost op: 23 mei 2008 – 16:10:15

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #54 Gepost op: 23 mei 2008 – 16:40:16
+1 voor de openeningspost.

Mijn persoonlijke voorkeur is strak. (Ik vertel hiermee niks nieuws denk ik). Maar niet zo strak dat ik me niet vrij kan bewegen.

'Strak' vind ook altijd mooier om te zien in algemene zin. Ik ben echter wel van mening dat niet iedereen de superstrakke fit kan hebben. Je zult denk ik een slanke tot zeer slanke bouw moeten hebben om iets heel strak te kunnen dragen.

Als je een 'gemiddeld' tot 'iets gezet' figuur hebt, moet je er erg voor waken om iets te strak te dragen. Mensen met enige sartoriale aspiraties weten denk ik ook wat voor hen de goede pasvorm is.

Leuk voorbeeld hierboven; Als ik een vergelijkbare fit zou geven aan mijn kleding als 'Matt' dan zou ik me ten eerste hier niet lekker in voelen, en ten tweede zou het mij niet sieren. Andersom geldt overigens precies hetzelfde imo.

Zeer persoonlijke kanttekening: Als iemand met het eerder aangehaalde 'gemiddelde tot iets steviger' figuur een goed passend -al dan niet bespoke-  pak aanheeft, zoals bijvoorbeeld hierboven, 'doet' het me nog steeds erg weinig eerlijk gezegd. Misschien is dat wel omdat je jezelf identificeert met de drager? :-k

De foto van Oger jr. hierboven laat m.i. zien dat strak RTW, niet altijd even mooi is. Ik zie erg veel plooien op de taille. Ergo: voor een mooie strakke fit zal je in bijna alle gevallen voor MTM moeten gaan.

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #55 Gepost op: 23 mei 2008 – 16:41:27
Citaat
Matt en onze T4.

Ik vraag mij serieus af of bovenstaande, en dan vooral "Matt" van SF.net, soms vier keer per week in de sportschool te vinden zijn. Of kan men dat "effect" toewijzen aan de snit van het pak?

Citaat
En welke rol speelt de lichaamsbouw?

Zeer belangrijk mijns inziens. Daar het pak (en hemd) direct op het lichaam liggen (tenzij hobbezak) zal de lichaamsbouw direct terugkomen in de snit en daarmee het uiterlijk van het hele plaatje.
Citaat
Bestaat er een ideale pasvorm ongeacht bierbuik, bolbips of bochel?
Nee
Citaat
Of vraagt ieder figuur (lang, klein, dik, dun) om een andere pasvorm?
Hangt idd sterk af van de lichaamsbouw en afmetingen wat er het beste uit gaat zien. Leptosomen (:D) kunnen makkelijk een slanke pasvorm hebben. Bij de iets breder gebouwde man is dat al moeilijker.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #56 Gepost op: 23 mei 2008 – 16:47:13
Ga er maar van uit dat Lusink MTM heeft, en in dit geval voor iets strakker kiest.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #57 Gepost op: 23 mei 2008 – 16:51:06
Citaat van: "Bogart"
Ga er maar van uit dat Lusink MTM heeft, en in dit geval voor iets strakker kiest.


Ik waag dat in dit specifieke geval te betwijfelen Bo. Het lijkt meer op een RTW die iets teveel is ingenomen. Moet je die spanning op die sluitknoop eens zien.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #58 Gepost op: 23 mei 2008 – 17:00:54
Als dit de Parijs-shoot is, ken ik iemand die daarbij was. De jongens zagen er aan de achterkant uit alsof ze een winterslaap op een spijkerbed hadden gedaan: vol met spelden.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #59 Gepost op: 23 mei 2008 – 17:01:55
Citaat van: Mikey Fuoco
Citaat van: Bogart
Ga er maar van uit dat Lusink MTM heeft, en in dit geval voor iets strakker kiest.

Ik waag dat in dit specifieke geval te betwijfelen Bo. Het lijkt meer op een RTW die iets teveel is ingenomen. Moet je die spanning op die sluitknoop eens zien.
+1, zie ook de hoogte van de sluitknoop die er voor zorgt dat eronder nog een stukje overhemd te zien is. Het lijkt me dat -als je er je beroep van hebt gemaakt- je er van op de hoogte bent dat het beeld beter is als de hoogte van de sluitknoop zo is gekozen dat je geen overhemd eronder ziet.

Groeten,
D.

PS. Het lijkt me ook niet onbestaanbaar dat er gewoon wat spelden door het rugpand zijn gejast voor de foto, want het lijkt me dat je het zou merken als je een jasje aantrekt dat zó weinig ruimte biedt.
Laatst bewerkt op: 16 juni 2013 – 17:35:45 door Mikey Fuoco