Klinkt inderdaad niet comfortabel. Zelf heb ik wel goede ervaringen met de aftersales bij SuSu. Al heb ik er tijden niets meer gekocht dus geen idee hoe de service nu is...
Waarschijnlijk zul je met hun standaard patronen vanuit een grotere maat moeten werken en vanaf daar laten verkleinen en hopen dat het eindresultaat je staat... Dat is het nadeel van MTM, ze werken toch altijd vanuit standaard patronen...
Het zit in een andere prijsklasse, maar als je grote armen en benen hebt zou ik voor de Corneliani life serie gaan en die dan flink laten tailleren. Een van de weinige modellen waar je een beetje man in mag zijn, geen Zara-achtige anorexia-patroontjes.
Verder kan ik je geen advies geven...
Pak van John is prima te doen voor een student, maar in zijn geval zou ik ook zoeken naar een pasvorm die beter bij hem past. Bij dit pak iig mouwen verlengen, deelnaden op de rug innemen, of bij een goede kleermaker: verplaatsen. De rug loopt recht, maar moet eigenlijk het lichaam een beetje volgen. Maar weer niet te strak laten trekken, want dan gaan de panden nog verder uit elkaar staan. Ik zou het jasje vooral dicht dragen, dan staat het best netjes.