Poll

Hoe strak moet het pak, hoe beklemd het hemd?

Camiceriaal
11 (12.1%)
Strak is niet strak genoeg
5 (5.5%)
Strak is strak genoeg
53 (58.2%)
Iets meer ruimte, graag
21 (23.1%)
Doe maar lekker los
1 (1.1%)
Geef me alle ruimte
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 80

Poll gesloten: 23 mei 2008 - 15:44:20

Auteur Topic: The Battle of the Fit  (287160 keer gelezen)

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: The Battle of the Fit
Reactie #315 Gepost op: 26 april 2013 - 15:20:27
Indien mogelijk mouwen uitleggen, bassin versmallen en pijpen iets korter, als je het het pak met deze schoenen gaat dragen in ieder geval.

Dan haal je het maximale uit dit pak en ben je beter gekleed dan 80% van de anderen in pak. Zou zelf wel gaan voor een effen shirt en een das met een motief of structuur.

Edit: en toffe fotosjop.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #316 Gepost op: 26 april 2013 - 15:31:33
Lol. Van de Suitsupply. Overduidelijk.

lauw

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #317 Gepost op: 26 april 2013 - 15:36:00
zijn de knoopsgaten al opgemaakt? Want die mouwen zijn echt veel te kort en de max van 1,5cm (bij open knoopsgaten) die er nog bij kan komen met mouwuitleggen ga je er nog niet komen ben ik bang. Voor de rest best prima.

Suitsupply Sienna?

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #318 Gepost op: 26 april 2013 - 18:21:52
bassin versmallen

Wat bedoel je daarmee, TBD?

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #319 Gepost op: 26 april 2013 - 18:30:24
Het gedeelte stof bij je billen is het bassin. Dat versmallen.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #320 Gepost op: 26 april 2013 - 19:07:24
De mouwen iets langer, en de pijpen iets korter. Dan zij je er beter uit in pak als 99% van de nederlanders.
Kort is hip  =D>

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #321 Gepost op: 27 april 2013 - 15:27:21
Wel wat beter ja, maar helaas niet zonder problemen. Maar met die aanpassingen wel draagbaar.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #322 Gepost op: 27 april 2013 - 16:58:18
z'n schouders staan wat naar voren, zal moeilijk te verhelpen zijn.
Maar voor die prijs ok, het is een "eerste" pak en zoals Marsvos zegt, al beter dan 99%
John vraagt tenminste om advies, de meesten maakt het geen r**t uit.

wat betreft die gephotoshopte sluitknoop, mijn MTM van SuSu ziet er ongeveer zo uit  :wink:
Laatst bewerkt op: 27 april 2013 - 17:02:09 door Jaguarlover

Herodotus

• Bekijk profiel
Reactie #323 Gepost op: 27 april 2013 - 17:49:18
...Lengte van de mouwen en pijpen mag je buiten beschouwing laten, want dat is wel erg makkelijk aan te passen.

Van het tweede pak lijkt de me de mouw al maximaal langer gemaakt. De afstand mouwrand tot de eerste knoop is nu al op de grens. Dus tenzij het neppe knoopsgaten zijn (en dus naar beneden te verplaatsen) gaat iedere verlenging van de mouw ertoe leiden dat de knopen op je elleboog zitten ;) Om het optisch toch wat te verbeteren kun je proberen minder manchet te laten zien d.m.v. strakker dichtknopen om de pols. Of kortere shirts waarvan je dan lekker 'sprezza' je manchetknoop open laat en minstens 4 kralen armbandjes om je pols draagt. Of een Rolex...

In ieder geval is het tweede pak inderdaad een flinke verbetering t.o.v. het eerste. De verhoudingen zijn een stuk beter. Perfect zou wellicht een lagere positie v.d. sluitknoop zijn en een iets langer jasje. Je benen lijken erg lang zo. Al is dat natuurlijk inherent aan lengtematen en de dragers ervan ;)

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #324 Gepost op: 29 april 2013 - 12:26:16
Bij SuSu zijn het werkende knoopsgaten. Je zou kunnen overwegen er een knoopsgat bij te laten zetten. Exacte match van het stiksel is misschien niet makkelijk. Als je van 'hippe' opties bent kun je een 'Plasterk'-knoopsgat laten maken (die clown die ik regelmatig met gekleurde knoopsgaten bij mouwen en lapels) in een andere kleur.

