Poll

Hoe strak moet het pak, hoe beklemd het hemd?

Camiceriaal
11 (12.1%)
Strak is niet strak genoeg
5 (5.5%)
Strak is strak genoeg
53 (58.2%)
Iets meer ruimte, graag
21 (23.1%)
Doe maar lekker los
1 (1.1%)
Geef me alle ruimte
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 80

Poll gesloten: 23 mei 2008 - 15:44:20

Auteur Topic: The Battle of the Fit  (287158 keer gelezen)

johnjohn

• Bekijk profiel
Re: The Battle of the Fit
Reactie #270 Gepost op: 16 april 2013 - 15:18:59
Goedemiddag.

Dit is mijn eerste post hier. Ik ben student, houd er wel van om er wat netter bij te lopen. Zo heb ik bijvoorbeeld al een aantal maatoverhemden. Ik heb ook al wel vaker wat meegelezen op dit forum. Echter is nu het moment aangebroken dat ik graag een persoonlijke vraag wil stellen waarop ik het antwoord niet meer kan vinden door te zoeken. Ik zou graag jullie mening als experts willen horen over de fit van dit pak. Ik ben zelf niet helemaal tevreden, maar ik wacht nog even met het geven van mijn eigen mening, omdat ik benieuwd ben wat jullie er onbevooroordeeld van zeggen. Je mag het helemaal afbranden, ik ben niet snel op mijn zieltje getrapt, en ik verwacht ook niet dat ik dit pak  ik bezit houd. Het is meer dat ik me een beetje probeer te orienteren, zodat ik beter kan formuleren waarnaar ik op zoek ben qua pasvorm.

Genoeg gepraat, plaatjes (Zijn klikbaar naar groter):

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #271 Gepost op: 16 april 2013 - 15:30:21
Labels hangen er nog aan. Net gekocht?

Mijn (korte) persoonlijke mening:
- mouwen iets te kort (je ziet te veel van de shirtmanchetten)
- broek heeft iets teveel "knik" aan de voorzijde en ook achter enkele rare plooien (te ruim bij de bovenbenen?)
- schouders lijken wat krap tov de taille

Maar overall moet ik zeggen dat het er beter uitziet dan de meeste andere pakkendragers in NL.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #272 Gepost op: 16 april 2013 - 16:05:42
Ik meer het idee dat je houding wat apart is. Je lijkt met je borst vooruit en je schouders en armen sterk naar achteren te staan. Daardoor oogt het pak wat uit model.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #273 Gepost op: 16 april 2013 - 18:01:30
Balans is way off.
Ongeknoopt zie je dat het jasje naar buiten gaat staan aan de onderkant. Ook de panden flink ver uit elkaar staan. Op de rug is er aardig wat ruimte over. Lengte van het jasje is mooi, uiteraard zijn de mouwen gigantisch te kort.
Knikje bij de schouders, maar ze lopen wel aardig. Arm valt niet lekker, maar de houding is ook niet perfect op de foto.
Bovenste sluitknoop vind ik persoonlijk te hoog (''Suit Supply syndroom")...

Blauw kaartje lengte maat... De eeuwig terugkerende Makro plakpakken-marathon ;)?

Pak is draagbaar voor de gemiddelde kantoorklerk, maar het past niet goed bij je bouw & houding.
Laatst bewerkt op: 16 april 2013 - 18:05:51 door Confrère

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #274 Gepost op: 16 april 2013 - 18:10:10
openstaan vd onderpanden kan ook liggen aan het te krap zijn ad voorkant vd schouders, deze laten de panden dan "kantelen".
Kijk maar eens in het SStopic pagina 166 ivm maatwerk van hen met hetzelfde probleem.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #275 Gepost op: 16 april 2013 - 18:22:41
@Jaguar:
Dat is ook wat balans is: verkeerde positie van verdeling vd stof.
Hier zou er meer stof aan de onderkant moeten zitten. Verdelen van de naden zou anders moeten lopen. Ondanks genoeg ruimte klopt het model niet bij deze persoon.

Op de foto van je SuSu pak zie ik trouwens niet direct tekenen van krapte bij de schouder, maar dat kan aan de foto liggen. Daar lijkt het eerder gevalletje rugnaad verplaatsen/wat meer uitleggen om de benodigde extra ruimte voor de onderkant te verkrijgen.
Laatst bewerkt op: 16 april 2013 - 18:27:14 door Confrère

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #276 Gepost op: 16 april 2013 - 18:40:45
Je hebt ongetwijfeld meer doorzicht in die zaken, confrère...

