Dat relaxte is wel een goed idee.
In mijn beleving zou het beter zijn als je de band wat horizontaler draagt (richting de groene lijn). Dan lost het probleem van meerdere breaks aan de voorkant zich ook wel op verwacht ik. Ik vind het wat moeilijker om te duiden waarom die meerdere breaks links afwezig zijn.Verder is het van belang dat de bandplooi (meestal) dicht is, maar dat is niet heel goed te zien op de foto's. Het jasje lijkt wat te trekken rond de sluitknoop.
Ik snap wat je zegt, maar het is lastig om alles er een beetje goed op te krijgen met de zelfontspanner, D.Even bewegen en het zit net wat anders, de broek met flatfront had ik ook picture-perfect op de foto kunnen krijgen als ik de band wat had opgetrokken. Nogmaals, het pak is nog nieuw, zijtrekkers misschien nog niet optimaal afgesteld enz.
Het jasje trekt echt niet rond de knoop trouwens. Heb ruimte zat.
En het belangrijkste is dat dit allemaal vrij statisch is. Een pak wordt gedragen, je leeft er in, de dingetjes die je nu allemaal ziet vallen in het echt totaal niet, of in elk geval veel minder op meen ik.
Nee, hoger juist; dat wil zeggen: het lijkt alsof het jasje korter is gemaakt, terwijl de zakken op dezelfde plek zijn blijven zitten. En ze lijken weer te veel aan de voorkant te zitten; voor mijn gevoel moeten ze meer naar achteren, naar de zijkant van je lichaam. Bij Broekveld (geloof ik) was dat extreem, maar het valt me hier ook op (vooral op de tweede foto).
Balans, in de zin van 'uitgebalanceerd', 'evenwichtige onderlinge verhoudingen', vind ik juist het zwakke punt van Và-jasjes. Maar ik weet zeker dat je dit pak goed wegdraagt; dat zie je eigenlijk al op de eerste foto.
Hm. Ok.
Met balans bedoelde ik eigenlijk de verhoudingen tussen het jasje en de broek, die vind ik meer dan ok. Thanks.
* * *
Allemaal bedankt voor de reacties.