Of anders accepteren dat de knoopsgaten op de verkeerde plek zitten, maar iig de mouwen verlengen.
Mouwen van de shirts laten verkorten is ook een optie om het optisch beter te maken. Krijg je wel een beetje Pee Wee Herman effect. Iets te kort dragen vind ik zelf meer voor korte mannen ipv lange.

Kraaltjes of kijk-mijn-klok-eens optie ben ik niet zo'n fan van, maar als het bij je past.. Go for it.. Gezien je voor shirts met white collar gaat schat ik in dat het niet bij je past.

Maar volgens mij is dit ook een Makro plakpak? Maar dan dubbele split ipv enkele. Als dat het geval is: gewoon maximaal laten verlengen en trensjes laten verplaatsen. Eventueel shirt nog inkorten als maximaal verlengen niet genoeg effect geeft (het is wel een HEEL groot stuk dat je moet overbruggen). Problem solved. Draagbaar maar niet perfect.

Gezien het jasje alles behalve te lang is, maar de schouder wel iets breder mag, de mouwen breder en langer zou ik zelfs zeggen: neem een maat groter en laat je tailleren. Is het resultaat denk ik beter.
Laatst bewerkt op: 29 april 2013 - 18:13:11 door Confrère

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #325 Gepost op: 29 april 2013 - 14:21:53
Opties : )

johnjohn

• Bekijk profiel
Reactie #326 Gepost op: 02 mei 2013 - 18:06:52
Bij SuSu zijn het werkende knoopsgaten. Je zou kunnen overwegen er een knoopsgat bij te laten zetten. Exacte match van het stiksel is misschien niet makkelijk. Als je van 'hippe' opties bent kun je een 'Plasterk'-knoopsgat laten maken (die clown die ik regelmatig met gekleurde knoopsgaten bij mouwen en lapels) in een andere kleur.

Of anders accepteren dat de knoopsgaten op de verkeerde plek zitten, maar iig de mouwen verlengen.
Mouwen van de shirts laten verkorten is ook een optie om het optisch beter te maken. Krijg je wel een beetje Pee Wee Herman effect. Iets te kort dragen vind ik zelf meer voor korte mannen ipv lange.

Kraaltjes of kijk-mijn-klok-eens optie ben ik niet zo'n fan van, maar als het bij je past.. Go for it.. Gezien je voor shirts met white collar gaat schat ik in dat het niet bij je past.

Maar volgens mij is dit ook een Makro plakpak? Maar dan dubbele split ipv enkele. Als dat het geval is: gewoon maximaal laten verlengen en trensjes laten verplaatsen. Eventueel shirt nog inkorten als maximaal verlengen niet genoeg effect geeft (het is wel een HEEL groot stuk dat je moet overbruggen). Problem solved. Draagbaar maar niet perfect.

Gezien het jasje alles behalve te lang is, maar de schouder wel iets breder mag, de mouwen breder en langer zou ik zelfs zeggen: neem een maat groter en laat je tailleren. Is het resultaat denk ik beter.
Lauw was correct dat dit een Suit Supply Sienna is. Maar als die er dus als een Makro plakpak uitziet dan is dat ook een beetje zonde van het geld. ;) Gelukkig zie ik zelf wel verschil.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #327 Gepost op: 19 mei 2013 - 15:13:39

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #328 Gepost op: 19 mei 2013 - 15:23:14
Damn. Goed. Behoorlijk FU maar een pak met dergelijke fit zou ik ook wel willen. Heb je meer info of is dit gewoon een random plaatje?

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #329 Gepost op: 19 mei 2013 - 15:30:32
Damn. Goed. Behoorlijk FU maar een pak met dergelijke fit zou ik ook wel willen. Heb je meer info of is dit gewoon een random plaatje?

Een of andere Koreaan. Han Rhan(?) van Sartoria Spolverino in Seoul.