Mijn SuSu pak zit echt voor geen meter, is wel degelijk VEEL te klein bij de schouder, beweeg ik m'n armen 10 cm naar voor scheur ik de mouwen er gewoon uit  8)
Ik ga morgen eens contact nemen met hun klantendienst want heb het pak vandaag de eerste keer aangehad dit jaar en het is echt geen doen..

Nu maar weer verder over John's pak...

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #277 Gepost op: 16 april 2013 - 19:33:06
Klinkt inderdaad niet comfortabel. Zelf heb ik wel goede ervaringen met de aftersales bij SuSu. Al heb ik er tijden niets meer gekocht dus geen idee hoe de service nu is...
Waarschijnlijk zul je met hun standaard patronen vanuit een grotere maat moeten werken en vanaf daar laten verkleinen en hopen dat het eindresultaat je staat... Dat is het nadeel van MTM, ze werken toch altijd vanuit standaard patronen...

Het zit in een andere prijsklasse, maar als je grote armen en benen hebt zou ik voor de Corneliani life serie gaan en die dan flink laten tailleren. Een van de weinige modellen waar je een beetje man in mag zijn, geen Zara-achtige anorexia-patroontjes.

Verder kan ik je geen advies geven...

Pak van John is prima te doen voor een student, maar in zijn geval zou ik ook zoeken naar een pasvorm die beter bij hem past. Bij dit pak iig mouwen verlengen, deelnaden op de rug innemen, of bij een goede kleermaker: verplaatsen. De rug loopt recht, maar moet eigenlijk het lichaam een beetje volgen. Maar weer niet te strak laten trekken, want dan gaan de panden nog verder uit elkaar staan. Ik zou het jasje vooral dicht dragen, dan staat het best netjes.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 16 april 2013 - 19:58:38
Dacht eerst dat het Dantes was?  :lol:

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #279 Gepost op: 16 april 2013 - 20:01:12

Snap de grap niet?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #280 Gepost op: 16 april 2013 - 20:04:40
Das....

johnjohn

• Bekijk profiel
Reactie #281 Gepost op: 16 april 2013 - 23:14:48
Bedankt voor de goede reacties. :) Ook een aantal dingen die me zelf nog niet echt opgevallen waren, zoals de panden die naar buiten staan. Een correcte gok dat dit pak van de makro was, en het gaat netjes retour. Want ik ben zelf ook niet tevreden.

Hebben jullie suggesties voor mij om een goed pak te vinden? Mijn budget heeft een keiharde bovengrens van 300 euro (dit pak was ook te 'mooi' om waar te zijn voor 90 euro). En het belangrijkste waar ik naar op zoek ben is echt dat het goed past! Dit vind ik belangrijker dan bijvoorbeeld de kwaliteit van de stoffen. In mijn mening is de pasvorm wat echt het verschil maakt. Beter een goed passend pak met slechte materialen dan een slecht passend pak van goede stoffen. En ik heb dus wel wat lastigere maten, ben bijna 2 meter, en heb flink lange armen en benen.

Wat voor opties raden jullie me aan? Suit Supply? Een andere winkel? Is het een zoektocht naar welk merk de beste pasvorm voor mij specifiek heeft?
Of is er bijvoorbeeld meer winst te halen door een pak als degene op de foto's staat te laten verstellen?

In het algemeen ben ik denk ik ook op zoek naar een pak wat iets strakker zit, met name de broek van dit pak vind ik erg wijd.
Laatst bewerkt op: 16 april 2013 - 23:17:03 door johnjohn

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #282 Gepost op: 16 april 2013 - 23:42:59
Je zou inderdaad eens verschillende pasvormen van de Suitsupply kunnen proberen. Als je een goedkoop pak wilt, kan je ook eens in een Suitsupply outlet gaan kijken. Daar zou je zonder problemen binnen je budget kunnen blijven, en met het overblijvende geld kan je het pak ook nog wat laten aanpassen.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #283 Gepost op: 16 april 2013 - 23:58:06

Beter compliment kan je niet krijgen janneman, pak goedgekeurd door Bogart.
Laatst bewerkt op: 17 april 2013 - 13:48:39 door Dantès

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #284 Gepost op: 17 april 2013 - 07:41:16
 :mrgreen: