Poll

Hoe strak moet het pak, hoe beklemd het hemd?

Camiceriaal
11 (12.1%)
Strak is niet strak genoeg
5 (5.5%)
Strak is strak genoeg
53 (58.2%)
Iets meer ruimte, graag
21 (23.1%)
Doe maar lekker los
1 (1.1%)
Geef me alle ruimte
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 80

Poll gesloten: 23 mei 2008 - 15:44:20

Auteur Topic: The Battle of the Fit  (287161 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: The Battle of the Fit
Reactie #390 Gepost op: 15 juni 2013 - 14:37:40
Dat relaxte is wel een goed idee.

In mijn beleving zou het beter zijn als je de band wat horizontaler draagt (richting de groene lijn). Dan lost het probleem van meerdere breaks aan de voorkant zich ook wel op verwacht ik. Ik vind het wat moeilijker om te duiden waarom die meerdere breaks links afwezig zijn.Verder is het van belang dat de bandplooi (meestal) dicht is, maar dat is niet heel goed te zien op de foto's. Het jasje lijkt wat te trekken rond de sluitknoop.

Ik snap wat je zegt, maar het is lastig om alles er een beetje goed op te krijgen met de zelfontspanner, D.Even bewegen en het zit net wat anders, de broek met flatfront had ik ook picture-perfect op de foto kunnen krijgen als ik de band wat had opgetrokken. Nogmaals, het pak is nog nieuw, zijtrekkers misschien nog niet optimaal afgesteld enz.

Het jasje trekt echt niet rond de knoop trouwens. Heb ruimte zat.

En het belangrijkste is dat dit allemaal vrij statisch is. Een pak wordt gedragen, je leeft er in, de dingetjes die je nu allemaal ziet vallen in het echt totaal niet, of in elk geval veel minder op meen ik.

Nee, hoger juist; dat wil zeggen: het lijkt alsof het jasje korter is gemaakt, terwijl de zakken op dezelfde plek zijn blijven zitten. En ze lijken weer te veel aan de voorkant te zitten; voor mijn gevoel moeten ze meer naar achteren, naar de zijkant van je lichaam. Bij Broekveld (geloof ik) was dat extreem, maar het valt me hier ook op (vooral op de tweede foto).

Balans, in de zin van 'uitgebalanceerd', 'evenwichtige onderlinge verhoudingen', vind ik juist het zwakke punt van Và-jasjes. Maar ik weet zeker dat je dit pak goed wegdraagt; dat zie je eigenlijk al op de eerste foto.

Hm. Ok.

Met balans bedoelde ik eigenlijk de verhoudingen tussen het jasje en de broek, die vind ik meer dan ok. Thanks.

* * *

Allemaal bedankt voor de reacties.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #391 Gepost op: 15 juni 2013 - 16:45:45
En het belangrijkste is dat dit allemaal vrij statisch is. Een pak wordt gedragen, je leeft er in, de dingetjes die je nu allemaal ziet vallen in het echt totaal niet, of in elk geval veel minder op meen ik.

Mee eens. Het is heel lastig om 'neutrale' fitpics te maken, en al zou het lukken: het gaat juist ook om het pak in beweging en in 3D. Dat bedoelde ik met 'goed wegdragen'.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #392 Gepost op: 15 juni 2013 - 17:48:37
Ik snap wat je zegt, maar het is lastig om alles er een beetje goed op te krijgen met de zelfontspanner, D.Even bewegen en het zit net wat anders, de broek met flatfront had ik ook picture-perfect op de foto kunnen krijgen als ik de band wat had opgetrokken. Nogmaals, het pak is nog nieuw, zijtrekkers misschien nog niet optimaal afgesteld enz.

Het jasje trekt echt niet rond de knoop trouwens. Heb ruimte zat.

(...)

Prima.

Uit het gebruik van het woord 'dingetjes' leid ik af dat het pak voldoet aan je verwachtingen. Dat is het belangrijkste dunkt me.

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #393 Gepost op: 15 juni 2013 - 19:37:56
Overwacht mooi, zo'n broek met bandplooi.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #394 Gepost op: 15 juni 2013 - 20:11:11
Ziet er mooi uit.  Zo wijd vind ik 'm nu ook weer niet.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #395 Gepost op: 15 juni 2013 - 20:26:23
Met plooi is inderdaad nòg mooier MF. Maar heb jij last van Anterior Pelvic Tilt?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #396 Gepost op: 15 juni 2013 - 20:27:35
Nee, gewoon een goede bips. Althans, dat zeggen de dames. :lol:

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #397 Gepost op: 15 juni 2013 - 20:29:16
Als je APT hebt, komt er wel meer nadruk op je reet. Dat kan dus wel kloppen. Ik zag en zeg dat, omdat ik er onlangs achterkwam dat ik met dat 'kwaaltje' loop. Ben daarom begonnen met stretches en een mafkees abdominal workout.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #398 Gepost op: 15 juni 2013 - 20:32:02
Mooi Mikey. Mijn volgende pak wordt ook bandplooi plus zijtrekkers denk ik.
The man with style, is the man who can smile

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #399 Gepost op: 16 juni 2013 - 00:47:23
Pfoe MF.  :-k

Een enorm contrast met hoe ik je de laatste keer zag een aantal jaar geleden. Mijn ongezouten mening: ik vind het er echt niet uitzien.
Formerly known as Ruby Tuesday

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #400 Gepost op: 16 juni 2013 - 02:01:17
Sloping shoulders.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #401 Gepost op: 16 juni 2013 - 03:19:14
Mijn ongezouten mening: ik vind het er echt niet uitzien.

Men kan discussiëren over voorpanden, bandplooien of pijpwijdte, maar om dit er 'echt niet uit' vinden te zien is een brug te ver.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #402 Gepost op: 16 juni 2013 - 09:58:52
Sloping shoulders.

Klopt. De ene kant zelfs wat meer dan de andere.

Pfoe MF.  :-k

Een enorm contrast met hoe ik je de laatste keer zag een aantal jaar geleden. Mijn ongezouten mening: ik vind het er echt niet uitzien.

Dat mag. Iedereen heeft recht op het uiten van zijn mening, ook als die verder niet met argumenten wordt gestaafd. : )

Noem het ontwikkeling, ouder worden, of gewoon voortschrijdend inzicht, mijn voorkeur is inderdaad veranderd de laatste paar jaar. Jij bent een paar jaar weggeweest en hangt blijkbaar nog steeds aan wat men hier in 2007 erg gaaf vond. Mag ook natuurlijk, die club wordt echter steeds kleiner en ik stel vast dat het vooral de jonge gasten en beginnelingen zijn die dat stijltje nog steeds leuk vinden. Maar ach, gewoon aantrekken waar je je prettig in voelt, toch? ;)

Charlie

• Gast
Reactie #403 Gepost op: 16 juni 2013 - 10:16:18
Noem het ontwikkeling, ouder worden, of gewoon voortschrijdend inzicht, mijn voorkeur is inderdaad veranderd de laatste paar jaar. Jij bent een paar jaar weggeweest en hangt blijkbaar nog steeds aan wat men hier in 2007 erg gaaf vond. Mag ook natuurlijk, die club wordt echter steeds kleiner en ik stel vast dat het vooral de jonge gasten en beginnelingen zijn die dat stijltje nog steeds leuk vinden. Maar ach, gewoon aantrekken waar je je prettig in voelt, toch? ;)

QFT.

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #404 Gepost op: 16 juni 2013 - 11:05:46
Hahaha, stelletje modepopjes en oude mannen, houdt toch eens op met dat gezeur de hele tijd. Veel van de dingen/de mode op het forum de laatste tijd vind ik niet mooi, maar daar zeur ik ook niet constant over. Probeer niet constant jullie "stijl" aan mensen op te dringen.

Op de lage arm inzet na vind ik het een mooi pak. Onlangs heb ik ook een pak bij Vanita gekocht waar ik erg blij mee ben, maar heb toen begrepen dat een hoge arm inzet niet mogelijk is bij de business basic pakken.